Gå til innhold

2 nye fisker


Anbefalte innlegg

Hva er negativt med en pen splash... fungerer fint om man skal vise fram grafikk og hva man driver med, det er kun en liten personlig hjemmeside, med sikkert få besøkende, om de ikke orker å trykke seg forbi splashen (som samtidig loader siden) så er det kanskje like greit...

 

Og den mystery meat saken du snakker om.. som jeg regner med betyr at du ikke ser hva knappen er før du fører musen over den skal ikke bli som den er der... det skal være en mørkgrå rute over hvor det står Home osv.. og når man fører musen over iconet skal det komme sånn flashlys over f.eks "HOME".. og om man ikke skjønner hvilket icon som er hva så skal det også gå an å føre musen over teksten "HOME" og samme effekt vil komme...

 

Og custom scrollbar, vel.. veit det er leit men sånn er det bare, jeg ser ingen annen løsning på det i flash... Om noen kan så fortell meg gjerne :yes:

 

Takk for tilbakemeldingene.. :)

Endret av Prowl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feilen med en splash er at den hindrer besøkende i å nå innholdet, pluss at de må laste ned mer, men det kan du gjøre akkurat som du vil med. Det som værre er, er at du lager denne siden i flash, noe som faktisk hindrer enkelte besøkende i å se innholdet.

Jeg forstår det du sier, og er enig...

men splashen skal loade innholdet, da er det bedre å ha et pent bilde/splash som da gir en slags forsmak av hva man vil få se... (jeg kan ikke html og css så derfor vil siden være i flash, ellers ville jeg nok vurdert det)

Lenke til kommentar
Webdesign... Jeg får tegning så jeg tror ikke jeg kan velge Brukersystemer.

Ah ok. Vi hadde aldri noen spenstige fag jeg kunne velge.. Angrer på at jeg ikke fikk godkjent data (design) som fag. Kan visst det om man har det som hobby som tar mer enn 5 timer i uka..

Lenke til kommentar

Den grønne siden var vakker :)

 

Å lage den i HTML vil ikke være så vanskelig, men det gir deg ikke mulighetene til en dynamisk webside som flash gir deg, med mindre du bruker XML. Siden du sier du ikke får satt deg ned å lære HTML, så er XML et stykke ned veien..

Lenke til kommentar
Jeg har litt vanskelig for å sette meg ned å virkelig lære HTML osv, men skal ha webdesign til nesteår (på skolen) så da skal jeg nok få satt meg ordentlig inn i det...

En über sjanse til å sikre seg en god karakter hvis du lærer deg det i sommerferien, da ;)

 

Tx3: ehh... ?? :blush:

Hva har xml med en dynamisk web-side å gjøre ?? (Jeg har visst noe å lære meg...)

Lenke til kommentar

Kunne jo kanskje lagt til at XML kun kan kalles dynamisk når det jobber sammens med et server-side språk som f.eks PHP. ;)

 

XML i seg selv er ikke dynamisk, men det meste kan jo gjøres dynamisk bare det blir satt sammen i riktig kombinasjon, bare at noen ting passer bedre sammen enn andre. :)

Endret av SirIce
Lenke til kommentar
Kunne jo kanskje lagt til at XML kun kan kalles dynamisk når det jobber sammens med et server-side språk som f.eks PHP. ;)

 

XML i seg selv er ikke dynamisk, men det meste kan jo gjøres dynamisk bare det blir satt sammen i riktig kombinasjon, bare at noen ting passer bedre sammen enn andre. :)

Da innbefatter jo det HTML også.... dessuten må man presisere forskjellen på en dynamisk side og en side med dynamisk innhold ;) !!

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig dere har imot flash sider? Greit nok hvis dere sitter på 56k, men ellers så ser flash bra ut, og hvis siden er laget av en dyktig gruppe, så er den funksjonell også.

 

Er enig med Zethyr på alle punkter. Det er to måter å få den siden til å seslik ut, og det er med javascript eller flash.

 

Ingen av delene anbefaler jeg!

 

Det er da fullt mulig å lage en sånn side med HTML/CSS, XML o.l., men den vil se best ut i flash. Hvorfor har det blitt så tøft å ha noe imot flash?

Lenke til kommentar
Greit nok hvis dere sitter på 56k, men ellers så ser flash bra ut, og hvis siden er laget av en dyktig gruppe, så er den funksjonell også.

 

 

Er enig med Zethyr på alle punkter. Det er to måter å få den siden til å seslik ut, og det er med javascript eller flash.

 

Ingen av delene anbefaler jeg!

 

Det er da fullt mulig å lage en sånn side med HTML/CSS, XML o.l., men den vil se best ut i flash. Hvorfor har det blitt så tøft å ha noe imot flash?

Ja, der sa du grunnen selv. Mange personer sitter på 56k modem, og målet med å lage en webside må være å gjøre den tilgjengelig for alle.

 

Og, det finnes også mange som surfer rundt på nettet uten å ha flash, eller uten å ha flash aktivert. Dermed blir en side laget i flash ikke like tilgjengelig som en side laget i HTML/CSS, eller bare HTML for den saks skyld.

 

Og nei, det er ikke "tøft" å ha noe imot flash, det baserer seg på de grunnene jeg nevner ovenfor samt andre grunner, som jeg har sikkert har glemt her.

Lenke til kommentar

Det viser seg faktisk gang på gang at det er "tøft" å ha noe imot flash på hardware/sourcecode forumet, iom. at alle andre Web-design forum har kommet seg videre og begynner både å godta flash, og omfavne det. Utrolig mange artister og malere f.eks. bruker flash fordi det gir dem muligheten til å eksponere og utrykke seg på en måte HTML ikke gir de muligheten til, og innenfor disse miljøene har de fleste flash, sånn at de som faktisk kan komme til å bruke siden vil kunne se den. Dessuten tillater de fleste browsere automagisk nedlasting og implementering av flash, og det går på ca. en halvt blunk å legge det inn. Hvis du laster ned Opera eller firefox i dag, så følger det med.

 

Hva skal være nytten med å deaktivere flash? Da har du jo tydeligvis noe imot det, fordi du fortsatt ser på flash som noe unyttig og tregt pjatt. Sånn så resten av verden på det også, for 3-4 år siden, men verden går fremover..

 

Og når det gjelder 56k, så viser det seg hele tiden at andelen av internet-brukere som sitter på 56k blir stadig mindre, og den lille andelen er kanskje ikke i den brukergruppen til den som lager siden? Jeg mener, kanskje bestefar fra østre toten har 56k, men kanskje siden ikke er ment for ham?

Endret av Tx3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...