Gå til innhold

Suse 9.1 ISOer kan lastes her


Anbefalte innlegg

Hoi.

 

Tenkte jeg skulle tipse dem som måtte være interessert i å laste ned ISO til SUSE 9.1, om at disse kan finnes her:

 

<fjernet inntil avklart om ok>

 

Tar 4-5 minutter før nedlastningsvindu popper opp, men når du først har fått kontakt, makser jeg hastigheten på en ngt 2mb linje i alle fall.

 

Og ja - det er fullt lovlig å kopiere suse, men det er ikke lov å ta betalt for det.

 

sk

Endret av skravlekaspar2000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra yast-lisensen:

"It is forbidden to reproduce or distribute data carriers which have

been reproduced without authorisation for payment without the prior

written consent of SuSE GmbH or SuSE Linux. Distribution of the

YaST programme, its sources, whether amended or unamended in full or

in part thereof, and the works derived thereof for a charge require

the prior written consent of SuSE GmbH."

 

nøkkelordet er 'charge' og 'payment'. kjøp distroen hvis du liker den. men for all del, mener en moderator at jeg tar feil her, fjerner jeg gjerne linken.

Lenke til kommentar

vel, slik jeg forstår det, er det kopier av suse 9.1 platene, og etter å ha lest gjennom flere tråder, forsto jeg det slik at de fleste var enige om at kopiering var ok, men ikke kopiering mot vederlag.

 

har fjernet linkene til dette er helt klaret opp i. er ikke noen warez-person, tenkte dette kunne være en fin anledning for andre å prøve ut _min_ favorittdistro (som jeg faktisk har kjøpt).

Lenke til kommentar
mdk2k4: Nå forsvsant jo hele poenget.

Blir nok fjernet snart igjen da... Trur ikke disse er så lovlige som flere skal ha det til. Suse/novell prøver vel å tjene enda litt mer penger på Linux distroen si, hvertfall pro, nå som de er en av de største i verden. Har ikke hatt Suse siden 7.3 jeg, artig å få prøve det igjen nå.

Lenke til kommentar

Ifølge det jeg har hørt:

 

Suse tilbyr Linux gratis, man finner det bl.a. på ftp.sunet.se et eller annet sted. Men for å selge flere retail versjoner legger ikke Suse ut noen offesille iso-images ut på sitt nettsted. Dersom du har kjøpt en Linux-retail står du fritt til å kopiere.

 

Å legge kopier ut på internett er noe Suse garantert ikke liker, men slik salget foregår er det neppe ulovlig og kan vel ikke kalles for warez.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...