Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungdomsbil >100000,-


Anbefalte innlegg

Hei, skal nå kjøpe meg min første bil og trenger litt hjelp.

 

Biler jeg har sett på:

 

Honda: Civic coupè, prelude

Mazda: 626 v6

Nissan: Primera

Audi: A4

Volvo: S40

Toyota: Celica

Opel: Astra, Calibra

 

Jeg skal ikke ha Golf, heller ikke BMW av personlige grunner.

 

Ok, noen kriterier:

 

Bilen skal se bra ut, eller ha potensiale til å se bra ut (i form av styling)

Bilen skal helst ikke ha gått mer enn 150.000

Bilen skal ikke ha rust, være rammeskev eller andre store mangler.

 

Hvis noen kan hjelpe meg å finne en bra bil, til under 100.000 (under 80.000 hvis den ikke ser bra ut\stylet) hadde det vært flott.

 

Jo, og bilen skal helst ikke være over 10-12 år gammel. Kom gjerne med egne tips til hva dere synes er en god bil til denne prisen og hvorfor det er det.

 

Skal ha bil om 10 dager, så jeg trenger hjelp! :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke en stor fan av vippelykter, så det blir helst ikke en bil med vippelykter (med et eller to unntak)

 

En uke igjen nå, og jeg vet ikke hva jeg skal kjøpe... :scared:

 

 

Edit:

Så alle vet, den ene Celicaen som en linket til der oppe er det heftelser på:

 

24.04.2002

SALGSPANT I MOTORVOGN

NOK

134 990,00

Endret av t3p0s3
Lenke til kommentar

Prelude er gøy :D

Ein kamerat av meg kjøpte ein 93 modell 2Liter for 75.000kr (eller så var det 85,

husker ikkje heilt...), den var heilt strøken.. Han har ikkje hatt andre problem

enn at han skal skifte motoren som driv antenna opp og ned..

Artig bil å kjøre..

 

Bare husk at det er dårlig plass i baksetene..UTRULIG dårlig..

 

(har forresten lyst å kjøpe sånn sjølv hvis eg nokon gong får jobb :p)

Lenke til kommentar

Denne Porschen er jo kul da, riktignok ikke like kul som en 911 men, Porsche er Porsche og fabrikken er jo kjent for å lage kvalitet.

 

Bilen er Eu godkjent og ser bra ut. Den har gått 3000km mer enn du ville ha men det er jo ikke all verdens.

 

Targa tak som kan tas av er jo et pluss på sommeren da. :w00t:

Lenke til kommentar

Edit:

Så alle vet, den ene Celicaen som en linket til der oppe er det heftelser på:

 

24.04.2002

SALGSPANT I MOTORVOGN

NOK

134 990,00

Det er bare lån på bilen, ikke noen styggere enn det... Sjekk bilen til faren din (hvis han har lån på den) så ser du det.

 

Og btw: Det blir oppdatert "tregt", dvs han kan godt bare ha 80.000,- igjen på lånet, men det trenger ikke være oppdatert før til høsten/vinteren/våren 2005.

Lenke til kommentar
:wow:

 

lurer litt på hvorfor du absolutt ikkje skal ha bmw :hmm:

Skal ikke ha BMW pga. en rekke grunner. Hovedsaklig fordi jeg synes det er like harry som Volvo 240, men også fordi diverse tester viser at BMW er en av de bilene som det fortest er noe galt med, og er gjerne dyre å reparere. Men altså, hovedsaklig fordi jeg ikke liker BMW.

 

Tilbake til noe annet:

 

Om jeg kjøper en bil med salgspant i motorvogn, og den personen som jeg kjøper av ikke betaler tilbake når jeg kjøper den, kan det få noen følger for meg?

 

Evt. kan jeg bli sittende igjen med lånet?

Lenke til kommentar

Ville vurdert en Audi S4 92-94 modell. Er på utkikk etter slik bil sjøl. Minst 230 hk orginalt og 4wd betyr ulv i fåreklær og morro vinterstid.... :thumbs:

 

Av dei bilane du listar opp sjøl ville eg ha gått for Mazda 626 V6. Har en kompis som har ein slik og det er køyremaskin de luxe. Einaste problemet med dei er at understellet ikkje er laga for 165 hk, men det kan lett fiksast!

Lenke til kommentar
du kan ikkje, du blir sittende igjen med lånet. lånet følger bilen.

 

men bmw harry? har du prøvd en bmw? kjenn kjørecomforen . alle biler skjer det noe galt med før eller siden.

Ja, BMW er harry, og JA jeg har kjørt flere bmw. Greit nok, de nye er ok å kjøre. Selvfølgelig skjer det noe galt med alle biler, men flere tester viser at BMW er en av de bilene det fortest skjer noe med som trenger verksted reperasjon.

 

Det at du ikke synes bmw er harry, er din mening.

 

Kromma felger på BMW er i mine øyne som Wonderbaum i speilet på en 240!

 

 

- Og det var det jeg regna med, at lånet fulgte bilen.

Lenke til kommentar

AEAEEERG få opp øynene mann kjøp bmw! det er jo en bil som kosta en halv mill. ny sammenlignet med en japansk bil som kosta 200000 ny!!

 

det er no mi meining. :D

 

Sett på en mazda mx3? de er litt små kansje. Men audi a4 og nissan primera (sri eller noe slik den heter?) er no tøffe og gode biler.

Mercedes 190 kansje, helst 2.3. eller får jo 230ce til den prisen. Men da rundt 88-89 mod , men en 89 mod mercedes er nok mye bedre enn en 92-93 mod japaner.

 

 

Btw "de nye er ok og kjøre" ?? bmw langt ned på 80 tallet er jo ei kjøremaskin i første klasse.

 

 

men flere tester viser at BMW er en av de bilene det fortest skjer noe med som trenger verksted reperasjon.

Kan jo sees i sammenheng med at de som kjøper en bil til over 400000 bruker bilen en del.

Endret av Hypsilofodonten
Lenke til kommentar

hah..

Beste kjøpet er en "vanlig" bil .

Det gir mest bil for pengene.

Da får du en mye "nyere" årsmodell enn at du skal ha

sånn typisk HK bil eller ungdomsbil.

I tillegg blir forsikringen billigere .

 

Kjøp en bil med under 2.0 liters motor .

Og 100-115HK .

 

Er du en eller to i bilen aksellererer en 1.6L-1.8L medium/liten bil

veldig bra .

 

Eller skal du trekke campingvogn med den .

 

 

Tips:

Brukte firmabiler

 

 

...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...