Gå til innhold

Ny PC fra Dell - er dette en god deal?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette burde være en OK maskin til en OK pris for det du må betale netto.

 

For spill eller annet bruk vil den være like brukbar som de fleste andre PC'er utstyrt med 3.0 GHz P4, i875 chipsett, 1GB DDR PC3200 minne, Audigy 2 lld og ATI Radeon 9800 XT. S-ATA diskene kan kjøres i RAID 0 eller 1.

 

I tillegg er de nyere Dell maskinene blant de mest stillegående som er å oppdrive fra fabrikk.

 

Ulempene er ingen mulighet for overklokking og begrensede utbyggingsmiligheter hvis man skal ha mer enn 2 harddisker etc., men tror nok ulempene blir oppveiet av prisen.

 

For en PC på bruttolønnsordning vil du betale netto ca 64% av totalbeløpet om du ikke har toppskatt, 51% av totalbeløpet om du har toppskatt.

 

Vil gjerne se den som kan finne en like god eller bedre netto pris på et hvilket som helst system med tilsvarende spesifikasjoner inkl. OS og MS Office.

 

Selv om man i dag hadde satt sammen et system med Athlon 64 3400+, ATI Radeon X800 XT osv. osv. vil det allikevel føles utdatert om 3 år. Dette er IT- utviklingens lov, etter 3 år føles det meste utdatert...... (

Lenke til kommentar
Det blir jo 14400 for alt det der, og det er inkludert 19 lcd, windows, office...

Så jeg synes ikke det høres så dyrt ut.

 

Men hvordan hastighet er det på rammen?

Og jeg regner med at det er 800mhz bus på prosessoren?

litt av cluet er jo at om 3 år kommer han enda til å betale på den :p

se for deg at du betalte 400,- hver måned for en tre år gammel maskin nå :)

Lenke til kommentar
dell er god på kundeservice og kvalitet, men prisen blir litt værre...

hadde aldri i livet kjøpt det oppsettet fra dell...

Min erfaring er vel at det er motsatt ... ihvertfall med kundeservice og kvalitet. Kundeservicen er råtten (etter kjøpt ihvertfall), å kjøpe reservedeler/tilleggsutstyr er ufattelig nok vanskelig. Du må omtrent kjefte på folka hos Dell for å få lov til å kjøpe en ekstra lader eller kabel (laptop).

 

Diskkontrollerne/hovedkortene/diskene er elendige. De har Dell på skolen, og alle sammen står der og skraper/raper halve dagen lang før ting starter. Det skal ikke ta 15-20 sekunder å åpne "Min Datamaskin" med 2Ghz prosessor. Og Dell teknisk support er en større vits enn Svenn'O. :no:

 

Dette gjelder stort sett alle sammen (flere forskjellige modeller), i tillegg til laptopen min.

 

Nei, Dell er flinke på kun en ting; produsere PCer billig (ikke nødvendigvis SELGE dem billig).

 

Min anbefaling er å se hva Komplett.no/PSData/PCUtstyr og de andre store nettbutikkene kan tilby. Sannsynligvis kommer du langt bedre ut av det både mtp. kundeservice, kvalitet, pris, support etc...

 

PS: husk at med redusert bruttolønn, synker også feriepengegrunnlaget. Prisen blir da:

Brutto trekk

- skatt

+ tapte feriepenger

= .....

Lenke til kommentar
litt av cluet er jo at om 3 år kommer han enda til å betale på den :p

se for deg at du betalte 400,- hver måned for en tre år gammel maskin nå :)

Det er den totale utgiften som teller. Ikke når den kommer (ser bort fra renter). Slik at å betale 200 kr/måned i fem år ville vært en bedre avtale, selv om man betaler på en fem år gammel utdatert PC.

Lenke til kommentar
Ser ut som de fleste som har svart her på forumet er mer villige til å betale 14.500 cash på labben i stedet for 7.500 fordelt over 36 måneder i en hjemme-PC ordning........

Det blir ikke 7500kr .. det blir mer pga tapte feriepenger. Og når man tar i betraktningen av hjemmePCer er overpriset deluxe... så er det ofte ikke veldig gode tilbud likevel.

Lenke til kommentar

Takk for mange innspill! ;)

 

Kjøper man denne PC'en fra DELL i dag, så koster den 32.000,- dealen jeg får gjennom jobb gjør at denne PC'en koster ca. 14400,-.

 

For de av dere som ikke så gjennom SPEC'en, den har DVD-brenner. :D

 

Jeg har nå uansett slått til - for jeg følte at det var et godt tilbud.. 50% av dere her føler også det ;)

 

At jeg betaler på denne fortsatt om 3 år gjør meg ikke noe -> mulig jobben kommer med gode oppgraderingstilbud og.

 

Men takk for innspill, nok en gang :D

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen problem med å slå til på det tilbudet der, så lenge du tror du kan bli fornøyd med en Dell pc. Kommer jo litt an på hvilket bruksområde man har tenkt den til det :)

Jeg har selv ordnet med ny Hjemme-pc avtale på jobben nå. Og det er egentlig en grei måte å skaffe seg en ok pc på uten at det gir altfor store utslag for lommeboken.

Men nå har jeg vært veldig nøye med å velge et tilbud som er bra. Det er som sagt mange slike tilbud som er overpriset, slik at når alt kommer til alt tjener man ingenting på det likevel.

Vi valgte Komplett's dinside.no pc, og jeg har slengt på en 19" Eizo L767 lcd. Totalt må man ut med litt over 15K for maskinen dersom man kjøper den kontant i dag.

Etter 36 mnd har jeg betalt ca. kr 10700 for maskinen. Da regnet med tapte feriepenger :) Og greit at maskinen er gammel om tre år, men det hadde den vært uansett om jeg hadde kjøpt den kontant i dag. Dessuten hadde den totale utgiften blitt høyere, så jeg kan ikke forstå hva noen av dere ser på som problem med en slik løsning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmm ja. Nei jeg synes det er bra du gikk på den avtalen. Skulle du satt sammen den kassa der sånn fra komplett så hadde det blitt betraktelig dyrere. samt her får du masse orginale programmer. Og for å ikke snakke om 3 års henteservice.. skjer det noe kommer de på døra di ikke sant. Og enda en ting. skjermene fra dell er ikke så dårlig som folk skal ha det til. Jeg personlig har alltid bygd pc selv bortsett fra min nåværende maskin som da er kjøpt fra dell. har en 18" lcd monitor og den fungere utmerket i alle spill for de som ville vite det. har noe ala det samme oppsettet. du har valgt ut her. Kjøpt i november for 16 000 kr. det var så billig at jeg kunne bare ikke si nei. og faktisk så er jeg fremdeles fornøyd. og som nevnt tidligere maskinen er veldig stille. noe jeg setter stor pris på etter en del erfaring med uberhjemmemekk pc'er tidligere. Så jeg føler meg i hvert fall ikke snytt med min dell.

 

- tenkte jeg bare skulle slenge inn litt erfaring her.. jepps. ha en fortsatt trivelig dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...