Gå til innhold

2 nye fisker


Anbefalte innlegg

Det viser seg faktisk gang på gang at det er "tøft" å ha noe imot flash på hardware/sourcecode forumet, iom. at alle andre Web-design forum har kommet seg videre og begynner både å godta flash, og omfavne det. Utrolig mange artister og malere f.eks. bruker flash fordi det gir dem muligheten til å eksponere og utrykke seg på en måte HTML ikke gir de muligheten til, og innenfor disse miljøene har de fleste flash, sånn at de som faktisk kan komme til å bruke siden vil kunne se den.

Dessuten tillater de fleste browsere automagisk nedlasting og implementering av flash, og det går på ca. en halvt blunk å legge det inn. Hvis du laster ned Opera eller firefox i dag, så følger det med.

 

Denne delen av forumet heter "Web-design, HTML og CSS".

Mulig de i andre forum har et samleforum for alt dette på en gang, jeg veit ei, men det har vi altså ikke her.

 

Javel, greitnok med automatisk nedlasting, men bare det at man i det hele tatt må laste ned noe for å se en internettside burde være unødvendig... Og, man kan selvfølgelig velge å laste ned versjonen uten flash om man faktisk sitter på 56k modem.

 

Hva skal være nytten med å deaktivere flash? Da har du jo tydeligvis noe imot det, fordi du fortsatt ser på flash som noe unyttig og tregt pjatt. Sånn så resten av verden på det også, for 3-4 år siden, men verden går fremover..

 

En utrolig ignorant holdning. Selv om mange liker flash, inkludert du, betyr ikke det at alle gjør det.

 

Og når det gjelder 56k, så viser det seg hele tiden at andelen av internet-brukere som sitter på 56k blir stadig mindre, og den lille andelen er kanskje ikke i den brukergruppen til den som lager siden? Jeg mener, kanskje bestefar fra østre toten har 56k, men kanskje siden ikke er ment for ham?

 

Jeg sitter med 56k modem 2 uker i strekk, og bredbånd to uker i strekk. Det er faktisk MANGE ennå som sitter med modem, og dette viser bare hvor ignorant du er ovenfor en nokså stor brukergruppe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er da fullt mulig å lage en sånn side med HTML/CSS, XML o.l., men den vil se best ut i flash.

 

Hvorfor har det blitt så tøft å ha noe imot flash?

#1 Eneste synlige forskjell vil bli på 'blinkende dippedutter', som uansett veldig ofte blir irriterende. Jeg håper for Prowls skyld at han er god på sitt område, for da tar ikke de blinkende dippeduttene vekk oppmerksomheten fra innholdet. Med HTML/CSS/Bilder kan man lage alt på en bedre måte enn de blinkende duppedittene, vet du ;)

 

#2 Er det tøft ?? Flash er fint, så lenge man har en backupside for de uten flash/ de som har religioner som strider mot flash/toolshed/alle andre osv...

Denne bør være lett tilgjengelig via en knapp på siden, og det vil passe fint å legge den i en splash som bruker cookies for å huske valget ditt. :D Første nyttige jeg har sett ved en splash. Ever. :wee:

Ingen som har noe mot flash her, men man har noe for accessibilty ;)

Lenke til kommentar
Greit nok hvis dere sitter på 56k

Er alle flash-sider flerfoldig hundre KB store?

 

Personlig syns jeg flash kan gå hen og dø på seg. Unødvendig svisjing, svosjing og hoppende knapper imponerte meg kanskje for 5-6 år siden, men nå har jeg fått sansen for sider som rett og slett bare funker, uten voldsomme animasjoner, uten tekst-blokker som må scrolles via flash-scrollbars, og uten enerverende "disjbomdisjbom"-musikk.

 

God html og snedig bruk av bilder holder i lange baner. Innholdet bør ha første prioritet (skriv bak øret).

Lenke til kommentar
Innholdet bør ha første prioritet (skriv bak øret).

:wee: Du har forstått det... Jeg prøvde å moderere det litt, for kanskje han vil ha en side fullstendig uten innhold, og da kan flash til nød gå an.

Prowl: Benytter sjansen til å minne om det jeg sa fra i forrige post: Ha en HTML side i bakgrunne, med mulighet for å gå inn på flash-siden. ( en knapp som det står 'Enter Hell' på)

Lenke til kommentar

@psilo: Litt enig, ikke helt. Flash er kanskje for noen utgått, men det finnes fremdeles MANGE sider som imponerer meg med Flash. Det er kanskje fordi jeg ikke har spesielt mye kunnskap innen Flash, og at ting vi ikke vet mye om, lett kan imponere oss.. Men, alt med måte. Flash er et meget heftig verktøy, om det brukes riktig. Klart innholdet bør ha 1.prioritet, men når det gjelder heftige designfirma, så må dem ha en del eyecandy, nettopp slik at kundene kan bli imponert og bruke nettopp dette. Det har også noe med å velge det som passer kundegruppen som passer. Det er en grunn til at alle de store skatemerkene har fancy Flash-sider.. (Globe, osv osv osv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...