Gå til innhold

Mobiltelefoner man kan oppdatere sjølv?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har no ein Nokia 8310 som eg kjøpte når den var ganske ny på markede. Det har eg angra bittert på mange gonger. Har måtta "oppdatert" firmware(?) hjå ein reperatør på den fleire gonger og fortsatt rebooter den seg ved visse situasjoner. :no:

 

No fungerer telefonen såpass dårleg at eg har lyst å kjøpe ein ny. Kunne gjerne tenkt meg å kjøpe ein ny telefon f.eks. Nokia 6230 eller Ericsson P900.

 

Mitt spørsmål er:

Finnes det telefoner som ein kan laste ned og installere "patcher" etter kvart som feil blir retta på. (slik som med windows)?

 

Takker for svar!

 

Mvh.

 

Green

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt siden S45 og ME45 faktisk ;)

 

Altså:

S45

ME45

M50

C55

S55

SL55

M55

MC60

SX1

 

Ikke alle nye Siemens-mobiler det har blitt lagt ut firmware til. Ikke C60 og A60 f.eks, heller ikke mobilene som ikke er produsert av Siemens selv, som C62, ST55 og ST60.

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen! :thumbup:

 

1: Så skjønner eg dekan riktig, så er det ingen Nokia-telefoner med denne muligheten enno?

 

2: F.eks. i denne testen av Qtek 2020, så klager dei over ein god del bugs. Kunne det altså likevel vere eit "trygt" kjøp fordi at det truleg kjem "patch" som ordner feilene?

 

Green

Lenke til kommentar
Takk for svar alle sammen! :thumbup:

 

1: Så skjønner eg dekan riktig, så er det ingen Nokia-telefoner med denne muligheten enno?

 

2: F.eks. i denne testen av Qtek 2020, så klager dei over ein god del bugs. Kunne det altså likevel vere eit "trygt" kjøp fordi at det truleg kjem "patch" som ordner feilene?

 

Green

Hei!

 

Qtek 2020 er en fet PDA-mobil, men vit at den er mest PDA. Skriver du mange meldinger blir du fort lei av å ikke ha et tastatur, believe me. ;)

 

Jeg stod mellom SE P900 og Qtek 2020 selv, så vært en del diskusjon fra min side rundt dette. Anbefaler derfor at du leser diskusjonene:

- Qtek 2020 vs SE P900

- Qtek 2020 vs SE P900 nr. 2

 

Håper du blir klokere av det. ;) Jeg endte i hvertfall opp med SE P900 og er knallfornøyd! :thumbs:

 

Nokia 6230 kan ikke sammenliknes med Qtek 2020 eller SE P900 - vit det! De er overhodet ikke i samme klasse. ;) Egentlig er bare Qtek 2020 og SE P900 i samme klasse... så må bli en av dem om du vil ha en skikkelig proff-mobil. :cool:

Lenke til kommentar
Takk for svar alle sammen!  :thumbup:

 

1: Så skjønner eg dekan riktig, så er det ingen Nokia-telefoner med denne muligheten enno?

 

2: F.eks. i denne testen av Qtek 2020, så klager dei over ein god del bugs. Kunne det altså likevel vere eit "trygt" kjøp fordi at det truleg kjem "patch" som ordner feilene?

 

Green

Hei!

 

Qtek 2020 er en fet PDA-mobil, men vit at den er mest PDA. Skriver du mange meldinger blir du fort lei av å ikke ha et tastatur, believe me. ;)

 

Jeg stod mellom SE P900 og Qtek 2020 selv, så vært en del diskusjon fra min side rundt dette. Anbefaler derfor at du leser diskusjonene:

- Qtek 2020 vs SE P900

- Qtek 2020 vs SE P900 nr. 2

 

Håper du blir klokere av det. ;) Jeg endte i hvertfall opp med SE P900 og er knallfornøyd! :thumbs:

 

Nokia 6230 kan ikke sammenliknes med Qtek 2020 eller SE P900 - vit det! De er overhodet ikke i samme klasse. ;) Egentlig er bare Qtek 2020 og SE P900 i samme klasse... så må bli en av dem om du vil ha en skikkelig proff-mobil. :cool:

Hei!

 

Tusen takk for tilbakemeldingen!

 

1: Vurderer Nokia 6230, men veit du om den kan oppdateres (for å fjerne bugs)

2: SE P900, SE? Trudde den berre heitte P900 eg. Er det 2 modeller, altså: P900 og SE P900?

 

Mvh.

 

Green

Lenke til kommentar
Hei!

 

Tusen takk for tilbakemeldingen!

 

1: Vurderer Nokia 6230, men veit du om den kan oppdateres (for å fjerne bugs)

2: SE P900, SE? Trudde den berre heitte P900 eg. Er det 2 modeller, altså: P900 og SE P900?

 

Mvh.

 

Green

Hei igjen!

 

Nei, dessverre, Nokia 6230 kan ikke oppdateres på noen annen måte enn å ta den med til et fysisk service-senter eller en mobil-butikk. Dette gjelder forsåvidt alle Nokia-modeller - til og med Communicator-serien såvidt jeg vet.

 

SE står som sagt for Sony Ericsson ja. Altså Sony Ericsson P900. Proffere mobil finner du ikke da, kun Qtek 2020 hevder seg mot den, men så er det da også en helt annen prisklasse enn Nokia 6230. ;)

Lenke til kommentar

Takker for responsen.

 

Skjønner altså at Nokia ikkje blir aktuell igjen for meg før den kan oppdateres utan å gå til service butikk.

 

Synest absolutt at P900 virker fristande, men det store spørsmålet til meg sjølv blir: klarer eg å venne meg til å bruke desse pennane som blir brukt på PDA og f.eks. P900.

 

Det gjenstår å se. Truleg blir det ein P900. Det eg har sett av den virkar heilprofft!

 

Takk for alle svar! :thumbs:

 

Green

Lenke til kommentar
Takker for responsen.

 

Skjønner altså at Nokia ikkje blir aktuell igjen for meg før den kan oppdateres utan å gå til service butikk.

 

Synest absolutt at P900 virker fristande, men det store spørsmålet til meg sjølv blir: klarer eg å venne meg til å bruke desse pennane som blir brukt på PDA og f.eks. P900.

 

Det gjenstår å se. Truleg blir det ein P900. Det eg har sett av den virkar heilprofft!

 

Takk for alle svar! :thumbs:

 

Green

Hehe, det er ikke så vanskelig å venne seg til "styus'n" (pennen) i grunnen. Litt "klønete" i starten, men man venner seg fort til det.

 

Kjempefordelen med SE P900 fremfor f.eks. Qtek 2020 er at man har et fullverdig mobil-tastatur. Dette er faktisk veldig greit å bruke ved flere anledninger fremfor å dra frem pennen. (Tastatur har jo ikke Qtek 2020.)

 

Og umulig å skrive SMS i bil med Qtek 2020 siden den ikke har tastatur, mens det er enkelt med SE P900, hehe. :p (Sa noen politi? :roll:) :p

 

Tror ikke du vil angre om du velger P900. Den har alle muligheter, tusenvis av programmer som kan installeres, all "service" kan man foreta selv osv, osv. ;)

Lenke til kommentar

Det med tastatur var eit veldig bra poeng!

 

Kanskje eg skal gå for P900. Har ikkje sjekka opp så mykje rundt Siemens sine topp-modeller dog.

 

Siemens er liksom litt "udefinerbart" for meg. Har dei greit menysystem?

 

Green

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...