Gå til innhold

Hvorfor Lyver Telenor?


Anbefalte innlegg

Sitter å leser i en avis telenor gir ut til forhandlere, der legger jeg nok en gang merke til at Telenor kommer med REGELRETT løgn, å det er ikke første gang...

Hva tror de at de skal oppnå med dette? som sikkert alle vet vil sannheten komme for en dag uansett.

 

Eksempel nr 1.

Telenor hevder at de er de eneste som leverer SMS program som gjør det mulig å sende fra pc som er koblet på internett..

 

Svar: Dette har NetCom hatt i noen år allerede. heter SMS bedrift.

 

Eksempel nr 2.

Telenor hevder i noe dem kaller kampanjeavisen følgende om ENTRY:

" Vi byr på ferske sportsresultater, oppdaterte nyheter, enklere tilgang til MobilSvar og mye mer. Telenor mobil er første og eneste operatør i Norge som tilbyr dette."

 

Svar: har ikke NetCom opperert med NetCom extra en stund?? er ikke dette det samme? JO!

 

Hvorfor? kan ikke telenor være profesjonelle??

Tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er vel at me ikkje kan da dei i direkte løgn.

Deira tekniske løysning er det ingen andre som har, dermed er det "sant", men så har me det med tilsvarande tjenester.

Ser me frå den sida så lyger telenor, Dei er ikkje dei einaste som den typen tjenester.

 

Det einaste eg kjem på i farten at dei kunne har reklamert med er den wlan aksessen som du kan få via telenor, den har ingen andre liknande tilgang til men

den er vel berre tilgjengeleg på bedriftsmarkedet).

 

Men ein innlegg i denne tråden vil eg kommentere ekstra

de prøver vel bare å tiltrekke til seg kunder. netcom er best!

No var det faktisk eit internmagasin som dette stod i, altså noko som ikkje vanlege kunder skal lese.

 

For det andre: slike ".... er best" er lite informative utan noko begrunnelse for utsagnet. Du kan sjå på signaturen min at eg har 1000vis av grunner til å sei det same som du sa, men eg ser litt over det og seier heller at dei forskjellige operatørane har sine fordelar og svakheiter.

 

 

mvh

JanEirik

Netcom forhandler

 

PS :

Så ei lita bønn til alle. Ein linjes kommentarer med; "er best", "rulez", "ruler az" og andre varianter av slike utrykk er spam av tråden og tilfører trådane ingen sakleg informasjon. Kan folk slutte med slik spaming /postcount horeri.

Seriøsitet kommer ikkje av antall poster men av kvaliteten på postane.

Lenke til kommentar
de prøver vel bare å tiltrekke til seg kunder. netcom er best!

Å trekke kunder til seg på denne måten trodde nå jeg ikke var lov. Det blir vell misvisende reklame hvis jeg ikke tar helt feil :dontgetit:

 

P.S: hvorfor er netcom best?

Endret av ikkeno
Lenke til kommentar

Ett annet eksempel.

Jeg var som vanlig på jobben. Og ett ukjent nr ringte. Tok å svarte og det var telenor. Dama i andre enden lurte på hvem abb jeg hadde og hvem operatør. Svarte at jeg hadde netcom og kontant. Da spurte hu om jeg hadde hørt om djuice. Ja sa jeg. Også begynte hu og preike masse masse. Hvilke fordeler osv. Også spurte hu om jeg var intressert i og prøve dette. Og jeg sa nei. Så begynte hu og prate enda mere. Også spurte hu etter tredje nei...

da begynte jeg og bli lei, også spurte jeg henne om nr mitt blei overført til telenor. Eller om jeg fikk ett nytt nr bare for å prøve dette, For det av alt dette handlet om. Da sa hu nei, dette gikk ikke ut over mitt nr. Jeg forblei hos netcom og de sendte en startpakke med nytt nr til meg. Da sa jeg mitt endelige JAAA. For å bli kvitt dama.

 

1dag etterpå, ringte netcom. Dette var standard prossedyre for de kundene som kutta ut netcom og gikk over til andre operatører. Da hadde jeg godkjent at mitt nr skulle over til telenor. Da blei jeg bare litt paff. Jeg er fornøyd med netcom. Har hatt telenor før også... aldri igjen. Men etter en lang samtale så fikk jeg en god pris på Sony Ericsson T-630 med young talk til 1000lapp.

 

Det eneste som gjensto da, var en forklaring fra telenor. Blei satt over fra en utrolig hyggelig dame i netcom. Til en fjott fra telenor. Spurte med en forundrene stemme åssen dette var mulig. At de tar deler av mine ord og sier at jeg godtok. Det ville han ikke svare på. Ikke noe beklagelse eller noen ting. Så fikk stoppa overføringen til telenor. Blei en happy ending. Men lurer på hva jeg hadde gjort hvi det plutselig sto telenor på mobilen min...

 

noen som har lignende historie ?

 

hilsen kent

Lenke til kommentar

Dessverre så finnes det alltid idioter iblant telefonselgere. Selgere av telefonabonementer er verst :angry:. Får veldig ofte folk innom i butikken som har sagt nei til å få avslag på telefonregning og lignende, men som allikevel har fått opprettet binding på seg. Etter litt hyggelig snakk med kundeservice, så får jeg som regel ordnet opp, det virker som om de der er også klar over problemene :/.

Lenke til kommentar
Det er nok noen selgere som "går over lik" for provisjonen..

Derfor blir det litt feil å "ta" operatøren for dette selv om selgeren representerer operatøren.

Tror ikke at selgere som gjør dette beholder jobben særlig lenge..

Det er ikke rett at man ikke kan ta operatøren bare fordi det er et innleid selskap som gjør jobben med å ringe potensielle kunder. Både Telenor, NetCom og Tele2 har benyttet slike selskap som "spesialiserer" seg på telefonsalg. Alle med vekslende hell...

 

Det er tross alt operatøren som leier de inn, og må ta ansvar når de ikke respekterer kunders nei. Det er ikke lenge siden (3-4 måneder) at Telenor Mobil ble klaget inn til Post og Teletilsynet av NetCom, Chess og Tele2 for "tyveri" av kunder, der nummerflytting skjedde tross nei fra kunde.

 

Post og Teletilsynet må da reagere mot Telenor Mobil, og kan ikke ta det innleide firmaet, dette blir et internt oppgjør mellom TnM og det aktuelle firmaet.

Lenke til kommentar
Det er nok noen selgere som "går over lik" for provisjonen.. 

Derfor blir det litt feil å "ta" operatøren for dette selv om selgeren representerer operatøren.

Tror ikke at selgere som gjør dette beholder jobben særlig lenge..

Det er ikke rett at man ikke kan ta operatøren bare fordi det er et innleid selskap som gjør jobben med å ringe potensielle kunder. Både Telenor, NetCom og Tele2 har benyttet slike selskap som "spesialiserer" seg på telefonsalg. Alle med vekslende hell...

 

Det er tross alt operatøren som leier de inn, og må ta ansvar når de ikke respekterer kunders nei. Det er ikke lenge siden (3-4 måneder) at Telenor Mobil ble klaget inn til Post og Teletilsynet av NetCom, Chess og Tele2 for "tyveri" av kunder, der nummerflytting skjedde tross nei fra kunde.

 

Post og Teletilsynet må da reagere mot Telenor Mobil, og kan ikke ta det innleide firmaet, dette blir et internt oppgjør mellom TnM og det aktuelle firmaet.

Jeg er enig i mye av det du skriver der.

 

Poenget mitt er at det blir litt feil å se på hele operatøren som useriøs dersom en enkelt selger har overført noen mot sin vilje.

Operatørene gjør nok alt de kan for å kvitte seg med sånne selgere.

Endret av asdfgh
Lenke til kommentar

Man kan jo nesten ikke stole på noen selskap disse dager, man må selv undersøke priser o.l.

Jeg har selv opplevd at selskaper lyver, og verste av dem er Telenor. En dag, bestemte min kamerat at han skulle ha ADSL. Han ringte Telenor, og spurte om han kunne bestille, de svarte følgene?

Dessverre, kan du ikke ha ADSL, der hvor du bor?

 

Javel, han bodde en blokk fra meg, og alle naboene hans inkludert meg hadde Telenor ADSL,den tiden, og nabo'ene hadde tilogmed hatt ADSL ett år før han ringte.

 

Den tiden, jeg skulle få meg bredbånd,valgte jeg ADSL, ett valg som jeg idag angrer jeg gjorde. Jeg ringte til Telenor og fikk bestillt ADSL. Det tok ca en måned til jeg fikk pakken,hvis du spør meg? venta jeg veldig lenge. Når jeg først fikk pakken, kobla jeg til alt som det sto i bruksanvisningen, alt var nesten greit trodde jeg da. Men nei, jeg fikk meg ikke kobla til, det syntes jeg var litt rart :hmm:

Derfor ringte jeg nummeret 05000, Telenor kundeservice. Der måtte jeg ca vente en time, før jeg fikk snakke med de, når jeg først fikk snakke med de, ba de meg ringe etter noen dager.ADSL'en funka forsatt ikke, selv om jeg hadde kobla alt perfekt. Derfor ringte jeg, da måtte jeg vente to timer på at jeg fikk kontaktet dem, da sa de skulle gi meg ny brukernavn og passord. Når de gav meg det, funka det forsatt ikke. Da ble jeg så forbannet, at jeg ringte tilbake, og ventet flere timer på at de skulle ta opp, og når de tok opp, kjeftet jeg veldig mye på dem, og da sa dem,vi beklager veldig mye, det var vår feil. Dem hadde faktisk glemt å aktivert noe, så det ikke funka. Etter noen dager, kontaktet de meg, og sa at de hadde fiksa det, da pustet jeg lettet ut, og det tok meg faktisk to måneder, før jeg fikk internett. Nesten det samme skjedde, men nabo'n min oxo,litt rart hvis du spør meg, men hele selskapet suger, selv om jeg bruker det, synes jeg det.

 

 

Ikke spør meg, hvordan vi kan stole på dem? Ikke bare i fremtiden, men nå oxo

 

Merk at det var bare en liten del, av alt jeg har opplevd med dette selskapet.

Endret av LiaLoco
Lenke til kommentar
Det eneste som gjensto da, var en forklaring fra telenor. Blei satt over fra en utrolig hyggelig dame i netcom. Til en fjott fra telenor. Spurte med en forundrene stemme åssen dette var mulig. At de tar deler av mine ord og sier at jeg godtok.  Det ville han ikke svare på. Ikke noe beklagelse eller noen ting. Så fikk stoppa overføringen til telenor. Blei en happy ending. Men lurer på hva jeg hadde gjort hvi det plutselig sto telenor på mobilen min...

 

Grunnen til at vedkommende ikke kunne gi deg noe godt svar, er nok pga at han du snakket med ikke har peiling på hvordan samtalen mellom deg og selgeren utartet seg. Men som du sier selv, så fikk du portert tilbake nummeret ditt. Så han kunne nok ikke vært så inkompetent allikevel. ;)

 

At det er innleide firmaer og selgerne deres som vanligvis (og som oftest) setter operatørene i dårlig lys er det ingen tvil om. En operatørs mareritt er provisjons syke selgere som ikke tar et nei for et nei, og sommervikarer som ikke ser forskjellen mellom kampanje 1 og 2. Folk som jobber på kundesenteret til NetCom og Telenor gjør faktisk en veldig god jobb.

 

Tele2 sine kundekonsulenter dog, har jeg mine tvil om. Jeg praktisk talt raserte ei lita jente der inne forleden dag, da hun ikke kunne forklare meg hvorfor en kunde hadde blitt portert og fortsatte med å spy ut vranglære og attpå til prøvde å forsvare seg.

 

Hey, I'm all about professional curtsey.

But swallow your pride god damn it!

Lenke til kommentar

Her har det vært mange gode innlegg, men mesteparten av dem er rettet mot telefonselgerne og kunde konsulentene.

Det er litt synd, for mange av dem gjør en meget god jobb.

Det jeg undres over er hvorfor "pampene" øverst på stigen hos Telenor kan godkjenne reklame som rett og slett ikke er sant.......????

Blir de ikke flaue? :blush: Det hadde jeg blitt.

 

Telenor :thumbdown:

Lenke til kommentar

Uten at jeg har lest hva som står i denne kampanjeavisen så må jeg få lov til å "pirke" litt

 

Eksempel nr 1.

Telenor hevder at de er de eneste som leverer SMS program som gjør det mulig å sende fra pc som er koblet på internett..

 

Svar: Dette har NetCom hatt i noen år allerede. heter SMS bedrift.

 

SMS Bedrift er en tjeneste som krever at du har en bedrifts avtale, det er også en mnd avgift på denne tjenesten. Telenor's SMS fra Outlook er gratis oppgradering av Outlook som er tilgjengelig for alle Telenor kunder.

 

Eksempel nr 2.

Telenor hevder i noe dem kaller kampanjeavisen følgende om ENTRY:

" Vi byr på ferske sportsresultater, oppdaterte nyheter, enklere tilgang til MobilSvar og mye mer. Telenor mobil er første og eneste operatør i Norge som tilbyr dette."

 

Svar: har ikke NetCom opperert med NetCom extra en stund?? er ikke dette det samme? JO!

 

NetCom extra ligger på SIM kortet. (noe også Telenor har hatt i lang tid) ENTRY er foreløpig tre typer telefoner som selges med en egen meny. (den ligger altså i programvaren på telefonen)

 

Det er mao noen forskjeller her, og derfor mener kanskje Telenor at de er alene om å ha disse løsningene.

Lenke til kommentar
Det eneste som gjensto da, var en forklaring fra telenor. Blei satt over fra en utrolig hyggelig dame i netcom. Til en fjott fra telenor. Spurte med en forundrene stemme åssen dette var mulig. At de tar deler av mine ord og sier at jeg godtok.  Det ville han ikke svare på. Ikke noe beklagelse eller noen ting. Så fikk stoppa overføringen til telenor. Blei en happy ending. Men lurer på hva jeg hadde gjort hvi det plutselig sto telenor på mobilen min...

 

Grunnen til at vedkommende ikke kunne gi deg noe godt svar, er nok pga at han du snakket med ikke har peiling på hvordan samtalen mellom deg og selgeren utartet seg. Men som du sier selv, så fikk du portert tilbake nummeret ditt. Så han kunne nok ikke vært så inkompetent allikevel. ;)

 

At det er innleide firmaer og selgerne deres som vanligvis (og som oftest) setter operatørene i dårlig lys er det ingen tvil om. En operatørs mareritt er provisjons syke selgere som ikke tar et nei for et nei, og sommervikarer som ikke ser forskjellen mellom kampanje 1 og 2. Folk som jobber på kundesenteret til NetCom og Telenor gjør faktisk en veldig god jobb.

 

Tele2 sine kundekonsulenter dog, har jeg mine tvil om. Jeg praktisk talt raserte ei lita jente der inne forleden dag, da hun ikke kunne forklare meg hvorfor en kunde hadde blitt portert og fortsatte med å spy ut vranglære og attpå til prøvde å forsvare seg.

 

Hey, I'm all about professional curtsey.

But swallow your pride god damn it!

Dette er bare en kort version. Men ja. Gikk greit. var vel "søren også". Er vel ikke så vansklig og avbryte en overflyttning når det er sååå enkelt og få meg over ?

Men måten personen snakket på. Jeg var ikke frekk, ikke sinna. Men lurte på åssen og hvordan. Hadde ikke du lurt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...