Gå til innhold

Problemer med AMD 64


Anbefalte innlegg

Hjelp meg, vær så snill..

 

Glad som jeg var etter og bygget sammen min nye AMD 64-maskin trykket jeg på power-on knappen og så kunne moroa begynne.. :dontgetit:

 

 

Joa, alt være bare fryd og gammen inntil Windows under innstallasjon kom med "moro-meldingen" (Blue Screen of Death) No_page_area fund og masse andre "moroe" feil meldinger..

 

Det lengste den kom under innstallasjonen var på ca 99% på "Fullfører innstallasjonen".. :wallbash:

 

 

Noen som vet hva som kan være galt? Jeg takker bukker og mere for alle svar.

 

(EDIT: Så fortvilet jeg var glemte jeg og legge inn "specs" Det er oppsettet jeg har postet med den 19" LCD'en)

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være så mangt, men for å hjelpe deg trenger vi mer detaljer om systemet ditt som hovedkort, minne, strømforsyning, osv.

 

Tipper at det er minne eller drivere som er årsaken til disse problemene. Etter BSOD-meldingen å dømme så virker det som det er minnet, men for å være sikker kan du sjekke det med Memtest86+ som du kan laste ned her:

http://www.memtest.org

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

En venn av meg hadde hadde amd 64 og twinmos minne. Under instelasjonen kom det bluescreen og pcen restarta. Etter mange forsøk klarte vi å legge inn xp men pcen var bare kjempe ustabil. Så byttet han til corsair ram og da virket alt fint.

 

Jeg tror det er en minne feil.

Lenke til kommentar

Som det blir nevnt her skal det ikke være noe problem å flashe med tanke på garanti. Det blir ikke lagt ut nye bioser hos produsenten uten grunn...

 

Bare følg prosedyren til punkt og prikke (står beskrevet på hjemmesiden til produsenten og\eller i ei tekst fil som følger det du laster ned) så har du ditt på det tørre.

 

Vet av erfaring at abit kortet skal fungere 100% sammen med OCZ minne på 400 MHz, men husker om det var nødvendig å flashe for at det skulle fungere.

 

Hvis du trenger mer hjelp\beskrivelse av hvordan du skal flashe kan du sende meg en PM.

 

EDIT: Hvilke brikker har du? Er det OCZ så skal dette være konge minne og som sagt fungere 100 % med hovedkortet ditt. MEN det kan være nødvenidg med flash av bios. Ofte er første biosversjon, desverre, ikke 100 %, defor råder jeg deg til å oppdatere til siste versjon. Nye biosversjoner retter opp i feil og barnesykdommer og det gjelder ikke bare minnekompatibilitet, men mange ting. Så for økt stabilitet og ytelse bør du flashe.

Endret av jag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...