FenrisC0de Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Jo, har et Logitech quickcam, men når jeg bruker det via MSN feks, så hakker bildet ekstremt mye, jeg har jo 1,3\0,3mbit linje, så er det kameraet som resulterer i svak ytelse?
Alastor Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Dette kan ha flere årsaker. Første er at du kan ha satt oppløsninga så høy at utlinja di ikke takler mer enn et visst anntal frames pr sec. Ellers så kan det være at mottaker sin linje er for treg. Om du bruker linja di til andre ting vil det også gå tregt.
FenrisC0de Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Skrevet 16. mai 2004 okey, har ikke noe med linjen og gjøre.. så da tipper jeg oppløsning, men hvordan fikser jeg det.. jeg har ikke noe software fra logitech..
B4stian Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 det er rett og slett kameraet ditt som ikke har så bra oppløsning..
FenrisC0de Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Skrevet 16. mai 2004 kan jo ikke være dårlig oppløsning som er problemet.. poenget er at bildet hakker med en gang det kobler seg opp via MSN, ellers funker det glatt og fint..
Windoge Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Har vel noe med at ADSL har dårlig linje ut. Er jo det de fleste har
Fredrik Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Vel, jeg opplevde det selv, med et logitech quickcam etellerannet. Har 383kbit\s ut, så det bør ikke være noe problem. Men jeg tror det rett og slett er kameraet som ikke er allverdens.
Alastor Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 logitech sine cams til under 500,- er møkk ja. Creative sine i samme prisklasse er bedre. Men det stopper jo ikke hakkinga. Her hakker det etter hvor høy hastighet de som ser på kameraet mitt har inn. Har de telenor adsl, går det sånn passe, har de modem går det treigt, og har de raskt bredbånd går det helt normalt.
talisar Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Hei. Har "hakke" problemet jeg også, men det er bare på min side. De som ser på cammet ser ikke den hakkingen jeg ser.. så du kan jo sjekke hva de som ser på deg opplever?
FenrisC0de Skrevet 17. mai 2004 Forfatter Skrevet 17. mai 2004 takker for all hjelp, virker visst som om hakkingen kom ann på de som så på sin linje ja. Men er det mulig å få litt bedre kvalitet på bildene? det er sinnsykt kornete!
Alastor Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 (endret) Billige logitechcams ER kornete..mer er det ikke å si dessverre . EDIT: Thomas, om du har lav upload, feks 300kbit, så kan ikke streamen være høyere enn 30 kilobyte i sekundet, og de fleste kameraer som skal sende 30 fps vil ha høyt over dette. Derfor kommer færre fps igjennom. Endret 17. mai 2004 av Alastor
Fredrik Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 De blir ikke sååå halvgærne om man fokuserer ved å vri på gummiringen rundt linsa, prøv det.
schmelck.no Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 Tørr nesten å sette penger på at det hverken har noe med kameraet eller linjen din å gjøre. Hvis du bruker MSN så går det via noen ekstra servere som ofte har litt for mye å gjøre! F.eks filoverføring over MSN går heller ikke akkurat kjapt! Det har ihvertfall vært problemet hos meg! Hvis jeg sitter på samme LAN som noen så hakker det ikke. Men som oftes ved overføring via MSN sine servere så hakker det! BTW: Synes at de billige Logitech cam'ene funker helt kurant jeg! Altså det blir jo selvfølgelig ikke 5Mega pixler, men for 300kr da!
Alastor Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 Jojo, men etter min erfaring så er creativekameraene til 300,- en god del bedre.
schmelck.no Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 Jojo, men etter min erfaring så er creativekameraene til 300,- en god del bedre. Det har du sikkert rett i, har ikke prøvd creative kameraene. Kanskje noen burde lage en sammenlikning av low end webcams i brukertester?
ballemann Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 Har det samme webcam'et, og det blir slik "lagg" til meg også, men hva kan man forvente av et kamera til 250kr?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå