Gå til innhold

Skjermkortet bråker sykt ved oppstart

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg har hatt en del skjerm kort problemer i det siste, mitt g-force ti 4600 klikka og fucka opp hele hoved kortet mitt så jeg måtte brenne masse penger for å få dataen i gang igjen...

Nå har jeg fått nytt skjerkort og hovedkort og alt er sus og dus :D , bortsett fra en ting, når jeg starter maskinen kommer det en utrlig styg lyd (som om du stikker noe litt inni en vifte, men ikke nok til at den stopper) første gangen jeg hørte dette fikke jeg panikk og tenkte at noe hadde satt seg i proserorviften.

Men det hadde det ikke, og denne luyden varer bare i bios og påloggings menyen i windows. Jeg lurer på om det kan være viften(hvis det er det er) på skjerkortet mitt(g-force fx 5600 256ram gainward) som lager lyden, men det rare er at maskinen kjører som vanelig og har ingen problemer som kan skyldes skermkortet.

thx

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det er vel kanskje regulerbar vifte på skjermkortet som går for fullt under oppstart.

Du kan jo f.eks ta en liten titt i instruksjonsboken til kortet å se om det står noe om det der.

Skrevet

Kjøp deg ei iceberg q4 vifte. Den kan du justere som du vil. Har brukt ei slik vifte i et par shuttle xpc'er. Virket som bare det.

Skrevet

Akkurat samme greia på mitt r9600xt..

har hørt noe om at den bråker slik fordi vifta er kald, og at det som smører vifta er litt seigt eller noe.. så snart skjermkortet guffer fra seg litt varme roer det seg.

er ikke sikker på dette, men på mitt skjermkort varer denne lyden max 1 minutt fra jeg starter maskina, og bare når den har stått av en stund. lyden er der ikke om jeg starter på nytt med varm maskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...