Gå til innhold

gf6800 eller x800?


Anbefalte innlegg

Og amd er mye mye bedre en Intel også.  :p

Sånne folk som deg ødelegger dette forumet

Humor er en fin bil.

 

Så har vi topic: Jeg for min del vil vente å se hva de fabelaktige folkene til hw.no har å si om kortene. De er uansett for dyre for min smak i skrivende stund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:laugh:  Det kommer ikke til å bli noe "Ultra Extreme"

 

Bare se her:  :laugh:

 

http://www.anandtech.com/#22163

Og hvis du leser en gang til så ser du at Gainward kommer med en vannkjølt løsning (som det er blitt sagt tidligere) og at den vil ha en klokkefrekvens på kjernen på 450MHZ++...

 

Dette gjør kortet usannsynlig dyrt, men trådstarter driter tydeligvis penger og det vil da være en del raskere enn X800XT PE (stock selvfølgelig... vannkjøling til x800XT hadde vært fine greier)

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Det kommer ikke til å bli noe "Ultra Extreme"

 

Bare se her: 

 

http://www.anandtech.com/#22163

 

Jeg viste det! fy søren som nVidia lager drit for seg selv!

Det var bare et markedstriks når de så at X800XT PE slo deres toppkort.

Totalt latterlig.

Jeg vurderer og enten kjøpe X800XT PE fordi det er det kortet jeg ser på som best. Hvis jeg kansje kommer til fornuft så kjøper jeg nok et 6800GT , men vi får se.... :)

Lenke til kommentar
Dette er egentlig litt rart siden mange av nettstedene som har testet kortene har jo testet ultra exstreme kortet.

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0+ultra+extreme

 

Se på teste her.

Ja, det har gjort det...

 

Dette var kort nVidia sendte ut i siste liten, slik at de skulle slå X800XT PE, og det viser seg at dette selvfølgelig bare var PR-bullshit. De får alt for dårlig "yield" til å kunne selge 6800 Ultra Extreme i store kvanta.

Lenke til kommentar

Ok, tar dette ut av artikkelen til anandtech : "So it would seem as though the Ultra Extreme 6800's shipped to reviewers were just a spoiler afterall for the X800 launch."

 

En annen ting er at kortene til Gainward og andre spesielle partnere kommer sannsynligvis til å komme på standard 400mhz, kanskje 450mhz toppen og at di muligens kan oppnå UE speed ved vannkjøling.

 

Så etter min mening er UE en råtten markedsføringsgimmick fra nvidia som alle egentlig ikke burde ta med i noen tester i det hele tatt, selv ati kan jo komme med en versjon av x800xt "nvidia killer" som er kjølt på n20 og si at den er for entusiaster.

Lenke til kommentar
Ok, tar dette ut av artikkelen til anandtech : "So it would seem as though the Ultra Extreme 6800's shipped to reviewers were just a spoiler afterall for the X800 launch."

 

En annen ting er at kortene til Gainward og andre spesielle partnere kommer sannsynligvis til å komme på standard 400mhz, kanskje 450mhz toppen og at di muligens kan oppnå UE speed ved vannkjøling.

 

Så etter min mening er UE en råtten markedsføringsgimmick fra nvidia som alle egentlig ikke burde ta med i noen tester i det hele tatt, selv ati kan jo komme med en versjon av x800xt "nvidia killer" som er kjølt på n20 og si at den er for entusiaster.

Gainward sitt coolFX vil nok nå langt forbi UE frekvens.

Og ser du på "standard" ultra kortet til gainward, vil det kjøre 430MHz på gpu.

Ultra kortet har vist seg å være overklokkings villig. Firingsquad har overklokket et UE kort... Dette kortet skal vist være identisk, og kun en overklokket versjon av Ultra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...