bytes Skrevet 13. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 Fikk nå mail fra Telio: Grunnet kapasitetsproblemer hos Telenor vil Telenor ikke være i stand til å overføre ditt/dine nummer til Telio 18.5.2004 som planlagt. Telenor har gitt beskjed om at de for tiden ikke har kapasitet til å utføre overføringen i henhold til de tidsfrister som er fastsatt av Post og Teletilsynet og som gjelder for overføring av nummer mellom teleoperatører i Norge. Dette er en forpliktelse Telenor er pålagt overfor deg som kunde og som de nå ikke er i stand til å oppfylle. Som følge av disse kapasitetsproblemene hos Telenor er ny dato for overføring av ditt/dine nummer satt til 7/6. Vi anbefaler at du kontakter Telenor og krever å slippe å betale abonnementsavgift i tiden fra 18/5 frem til ny overføringsdato. Vi vil i samarbeid med våre juridiske rådgivere og Post og Teletilsynet gjøre alt som står i vår makt for å sørge for at Telenor så raskt som overhodet mulig retter opp i sine problemer og begynner å overholde tidsfristene for overføring av nummer. ---- Fy da telenor!! Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 13. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 (endret) Høhø.... da er det bare å smøre seg med tålmodighet... å siden det lukter anti telenor av denne tråden så kan jeg jo bare si: dere bør jo egentli bare være glade på at telenor har kapasitetsproblemer med å portere vekk.. det betyr en ting...mindre kuner i telenor... så..da kommer det vel ingen flere anti telenor relpyes i denne tråden Edit: kunder* Endret 13. mai 2004 av Spydz Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 13. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 Telenor er pliktig til å gjennomføre portering innenfor en frist på 2 uker hvis jeg ikke husker feil, har selv jobbet med dette hos Telenor, men takk gud så jobber jeg ikke der lenger. Jeg mener å huske at den fristen er riktig, mulig dette er fikset på. Hvis ikke Telenor kan fikse dette innenfor fristen så kan du kreve rabatt / eller var det avslag på faktura i mellomtiden, men Telenor skal ha dette til tide evn. kan du sende en klage på dette. Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 13. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 men takk gud så jobber jeg ikke der lenger. Er du en av de som fikk fyken i fjor? Lenke til kommentar
caturbo Skrevet 13. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2004 Har fått samme mail, ringte til Telenor, og de sier det er Telio sin sammarbeidspartner som har rotet.....Hvem har rett? Noen som vet noe mer, for jeg har ikke tenkt å betale dobbel avgift! Lenke til kommentar
bytes Skrevet 14. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai 2004 Og her er svaret fra Telenor: Hei Takk for din henvendelse. Din klage er behandlet. Vi har ikke innvilget kravet om å slippe fastavgiften i peroden 18.05.04-07.06.04. Dette skyldes at Telenor ikke har avtale eller samarbeidsavtale med Telio. Telenor sammarbeider med PortIT som igjen samarbeider med Telio. PortIT er inneforstått med at de 1500 porteringene ikke kan leveres den 18. mai, da PortIT ikke har levert riktig prognose til Telenor Networks for mai måned. Har du flere spørsmål ang saken, vennligst ta kontakt med Telio kundeservice 815 69 070. Vennlig hilsen Telenor Kundeservice Besøk oss på internett www.privat.telenor.no/kundeservice Kontakt oss på www.privat.telenor.no/kontakt Jeg forfølger nå saken videre mot Telio. Oppdatering av hva som skjer vil komme. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 14. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2004 En ting er sikkert og det er aldri mer Telenor..... Sånn som de behandler oss kan de ikke regne med og få oss tilbake som kunder.....Kan ikke skjønne post og telesynet kan godta dette.... Telenor skal altså greie og suge enda litt penger av oss...Skulle vært skuddpremie på de..... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2004 (endret) Telenor sammarbeider med PortIT som igjen samarbeider med Telio. PortIT er inneforstått med at de 1500 porteringene ikke kan leveres den 18. mai, da PortIT ikke har levert riktig prognose til Telenor Networks for mai måned. Prognose står det, jeg regner med det betyr at PortIT må gi et anslag på hvor mange porteringer de bestilller på forhånd. Jeg er ganske sikker på at Tn ikke hadde hatt noe problem med og håntert denne mengden hadde det vært kunder som porterte tilbake til dem..... Jeg synes det nok engang lukter "stikke flest mulig kjepper i hjulene til våre konkurrenter" strategi. Endret 14. mai 2004 av agvg Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 14. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2004 Prognose står det, jeg regner med det betyr at PortIT må gi et anslag på hvor mange porteringer de bestilller på forhånd.Jeg er ganske sikker på at Tn ikke hadde hatt noe problem med og håntert denne mengden hadde det vært kunder som porterte tilbake til dem..... Jeg synes det nok engang lukter "stikke flest mulig kjepper i hjulene til våre konkurrenter" strategi. Det er jo standard Telenor taktikk det ... Trenere, trenere og trenere så lang det er mulig, og så kreve betalt for det etterpå. "Hvis du vil vekk fra oss, så skal du blø for det. Og vi skal ihvertfall sørge for at du ikke vil ha noe med oss å gjøre igjen." Lenke til kommentar
bytes Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mai 2004 Da er klage oversendt Teleklage nemda. Skal legge ut svaret derfra også når jeg får det. Lenke til kommentar
bytes Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. mai 2004 Jeg anker også klaget direkte mot Telenor. Sendte følgende Utportering fra Telenor den 18.mai er en rettighet jeg som kunde i Telenor har i henhold til Ekomforskriften. Ekomforskriften §3.6 sier : § 3-6. Gjennomføring av tilbyderportabilitet Mottakende tilbyder etter § 3-5 skal innhente skriftlig fullmakt fra sluttbruker før flytting. Som skriftlig fullmakt anses også fullmakt avgitt pr. e-post, SMS eller telefaks. Fullmakten skal inneholde positivt samtykke og entydig identifisering av sluttbruker. Fullmakten skal dokumenteres på forespørsel. Post- og teletilsynet kan fastsette nærmere krav til fullmakten, herunder fastsette vilkår for bruk av e-post og SMS. Avgivende tilbyder etter § 3-5 plikter å gjennomføre flytting av nummer for en bestemt sluttbruker til mottakende tilbyder innen fem virkedager etter at han har mottatt korrekt anmodning fra mottakende tilbyder. Avgivende tilbyder skal gi mottakende tilbyder melding om at flyttingen er gjennomført senest første virkedag etter gjennomføringen. Tilbyderne kan avtale lengre gjennomføringstid. [Telio : på grunn av helg og 17. mai gav de tid frem til 18.mai] Tilbyder skal sikre at anrop til flyttet nummer terminerer i riktig nett, uten at kvaliteten forringes i vesentlig grad. http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-20040216-0401-0 03.html#3-6 ---- Ekomloven regulerer mine rettigheter som kunde med hensyn til når jeg har rett til å få nummer utportert og derigjennom automatisk slutte å være betalende kunde hos utporterende operatør. Kapasitetsproblemer med å portere ut nummerene mine i henhold til mine rettigheter kan ikke brukes som et argument for at jeg også skal måtte fortsette å betale for noe jeg ikke hadde måttet betale for om utportering hadde skjedd slik jeg har krav på. Lenke til kommentar
bytes Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2004 Fikk svar fra Telenor i går. Avslag igjen. Dette finner jeg merkelig og lite seriøst. Ligger nå også diverse linker på nettaviser rundt dette. Se for eksempel ITavisen Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 27. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2004 Telenor rocks... Ferdig med det Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 27. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2004 Telenor rocks... Ferdig med det Eller kanskje ikke... Lenke til kommentar
bytes Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2004 Fra Telios brukerforum, skrevet av Telio Telio beklager på det sterkeste at det oppstår så mye komplikasjoner for sluttkunde knyttet til portering. Ad bevis : Det er for oss uforståelig at Telenor krever bevis om avtale mellom Telenor og Telio. Telio har ingen avtale med Telenor. Telio har en avtale med Port IT for håndtering av selve porteringen, og Port IT har en avtale med Telenor. Det vet Telenor utmerket. Telenor vet også utmerket at porteringsordrer med porteringsdato 18/5 er mottatt. Bevis på det kan de finne blant annet i at ordren er registrert i NRDB og i at Telenor selv til Port IT har gitt en rekke responser på denne ordren. Med hensyn til kompensasjon, så er Telio's holdning som følger : - Våre kunder skal ikke ha store ekstrautgifter knyttet til "dobbelt abonnement" dersom vi - etter at kravene til korrekt informasjon etc for å kunne sende porteringsordre er tilfredsstilt - bruker lang tid på å sende porteringsordre. Vi sendte porteringsordre på alle som kunne sendes tidlig i Mai. Vi er klar over at dette for mange kunder er lang tid etter at de kunne vært sendt, men vi var ikke klar på vår side. For disse kundene vil vi gi en kompensasjon for den ulempe vår forsinkelse har medført for dem. Vi arbeider med en god kompensasjonsmodell som ikke krever en enorm mengde administrasjon. - Når det gjelder kompensasjon for Telenor's forsinkelser, så er vår holdning at dette er noe man som kunde bør få. Men vi mener at det er åpenbart at den kompensasjonen er Telenors ansvar. Lenke til kommentar
Vannpistol Skrevet 27. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2004 I avtalene man har med Telenor Networks har man en plikt til å levere riktige prognoser på forventede bestillinger osv osv. Dette er også derfor prognosene og telestatestikken er så viktig som den er. Om PortIT ikke har levert korrekte prognoser til Telenor Networks kan heller ikke PortIT forvente at kontrakten de har med Telenor Networks blir overholdt da det er disse som bryter denne. Slik jeg ser det i denne saken burde Telio aktivt kreve kompensasjon fra PortIT som igjen må ta støyten for at de ikke har gjort jobben sin og fulgt kontraktene sine. Personlig synes jeg det virker noe uprofft av Telio å gå ut mot Telenor generelt på denne måten da det er Telio's leverandører av en tjeneste som i all sannsynlighet ikke har gjort hva de skulle gjøre her. Nå skal det også sies at Telenor Networks ikke rangeres spesielt høyt på min liste over firma jeg digger, men fair skal være fair. Dette er 'big business' og her har man kontrakter man skal overholde, prognoser som må følges og SLA'er som kun gjelder om disse stemmer. Man må i slike tilfeller skylde på de som faktisk har brudt kontrakten; ikke de som forholder seg til denne. At IT avisen med sin fantastiske journalistikk stiller seg kritiske til Telenor er vel ikke akkurat noen bombe Synes også det er noe kritikkverdig at Telio går ut på denne måten, det virker rett og slett ikke videre proffesjonelt . P.s om det er levert riktige prognoser fra PortIT's side og dette faktisk er Telenor Network sin feil legger jeg meg langflat for dette. Men det virker noe pussig da dette ble nevnt som grunn tidligere i tråden fra telenor og "de store spillerene" ikke pleier å skylde på alt og alle om dette faktisk ikke er korrekt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2004 I avtalene man har med Telenor Networks har man en plikt til å levere riktige prognoser på forventede bestillinger osv osv. Dette er også derfor prognosene og telestatestikken er så viktig som den er.Om PortIT ikke har levert korrekte prognoser til Telenor Networks kan heller ikke PortIT forvente at kontrakten de har med Telenor Networks blir overholdt da det er disse som bryter denne. Stivbeint, tregt, byråkratisk og fryktelig vanskelig og kunne tilpasses seg raske endringer er åpenbart noe som plager TN når det passer dem. Hvorfor har ikke TN innsett at det kan til tider være vanskelig og spå? Prognoser lar seg vanskelig lage når pågangen eksploderer, man skulle jo tro en enorm organisasjon som TN greide og tilpasse seg slik variasjoner, det er jo ikke snakk om så enorme tall. Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 28. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2004 I avtalene man har med Telenor Networks har man en plikt til å levere riktige prognoser på forventede bestillinger osv osv. Dette er også derfor prognosene og telestatestikken er så viktig som den er.Om PortIT ikke har levert korrekte prognoser til Telenor Networks kan heller ikke PortIT forvente at kontrakten de har med Telenor Networks blir overholdt da det er disse som bryter denne. Stivbeint, tregt, byråkratisk og fryktelig vanskelig og kunne tilpasses seg raske endringer er åpenbart noe som plager TN når det passer dem. Hvorfor har ikke TN innsett at det kan til tider være vanskelig og spå? Prognoser lar seg vanskelig lage når pågangen eksploderer, man skulle jo tro en enorm organisasjon som TN greide og tilpasse seg slik variasjoner, det er jo ikke snakk om så enorme tall. Hvorfor blusses det opp her da??? hvis det ikke er så enormt... da må det jo være en liten fillesak da.... å som sagt tidligere.... dete jo faktsik ikke Telenor sin feil!?!!? det er Telio som må skjerpe opp sine samarbeidspartnere slik at de tilfredstiller telios krav... ->.<- Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2004 som sagt tidligere.... dete jo faktsik ikke Telenor sin feil!?!!? Nei, tross alt er jo TN en såpass liten bedrift at de må planlegge alt og varsles om det meste i mnd. TN burde rydde seriøst opp i sitt eget stvbeinte byråkrati og ekstremt omstendlige rutiner for alt, de er tross alt ikke en statsetat lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå