Gå til innhold

er ikke dette 6800 ultra kortet fryktelig dyrt ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tror nok Nvidia har bæsja seg på leggen her... 

de korta de har som yter like bra som ATI sitt koster jo en tusenlapp mer

 

Så har du jo ikke sett prisen på x800xt fordi det ikke har kommet ut norske nettbutikker ennå.

Prisen på x800xt vil antakeligvis være like avskrekkende som 6800ultra sin pris.

Lenke til kommentar

;) prøvdet å stille spørsmålet tidligere uten hell.

 

Har hatt 9800pro et år, og som jeg regnet med har jeg aldri trengt et xt kort i løpet av dens levetid (det samme med 9700pro) pga alle spill har kjørt silkeglatt med alle features på med mitt 9800pro + 1.3 gig 2700ramm (jepp till og med far cry som jeg har runnet fungerte prikkfritt med alt på fult (1024*768) med middelmådig ramm).

 

Er det noe som forsvarer et x800xt kjøp? bortsett fra at det er kult ;)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

det med hvor stor PSU du trenger for Geforce 6800U er jo ikke mer en 350W, men mange ATI fans skal alti bruke det imot Nvidia og overdrive for at de trodde de trengte 480W :no:

 

Nvidia er jo ikke så dårlige som alle skal ha det til! foresten så blir vel ATI x800XT sitt kort antagelig like dyrt :yes:

Endret av Ne_On
Lenke til kommentar
det med hvor stor PSU du trenger for Geforce 6800U er jo ikke mer en 350W, men mange ATI fans skal alti bruke det imot Nvidia og overdrive for at de trodde de trengte 480W :no:

 

Nvidia er jo ikke så dårlige som alle skal ha det til! foresten så blir vel ATI x800XT sitt kort antagelig like dyrt :yes:

Synst egentli 380w er mye og, serli når man har masse "styling" i maskina (katoder osv)

Grunnen til at jeg ikke kjøper eller kommer til å kjøpe nVidia er ikke på grunn at jeg "veit" at ATi er "best" æda bedda :roll: !!! nei det er fordi at nVidia-kortene er ganske store (noe de ofte er) husker mitt ti4400 :p huge!! etter jeg kjøpte kort fra ATi har jeg ikke hatt noen driver-problem eller andre problem...

 

Når Ytelsen er tilnermet likt(som idag), går jeg for det kortet som er billigst, minst, bråker minst, varme, tar ikke opp extra plasser!!! og de har i de siste årene vert ATi, siden ti-kortene kom da..

Lenke til kommentar

tidligere i denne posten sammenlignet man 6800 gt med x800pro, jeg har googla litt, har funnet mange tester, på alle er x800pro håret kvassere en 6800 ultra.

 

NÅ er jeg forvirret!

 

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjExLDEw

 

a lower clocked 6800GT is being introduced but this card is simply not currnetly going to play in the same ballpark with the X800 series from ATI.
Endret av simalarion
Lenke til kommentar
tidligere i denne posten sammenlignet man 6800 gt med x800pro, jeg har googla litt, har funnet mange tester, på alle er x800pro håret kvassere en 6800 ultra.

 

NÅ er jeg forvirret!

 

I en del tester med AA og AF så er den det.. eller i det minste på høyde med GF6800Ultra. Men det kommer mye ann på test oppsettet, spill og drivere. Firingsquad bruke f.eks en del spill som er i nVidia's favør, samt ForceBrilinearWare 61.11 driveren.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
tidligere i denne posten sammenlignet man 6800 gt med x800pro, jeg har googla litt, har funnet mange tester, på alle er x800pro håret kvassere en 6800 ultra.

 

NÅ er jeg forvirret!

 

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjExLDEw

 

a lower clocked 6800GT is being introduced but this card is simply not currnetly going to play in the same ballpark with the X800 series from ATI.

kan visst nokk ikke klokke det så langt, siden 6800ultra har to molex-kontakter og gt har bare en.

Lenke til kommentar
det med hvor stor PSU du trenger for Geforce 6800U er jo ikke mer en 350W, men mange ATI fans skal alti bruke det imot Nvidia og overdrive for at de trodde de trengte 480W :no:

 

Nvidia er jo ikke så dårlige som alle skal ha det til! foresten så blir vel ATI x800XT sitt kort antagelig like dyrt :yes:

Tenkte ikke på størrelsen av strømkilden jeg , tenkte på at man må ha 2 ledige tilkoblinger.

En annen ting er at G6800 bruker 2 plasser i kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...