Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny autofil bruksbil


Anbefalte innlegg

Jeg er i den situasjonen hvor jeg må selge bilen til min mor (2002 Passat). Med noen av pengene (ca 100.000kr) skal jeg kjøpe en ny brukt bil. Grunne til dette er at hun skal flytte til england, men hun vil at søstrene mine og jeg skal kunne ha en bil her i Norge.

 

Jeg har kommet fram til jeg ikke kan kjøpe bil helt etter hjertet. Greit nok så hadde det vært kos med en Sierra Cosworth eller en 200sx, men jeg må tenke mer praktisk enn som så.

 

Her en noen biler jeg har tenkt på:

 

BMW 3-serie Touring (E36): Siden Passaten vår er en stasjonsvogn så frykter jeg at jeg ikke kommer til å klare å leve uten, derfor snuser jeg litt på en "touring". Ellers så har jo disse bilene bakhjulstrekk (moro for meg, mindre moro for søstrene mine), noe som kanskje er litt uheldig ettersom vi ofte bruker bilen opp til fjellet. Hvordan er det egentlig med driftsikkerheten på disse bilene?

 

AUDI A4 (avant?):

Vi har alltid i alle år hatt en VW i familien (totalt 11 stk) og jeg må innrømme at det frister med en Audi ettersom forhandleren vi alltid har benyttet oss av befinner seg 50m fra huset. Hyggelig er de og! Har hørt at det er mye problemer med forstillingen på disse bilene. Er det dyrt å fikse?

 

Honda Civic Etter oppfordring fra fattern så snuser jeg også litt på en Civic. Det som taler imot bilen er høy "blikk-boks" faktor og svak motor. Det som taler for den er meget høy driftsikkerhet og utseende (ja, jeg syns de blir fine så fort de får litt ordentlige felger.).

 

 

Er det noen som har noen andre forslag å komme med?

Endret av gixer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg, ville jeg også sett etter en mercedes e klasse stasjonsvogn. Kanksje du også kan klare deg med en vare bil?. Hvis ja, så kan du få tak i en del fete biler på grønne skilter uten at det behøver å koste skjorta og litt mer.

 

Og angående civic så får du den med vtec motor på både 130 og 160 hester, og da går det forholdsvis bra. Skal ikke være lett å velge bil vettu :)

Lenke til kommentar

Vel, angående Civic så må jeg si meg enig i blikkboksfaktoren, ikke mye dempede dørsider her... Men slapp motor? Vel, da bør du prøve en Civic med 160hk VTi! Alltid noe eget med motorer som rødmerker på nesten 10k :devil: .

 

Spørs bare om du får den som stasjonsvogn til 100.000,- (Så akkurat en annonse der det sto en 3 dørs til rett unnder 100.000,-).

 

Ville nok heller lett etter en 125hk eller som sagt en VTi i stede for den 1,4i du har funnet, dersom du er ute etter noe som er morsomt å kjøre. Har selv en 1,5LSi Coupe, og synes at motoren på denne er i minste laget.

Endret av Galeris
Lenke til kommentar
Vel, angående Civic så må jeg si meg enig i blikkboksfaktoren, ikke mye dempede dørsider her... Men slapp motor? Vel, da bør du prøve en Civic med 160hk VTi! Alltid noe eget med motorer som rødmerker på nesten 10k :devil: .

 

Spørs bare om du får den som stasjonsvogn til 100.000,- (Så akkurat en annonse der det sto en 3 dørs til rett unnder 100.000,-).

 

Ville nok heller lett etter en 125hk eller som sagt en VTi i stede for den 1,4i du har funnet, dersom du er ute etter noe som er morsomt å kjøre. Har selv en 1,5LSi Coupe, og synes at motoren på denne er i minste laget.

Det meste du sier er sant, men husk at jeg er begrenset til 100.000 kroner. De VTI'ene man får til den prisen har ofte gått lengere enn 200.000km og ser ganske så slitte ut.

Lenke til kommentar
hva med en strøken sierra stasjonsvogn av "nyere modell" :p så har du mange 1000 kr igjen også etterpå

Hehe.. bruker nok ikke så mye penger på en Sierra nei..

 

Hadde det vært en Cossie så hadde det kanskje vært greit, men jeg har ikke tid og penger til å vedlikeholde en slik bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...