Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor kan ikke å utføre portering i tide (Telio)


Anbefalte innlegg

som sagt tidligere.... dete jo faktsik ikke Telenor sin feil!?!!?

Nei, tross alt er jo TN en såpass liten bedrift at de må planlegge alt og varsles om det meste i mnd. TN burde rydde seriøst opp i sitt eget stvbeinte byråkrati og ekstremt omstendlige rutiner for alt, de er tross alt ikke en statsetat lengre.

Men nå har faktsik telenor fler kunder enn du kunne drømme om hvis du startet en bedrift (kanskje du allerede har) så jeg tipper på at de har "litt" annet å gjøre en å kalkulere med og portere vekk fler en det telio, gjennom PortIT regner med...

 

 

?

 

EDIT: lurer på hvordan du hadde styrt en bedrift med 3.5mill kunder uten ordentlige rutiner!?

Endret av Spydz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men nå har faktsik telenor fler kunder enn du kunne drømme om hvis du startet en bedrift (kanskje du allerede har) så jeg tipper på at de har "litt" annet å gjøre en å kalkulere med og portere vekk fler en det telio, gjennom PortIT regner med...

Det kan så være men hvis du noensinne har hatt med TN og gjøre så begriper du svært raskt at ting tar laaang tid og er helt latterlig byråkratisk, og hvem tjener mest på og ha et omstendlig og vanskelig regelverk i denne saken tror du?

Lenke til kommentar

Det kan så være men hvis du noensinne har hatt med TN og gjøre så begriper du svært raskt at ting tar laaang tid og er helt latterlig byråkratisk, og hvem tjener mest på og ha et omstendlig og vanskelig regelverk i denne saken tror du?

Tror egentlig jeg har hatt mer med telenor enn deg... men det er en helt anna diskusjon ..

 

Å jeg skal være enig...faktisk VELDI enig i at ting tar tid osv... men det er da faktisk ikke såå bra andre steder eller...

 

men uansett i _denne_ saken så er ikke kritikken til TN berettiget...

 

Kan ikke være så vanskelig for telio eller port it (den som utarbeidet denne prognosen) å regne med litt mer pågang enn forventet... hvis de har litt ambisjoner og mål mtp markedsandel er det lov å overkalkulere litt :) i hverfall får å sparke litt i rævva til telenor så de er klare for den "massive" kundeflukten...

:thumbup:

Lenke til kommentar
Alle de som får dobbel regning pga portingstrøbbelet bør bare nekte å betale månedsavgiften fra den dagen de skulle vært portet.

 

Telenor kan ikke sende kravet til Inkasso da dette da blir en tvist om regningen.

DET er jeg enig i....

 

den stunden de er i telenor til de blir portert over er det PortIT som bør betale fordi de gjorde en slet job..

 

EDIT: noen som vet det faktsike avviket til denne prognosen om hvor mange portering og det faktsike antallet? kunne jo vært litt intresant å vist...

Endret av Spydz
Lenke til kommentar
Har fått brev fra Telenor om at porteringen skal skje idag :thumbup: ...Det er 10 dager etter den første opprinnlige porteringsdatoen :hmm: ....

Det er ikke så ille, trodde det var snakk om månedsvis her, sånn som folk har klagd.

 

Hvem sin skyld er det at dette er blitt blåst opp slik? Telenor selv, eller andre?

Lenke til kommentar

Jeg ble portert i går. ISDN-lampa sluttet å lyse.

Når jeg nå ringer mitt nummer får jeg: nummeret er ikke korrekt, vennligst prøv på nytt!

Ringte Telio, og etter en lang stund på vent, fikk jeg beskjed om at teknikkerene deres jobber med saken. En intern feil hos dem som gjør at nummerene ikke virker som de skal...

Er veldig spent på om dette løses før helga...

 

-KnutM

Lenke til kommentar
Har fått brev fra Telenor om at porteringen skal skje idag :thumbup: ...Det er 10 dager etter den første opprinnlige porteringsdatoen :hmm: ....

Det er ikke så ille, trodde det var snakk om månedsvis her, sånn som folk har klagd.

 

Hvem sin skyld er det at dette er blitt blåst opp slik? Telenor selv, eller andre?

ikkesant... det kan man lurepå... men ting som skal være sikkert, det er IKKE telenor som blåser opp urettmessig kritikk mot seg selv...

 

 

nå virker det jo som om telio ikke har kapasitet til å ta i mot alle porteringene smertefritt eller da...spennende å se hvor fort de ordner opp

Lenke til kommentar

nå virker det jo som om telio ikke har kapasitet til å ta i mot alle porteringene smertefritt eller da...spennende å se hvor fort de ordner opp

Jeg tenker at Telio har fått masse gratis reklame, og får nok en del mer kunder pga all kritikken mot Telenor.

 

Jeg har selv valgt å bli Telio-kunde, men pga Telio selv, så er jeg faktisk det ikke enda.

 

Min grunn til å bytte til Telio er av rene politiske grunner. Jeg gidder jaffal ikke å betale 1000 kroner for å få et billigere abb. når det koster halve prisen å hos Telio og jeg i tillegg får gratis tellerskritt.

Lenke til kommentar

 

Hvem sin skyld er det at dette er blitt blåst opp slik? Telenor selv, eller andre?

Tror nok Telio må ta på seg mye av skylden der...De sendte ut en mail til sine kunder og ba dem om og kontakte Telenor for og kreve å slippe og betale abonnementsavgift i tiden fra 18/5 og frem til den nye porteringsdatoen...

Lenke til kommentar

 

Hvem sin skyld er det at dette er blitt blåst opp slik? Telenor selv, eller andre?

Tror nok Telio må ta på seg mye av skylden der...De sendte ut en mail til sine kunder og ba dem om og kontakte Telenor for og kreve å slippe og betale abonnementsavgift i tiden fra 18/5 og frem til den nye porteringsdatoen...

Og som sagt.. dette for får meg som Telio kunde til å fremstå som rimelig uproffesjonelle da det er Telio og deres partnere som ikke har fulgt kontraktene videre med TN.

Lenke til kommentar

Min portering ble gjennomført 28/5 og nå er jeg endelig kvitt Telenor...Det er vist mange som har fått utsatt porteringen fra Telenor og vil bli sittende igjen med dobbel regning..Må bare si at jeg er kjempefornøyd med kvaliteten på linja...Det eneste jeg har og utsette på nå er at når jeg ringer andre så kommer ikke mitt gamle tlf nr opp displayet enda men kun 21xxxxxx som jeg hadde midlertidig fra Telio men regner med at dette vil bli fikset ganske snart..

 

 

Må si at det er veldig dårlig av Telenor og ikke greie mer enn 100 porteringer om dagen...En bedrift med millioner av kunder må kunne bedre enn dette...

 

 

I denne artikkelen kan dere lese om kranglingen om hvem sin feil det er for at porteringen går så tregt mellom Telio og Telenor...

 

 

Fikk en melding på Telio forumet akkurat om at det ikke skal gå lang tid før mitt gamle tlf.nr vil synes på displayet til de jeg ringer...

Endret av Znoken
Lenke til kommentar
Dette blir bestemt avvist av PortIT.

 

- Det er jo bare tøys. Det er jo ingen nytte i det, sier Pål Eivind Vegard i selskapet. Han forklarer at de skal levere progonoser til Telenor, og at de 1500 kundene som de ba om å få overført var flere enn beregnet.

 

- Telenor har rett i forhold til avtalen, men Telenor får det til hvis de vil. Dette er ikke et bemerkelsesverdig stort volum, sier Vegard i PortIT.

 

Der har vi den der ja.... syte syte klage klage.. klarer ikke PortIT å holde sin del av avtalen blir det bare tragisk når saken kommer ut som dette og alle skylder på telenor :roll:

Lenke til kommentar

I går 7 juni ble omsider mitt Telenor nummer portert til Telio.

 

MEN, det går ikke ann å ringe til mitt gamle telefonnummer, så Telio har gjort noe feil i porteringen.

 

Blir spennende å se hvor lang tid det tar før mitt gamle nummer igjen er operativt.

 

Ikke bare bare å portere ser det ut til.

 

-bytes

Lenke til kommentar

Telio porter ikke noe som helst. De betaler en del av vår innbetaling til telenor, som igjen har leid inn en underleverandør til å utføre selve porteringen. Så det er etter det jeg forstår ikke noe som Telio kan lastes for hvis det tar lengere tid enn forespeilet/planlagt. Telio bestiller, og betaler Telenor for tjenesten.

Lenke til kommentar

Da har $elenor snudd, de refunderer penger og beklager.

 

Les artikkel i Dagbladet Dagbladet

 

Utdrag

 

Telenor beklager og betaler tilbake

 

Telegiganten legger seg flat og betaler tilbake penger til 1500 Telio-kunder

 

Nå har Telenor snudd.

 

Skriver brev og beklager

- Vi tar selvkritikk på håndteringen fra vår side. Vi burde klart å løse dette på en smidigere måte, sier informasjonssjef Atle Lessum i Telenor

 

 

Flott Telenor!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...