Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Desken, det koster å være kar  :woot:

Ja, skal man ha det beste så må man også regne med at det koster litt. Men sammenlignet med Acer TravelMate 8005LMi så er Acer Ferrari 3200 faktisk billig hvis man ser på ytelsen man får igjen for pengene :yes:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Hentet fra beskrivelsen:

 

Elitegroup Green 556E PRO er det helt siste av ultraportabel bærbar datamaskin med internt batteri beregnet for deg som ønsker det råeste av bærbar teknologi.

 

Og:

 

Vekt kun 2,8kg

 

Det der var kanskje ultraportabelt i 1998, men i dag er det langt fra ultraportabelt.

 

Ellers ser det ut som en bra maskin...

 

-KJ

Lenke til kommentar
nå har jeg ventet lenge på min ferrari og det blir bare forsinkelser, snorreh hvor har du kjøpt din, noen andre som vet om butikker som har den inne?????

Sjekk med Netshop.no, de har et par stykk på lager akkurat nå. Første mann til mølla! :cool:

 

Acer sliter visst veldig med å dekke etterspørselen av denne fantastiske maskinen, siden den har vært utsolgt i både USA, Europa og Asia siden slutten av juni. Dette har dessverre medført at prisene har gått opp istedet for ned :mad:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Blir spennende å se en utfyllende test av denne bærbare.

Ja, Tom's Hardware Guide har testet den relativt grundig her:

http://www6.tomshardware.com/mobile/20040708/index.html

 

Har du linker til noen tester hvor DVD idle blir brukt/ikke brukt? Spennende software utfra egenreklamen til firmaet, skal nok prøve det etterhvert :) Lastet det ned.

Nei, dessverre har jeg ikke sett noen tester hvor DVDIdle blir bruk merkelig nok. Hvis du ikke tror på reklamen så er det bare å teste selv slik jeg har gjort :)

 

Jeg testet faktisk DVDIdle på denne bærbare og fikk ca. 2 timer og 42 minutter batteritid ved å se på DVD-film, og det resultatet er jeg veldig fornøyd med :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Jeg har nå også kjørt noen tester av batteritiden til denne maskinen med følgende oppsett med innstillinger for optimal batterikapasitet:

 

CPU: AMD low-power Mobile Athlon 64 2800+ (1.8GHz, 512KB L2 cache)

RAM: 1GB DDR400 (2x Corsair XMS3200 (2.5-3-3-6) 512MB SO-DIMMs)

GFX: ATI Mobility Radeon 9700 (128MB, AGP8X, FW/SB=On)

HDD: Hitachi Travelstar 7K60 60GB 7200RPM (8MB cache)

O/S: MS Windows XP Professional SP1 (NTFS), Omega Drivers 2.5.58

 

Normal bruk (Web, epost, messenger, office, bildebehandling, musikk, osv.):

3 timer og 11 minutter

 

Se på DVD'er (LOTR (78% ferdig) m/WMP9 (PDVD5 codecs) og DVDIdle 5.12):

2 timer og 42 minutter

 

Spill (Far Cry i 1024x768x32 oppløsning med standard innstillinger):

2 timer og 31 minutter

 

Maksimum kapasitet på batteriet er 66778 mWh, og med skikkelig trimming av det klarte jeg å oppnå en maksimum batteritid på 3 timer og 26 minutter med lett arbeid uten internett/musikk. Forskjellen i batteritiden mellom en standard Acer Ferrari 3200 og mitt oppsett utgjør bare +/- 5 minutter. Totalt sett så synes jeg derfor at batteritiden til denne bærbare er rimelig bra :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Er det med overklokking og Wlan innkoblet ? (isåfall er det meget bra).

Nei, jeg har ikke WLAN hjemme og ingen tester batteritiden med overklokking såvidt jeg vet (?). Testene ble som nevnt kjørt med innstillinger for optimal batteritid, dvs. med AMD PowerNow!, ATI POWERPLAY og Hitachi A.B.L.E. aktivert.

Lenke til kommentar

Wlan er faktisk ganske strømkrevende, der tjener du nok litt. Min 556 kjører rundt 4 timer (fra 3 timer 50 minutter til 4 timer 7 minutter) med wlan, uten ATIs powerplay og med 5% OC på M10 kortet. Da gjør jeg imidlertid ikke annet enn å spille av MP3 og surfe.

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Dette vet nok snorreh, men inntil han svarer kan jeg "tippe" litt. Det vanlige på laptops er at den ene minnesloten er tilgjengelig fra undersiden av lappen, bak et lite deksel. Den andre minnesloten er oftest tilgjengelig ved å vippe opp keyboardet. Husk nå på at jeg ikke har noe kunnskap om ACERn spesielt. Ferrarien er levert originalt med 2x256 brikker.

Lenke til kommentar

Maskinen har vært i salg lenge. En kompis av meg kjøpte den forrige fredag. Stilig maskin å bruke. Vekten som oppgis på toppen her, er helt på jordet! Maskinen veier 3,1KG. Dette er viktig å merke seg, da denne maskinen er en del tyngre enn OEM maskiner f.eks.

 

Når det gjelder ytelse i forhold til Centrino plattformen, så er den like bra eller enda bedre. De fleste stiller denne visavis f.eks WhiteBox C56. Det er ikke mye som skiller, og den summen man får i 3Dmark av disse to maskinene kan jo gjøre enhver misunnelig, uansett maskin.

 

Det har seg slik at Acer Ferrari 3200 er både stillegående og kjøler seg fort ned. Jeg synes at vifta gikk mye på maskinen, men i folhold til min Dell Inspiron, var Ferrarien lydløs...

 

les også posten min ang AMD64 vs Intel P-m.

Lenke til kommentar
endelig fått pc'en den er fantastisk. Lurte på om det er vanskelig å bytte ram, eller om enhver med litt iq klarer dette. Og hvor viktig er det med et slikt antistatisk bånd. Er det mye instillinger som må forandres ved bytte eller auto konfigurerer det seg???

Det er relativt enkelt å bytte minnebrikkene, den ene minneslotten er enkelt tilgjengelig under maskinen (se side 48-49 i brukermanualen) og den andre befinner seg under tastaturet og er ikke like lett tilgjengelig. For å komme til denne minneslotten gjør du som følger:

1. remove 4 small screws. there are 2 of each on the back of the hinges

2. on the underside there are 2 screws each marked with a 'K' undo these

3. lay ferrari flat and fully open screen as far back as it will go

4. GENTLY lift the flap (with the on/off buttons) upward and outwards with a flat screwdriver

5. you will now see three screws above the function keys, undo these

6. Carefully slide the keyboard up towards the screen and it'll just pop out

7. you can now see the ram slot

 

The Acer Ferrari 3200 Service Manual is available here:

http://wesonline.kewlstuff4u.org/Ferrari3200sg.pdf[

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

har kjøpt 2*512 mb ram RAM: 1GB DDR400 (2x Corsair XMS3200 (2.5-3-3-6) 512MB SO-DIMMs)

 

Som er det samme som snorreh har kjøpt til sin acer ferrari 3200 lmi. Dette fikk jeg installert på en service sted. Men maskinen stopper opp i oppstart. Henger seg opp og restarter av seg selv. Og det kommer mange feilmeldinger om alvorlig feil. Hva har gått galt?

Lenke til kommentar

Ahh! Der var den bestilt og er på vei hjem til pappa! Bestilte fra Mamoz, som skrøt av at de hadde den på lager, så da stolte jeg på det. Med litt flaks får jeg den til bursdagen min på tirsdag. :thumbup:

 

Det har vært et ufattelig vanskelig valg, dette. Stod mellom Elitegroup 56, en 1557 fra netshop og ferrarien. Alle er jo bra, og noe måtte jeg velge, så da ble det først og fremst det lekre designet samt nysgjerrigheten på amd sin nye mobile-prosessor som avgjorde. At det er 4 usb-porter, mus, operativsystem og smart media kortleser trakk også opp. Det går jo litt penger hvis alt sånt skal kjøpes i ettertid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...