Gå til innhold

Abit NF7-S 2.0 + AMD XP3200 UFF!


Anbefalte innlegg

installerer ikke windows cpu driver?

Mener jeg har sett en driver for prosessoren min på windows update..

Mulig at det ligger en driver for thorughbred men ikke barton, og det lager krøll..

(har ikke peiling på disse driverne)

 

Alltid bra å formatere/reinst windows når du skifter deler i pc`n... du kan jo prøve det

Ikke noe driver for CPU nei... ;)

 

Kan være du så installeringen av chipset driverene :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å ta en skikkelig resett av bios (vha 220v strømen av , pluss cmos jumper)

Og test dem i DIMM slot 3+1 (single , istedet for dual oppsett 3+2) .

Og de skal ikke trenge mer enn 2.6v på ett NF7 da kortet gir litt ekstra.

 

btw er det en driver for cpu :

C:\WINDOWS\system32\drivers\AMDK7.SYS , den har ligget på

windowsupdate hvis den merker at du har gammel .

Men betyr ingenting da den oppdaterte tar for seg power now .

 

...

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Mitt nf7-s undervolter litt men... Hva har du chipsettvolt og agpvolt på? Jeg kjører med maks på chipsett og 1.7 på agp men jeg vil anbefale å kjøre 1.6 om du finner ut at kortet undervolter som mitt. Blir mer stabilt på den måten. Jeg kjører forresten mine twinmosbrikker 2x256 + 1 corsair 256 på maks volt. eneste måten jeg får dem til å kjøre stabilt på 200mhz ddr400

Ellers vil jeg si at om du ikke vil reinstallere windows har jeg kommet til å tatt en "repair". boot med xpcd og velg repair installation. Da retter den automatisk opp om noen filer er feil. Funka fint første gangen jeg bytta cpu men når jeg bytta til mobile xp fant jeg ut at det var best å reinstallere så windows virkelig får med seg at jeg har 512kb barton isteden for 256kb thoroughbred.. begge går på 1.8he he men nå går mobilen på 2.6! Lenge leve abit og amd! Lykke til videre :thumbup:

Lenke til kommentar

For guds skyld ikke reinstaller XP når systemet krasjer slik det gjør nå .

XP installen er særdeles minne sensitiv.

Bytte av cpu fra xp2200 til xp3200 har ikke OS'et noe med.

Samme prosessor driver brukes ,amdk7 .

 

....

 

Tar man seg uansett bryet med repair/reinstall sett iallefall

minnet slik at det går stabilt med 5:6 og 333mhz .

Men etter min mening er det totalt unødvendig i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Fyren har et Abit NF7-S v2.0 med nForce2 Ultra 400 brikkesett, dvs 200MHz FSB, 400 MHz DDR, støtte for opp til AMD Athlon XP 3200+, hva er det da som ikke passer...!!??

Hvis du ser hva han skriver om BIOS: "Bios info/instillinger:Har flash'a til siste versjon (nVidia-nForce-6A61BA1BC-24)" så er dette revisjon 1.0-1-2 av NF7-S (sjekk Abits websider). Kortet fikk ikke offisiell støtte for 200Mhz bus før v2.0. De eldste kortene var kjipe overklokkere, mens med v1.2 burde det gå freit å kjøre 200Mhz.

Lenke til kommentar
Hvis du ser hva han skriver om BIOS: "Bios info/instillinger:Har flash'a til siste versjon (nVidia-nForce-6A61BA1BC-24)" så er dette revisjon 1.0-1-2 av NF7-S (sjekk Abits websider). Kortet fikk ikke offisiell støtte for 200Mhz bus før v2.0. De eldste kortene var kjipe overklokkere, mens med v1.2 burde det gå freit å kjøre 200Mhz.

Jeg tok sjansen på å oppdatere via internett når jeg gjorde det så regner nå med at den valgte riktig versjon og alt... Det skjedde "automatisk" så

Lenke til kommentar
Jeg tok sjansen på å oppdatere via internett når jeg gjorde det så regner nå med at den valgte riktig versjon og alt... Det skjedde "automatisk" så

Den valgte nok riktig, ja. Har du forsøkt å øke chipset-spenningen (Vdd) litt (ikke gå over 1.8) hvis du har dette valget i Bios (tror det kom først på V1.2).

 

Du kan sjekke hvilken revisjon kortet er på et klistremerke i ved siden av PCI-slottene. (V2.0 er også designert utenpå esken. Det er mulig at det også står der på de tidligere revisjonene).

Lenke til kommentar

Tja om det er minnet så er det ihvetfall ALLE TwinMOS... Har prøvd med flere TwinMOS PC3200'ere her på jobb og ble samme resultat :hmm:

 

Edit:

Tenkte nå også når jeg er så "rik" at jeg bare for moroskyld skulle kjøpe en Corsiar XMS CL2 PC3200 512MB DDR, de kan det da ikke være noe tull med...

Endret av MaKakk
Lenke til kommentar
Tja om det er minnet så er det ihvetfall ALLE TwinMOS... Har prøvd med flere TwinMOS PC3200'ere her på jobb og ble samme resultat.

Snodig... Hvis disse minnebrikkene kjører greit på 200Mhz i andre maskiner, så er det vel bare hovedkortet igjen å bytte? Du kan vel ha fått en 'mandagskort' som ikke liker TwinMos. Prøvde du å øke Vdd litt?

Lenke til kommentar

Jepp økt på alt mulig og ingenting :yes:

 

Edit:

Asus A7N8X-X hovedkort for Socket A 400/MCP,ATX,ATA133,USB,LAN- Demo

Tenkte jeg skulle kjøpe dette og den corsair rammen. Er dette noe brukbart hovedkort, bare for testing av rammen og cpu'en?.. Og evt mitt nye kort om alt funker fint da :)

Endret av MaKakk
Lenke til kommentar
Jepp økt på alt mulig og ingenting :yes:

 

Edit:

Asus A7N8X-X hovedkort for Socket A 400/MCP,ATX,ATA133,USB,LAN- Demo

Tenkte jeg skulle kjøpe dette og den corsair rammen. Er dette noe brukbart hovedkort, bare for testing av rammen og cpu'en?.. Og evt mitt nye kort om alt funker fint da :)

Demo-kort er knall!! :thumbs:

 

Bare skjekk med butikken hvor brukt der er først, altså om det ikke kommer mer enn ett rævkjørt kort uten annet enn stygge skruemerker, eller om du får med noen få kabler, en manual og I/O-shield pent pakket inn i original embalasje (forhåpentligvis ubrukt)...

 

Edit: Det kortet er også ganske bra, selv om det ikke har S-ATA kontakter... :hmm:

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
MaKakk

Jeg har samme hovedkort som deg og en TwinMos 512 DDR PC3200 m/winbond, funker stabilt hos meg, men har bare 2100+ cpu.   :ermm: Men siden du er så rik som du sier. Så kan du jo bare kjøpe ny ram og dvs  :D

Vel da regner jeg med rammen din bare kjører på 266MHz eller 333MHz... Se hvor stabilt det går med 400MHz som er selve problemet her :)

Men også vil jeg jo finne ut om det er noe som ikke funker som det skal så jeg muligens kan få byttet/penger tilbake da uansett hvor rik jeg er, prinsipp :p

 

Jepp økt på alt mulig og ingenting :yes:

 

Edit:

Asus A7N8X-X hovedkort for Socket A 400/MCP,ATX,ATA133,USB,LAN- Demo

Tenkte jeg skulle kjøpe dette og den corsair rammen. Er dette noe brukbart hovedkort, bare for testing av rammen og cpu'en?.. Og evt mitt nye kort om alt funker fint da :)

Demo-kort er knall!! :thumbs:

 

Bare skjekk med butikken hvor brukt der er først, altså om det ikke kommer mer enn ett rævkjørt kort uten annet enn stygge skruemerker, eller om du får med noen få kabler, en manual og I/O-shield pent pakket inn i original embalasje (forhåpentligvis ubrukt)...

 

Edit: Det kortet er også ganske bra, selv om det ikke har S-ATA kontakter... :hmm:

 

Heh det glemte jeg nesten av, har jo windows på en s-ata disk!!"# Nærmeste kort til det der da som har s-ata? Finnes vel en samme versjon deluxe ultra super med s-ata et eller annet? Er ikke på jobb så får ikke sjekket hos leverandøren våres :)

 

Edit:

NB!!! Kun kort!! (Drivere, kabler,brackets,manual,IO shield + + mangler!!!) Varen er demobrukt/ Erstatning fra leverandør. Varen kan ha skrumerker i fester o.l. Merking på emballasje behøver ikke samsvare med produktet.

Endret av MaKakk
Lenke til kommentar

Egentlig er jeg ikke sikker på at A7N8X-X er noe fortrinn fremfor kortet du har nå . Heller tvert imot tror jeg .

 

Hvis jeg var deg ville jeg gått for minnet først .

 

Hvis ikke NF7 kortet har garanti og du ikke vil ha samme type om igjen

se på DFI NF2 Ultra 400 kortene eller epox 8RDA+ Ultra 400 kortene .

 

 

Lest om mange som ikke har klart 400mhz på asus A7N8X Deluxe heller, kanskje disse også har hatt kranglete twinmos brikker .

 

 

...

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ja du Kim (MaKakk) som sitter 4 meter fra meg på jobb, jeg ser du liker å bruke jobb tiden din til å skrive her på forumet hehe :tease: .

 

Hehe jeg er ikke sjefen hans :p

 

Men i hvertfall så mener jeg at Corsair er et tryggere kjøp enn å kjøpe av merket TwinMos. Og som du sier, at du er rik :p så hvorfor ikke kjøpe denne i stedet: Corsair XMS3200XL 512MB PC3200 Jeg mener at denne rammer er ganske bra :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...