Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
' date='05/05/2004 : 13:45'] Dette kommer helt sikkert til å ta helt av, men jeg vil være sikker i min sak slik at jeg får mest mulig ut av pengene mine og et stabilt nett.

Stabiliteten er ikke bedre enn telefonlinja di gir, de fleste som klager på stabilitet hos ISP x har lokale problemer som egentlig er helt uinteresante som vurderingsgrunnlag.

Lenke til kommentar
' date='05/05/2004 : 13:45']
generelt, så er det vel tele2 og telenor som gir best ping av de "vanlige" isp'ene. Vil du være helt sikker ber du noen med tele2, gjerne i ditt område, om å teste mot de serverene DU spiller på.

 

Har selv både telenor og tele2, og har ingen problemer med noen av de. Vet ikke om tele2 fortsatt selger abb uten bindingstid...?

Ok, nå sitter jeg med en liste over leverandører som jeg har tenkt å velge mellom.

Det ble:

-Bluecom

-Telenor

-Catch

-Tele2

 

Nå hadde det vært fint om dere ville rangere disse for meg fra 1 til 4 der 1 er best.

Dette kommer helt sikkert til å ta helt av, men jeg vil være sikker i min sak slik at jeg får mest mulig ut av pengene mine og et stabilt nett.

 

Ps. Jeg er ihuga Battlefield fantast og i går mottok jeg BF Vietnam i posten (fra amazon.com til halve prisen av her i norge) :thumbs:

Dette vil si at ping teller utrolig mye.

Hei!

 

Av disse hadde jeg klart valgt catch :)

Det er noe dyrere men du får jo en brukbar upload her oxo.

Hvis du skal ha noe annet og billigere,så er jo Telenor bra hvis du skal spille mye.

Lenke til kommentar

Skal jeg sette opp en liste for deg må det bli som følger

 

1. Bluecom (God erfaring med support på jobben, fikk ADSL fra dem privat i går)

2. Catch (Har hørt mye bra)

3. Telenor (Fikk brev i posten på mandag: "Takk for at du valgte ADSL fra telenor, installasjonsdato 11/5".. problemet er at jeg hadde bestillt ADSL fra bluecom med installasjonsdato 4/5... Har ikke helt kontroll der inne tydligvis)

4. Tele2 (Har så enormt mange dårlige erfaringer fra supporten dems (telefoni), så jeg stoler kort og godt ikke på dem supportmessig...)

 

Det er min prioritering iallefall..

Lenke til kommentar
,05/05/2004 : 13:45] Dette kommer helt sikkert til å ta helt av, men jeg vil være sikker i min sak slik at jeg får mest mulig ut av pengene mine og et stabilt nett.

Stabiliteten er ikke bedre enn telefonlinja di gir, de fleste som klager på stabilitet hos ISP x har lokale problemer som egentlig er helt uinteresante som vurderingsgrunnlag.

Tenker på ping i dette tilfelle. Beklager at det ble dårlig formulert.

Lenke til kommentar
Skal jeg sette opp en liste for deg må det bli som følger

 

1. Bluecom (God erfaring med support på jobben, fikk ADSL fra dem privat i går)

2. Catch (Har hørt mye bra)

3. Telenor (Fikk brev i posten på mandag: "Takk for at du valgte ADSL fra telenor, installasjonsdato 11/5".. problemet er at jeg hadde bestillt ADSL fra bluecom med installasjonsdato 4/5... Har ikke helt kontroll der inne tydligvis)

4. Tele2 (Har så enormt mange dårlige erfaringer fra supporten dems (telefoni), så jeg stoler kort og godt ikke på dem supportmessig...)

 

Det er min prioritering iallefall..

WOW, flott at du beskrev hver enkelt av dem. Det setter jeg pris på, da får man liksom vite hvordan man har erfart hver enkelt leverandør.

 

Kom gjerne med erfaringer om andre leverandører, kan jo hende man velger noe helt annet.

Lenke til kommentar

Vil bare korrigere noen opplysninger fra forrige side

 

Tele2 tilbyr per i dag IKKE abonnement uten binding

Du kan kjøpe modem fra dem til 469,- Dette er da ditt og ikke et utleie modem som det ble skrevet tidligere.

 

Ellers har jeg ikke nok erfaring om de forskjellige ISPene til å rangere dem. Jeg har Tele2 og er godt fornøyd med linja jeg får fra dem og servicen jeg har fått så langt

Lenke til kommentar
' date='05/05/2004 : 13:45'] Ps. Jeg er ihuga Battlefield fantast og i går mottok jeg BF Vietnam i posten (fra amazon.com til halve prisen av her i norge) :thumbs:

Dette vil si at ping teller utrolig mye.

Da kommer du nok til å spille veldig mye mot utenlandske servere - ergo du bør velge TN da disse har best routing mot utlandet.

 

Men det var bare min mening.

Lenke til kommentar

er du ute etter stabil ping ville min liste vært følgende

catch

bluecom

telenor

tele 2

har akkurat bestillt bluecom på nytt måtte si opp da jeg flyttet men nå kan de levere.veldig god service og stabile linjer.kan trygt anbefale dem

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
faen nå ble jeg usikker.det er sant som jallakim sier,telenor har visstnok best ruting men dårlig uthastighet.hvis du skal bruke teamspeak eller ventrillo er det greit å ha litt mer enn 256 ut.kan bli litt lagging av det skjønner du.

Jau, så han må kjøpe 1mbit eller 2mbit hos TN, da går det gull.

Da jeg spillte CS & BF1942 på ISDN, fikk jeg mellom 60 og 100 i ping - og tatt i betraktning at 256 er 4 ganger raskere - BØR det gå greit, selv med teamspeak/ventrillo.

Lenke til kommentar

tviler sterkt på at du fikk mellom 60 og 100 i ping mot utenlanske servere med isdn linje jallakim,kanskje sverige.en annen sak er at nye spill faktisk krever litt mer .spiller hele tiden med teamspeak så jeg vet at det tar en del av linjen

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
tviler sterkt på at du fikk mellom 60 og 100 i ping mot utenlanske servere med isdn linje jallakim,kanskje sverige.en annen sak er at nye spill faktisk krever litt mer .spiller hele tiden med teamspeak så jeg vet at det tar en del av linjen

Hvem sa jeg spilte mot utenlandske servere?

Anyhoo er 256kbit MER enn nok - selv mot utenlandske servere (spesielt om man tar den meget gode routinga til TN i betraktning).

Lenke til kommentar
' date='05/05/2004 : 13:45'] Ps. Jeg er ihuga Battlefield fantast og i går mottok jeg BF Vietnam i posten (fra amazon.com til halve prisen av her i norge)  :thumbs:

Dette vil si at ping teller utrolig mye.

Da kommer du nok til å spille veldig mye mot utenlandske servere - ergo du bør velge TN da disse har best routing mot utlandet.

 

 

 

ville bare fram til at det er greit med litt extra uthastighet når man bruker teamspeak,særlig når man spiller mot utenlanske servere.som jeg sa spiller mye og bruker teamspeak nesten hele tiden.vet ikke så mye,men der snakker jeg fra erfaring

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
ville bare fram til at det er greit med litt extra uthastighet når man bruker teamspeak,særlig når man spiller mot utenlanske servere.som jeg sa spiller mye og bruker teamspeak nesten hele tiden.vet ikke så mye,men der snakker jeg fra erfaring

Altså, jeg gidder ikke gjøre dette til en "jeg-vet-bedre-enn-deg"-diskusjon, men det faktum at TN har landets beste linjer mot utlandet, tilsier at 256kbit er MER enn nok - selv om man på f.eks. NGT trenger mer (men dette kompanseres av TN's gode routing).

Lenke til kommentar
hvis du hadde lest postene mine jallakim så ville du se at jeg sa meg enig med din post om ruting,og jeg har ikke påstått at jeg vet bedre enn noen,bare hva jeg har erfart selv

Hehe, jeg sa ikke at du hadde sagt at du visste best heller. Men samma det. Point taken.

Lenke til kommentar
Hei.

Hjemme så har jeg Tiscali 704, den er jeg meget fornøyd med. Den er aldri nede og jeg har den hastigeten jeg skal ha ( + +). Men kundesupport er noe av det jæveligste jeg har vært borti.

 

Fordelen med tiscali, for meg er at de ikke tar noen ekstra gebyrer i forhold til hustander uten fasttelefon (som de fleste andre aktørene gjør), det koster heller ingen ting å flytte abomnomanget.

- Tiscali peker seg ut i negativ retning. Det virker som om kundene ikke får den farten de har betalt for. Opplastingshastigheten på bredbåndslinja skal være 128 kbps, vi krever bare 64kbps. Men enkelte av Tiscalis kunder får bare 40-50 kbps i praksis. Dermed vil personen de snakker med oppleve kvaliteten som dårlig, sier han til Dagbladet.no.

http://www.dagbladet.no/dinside/2004/05/05/397578.html

 

Og det finnes mange som ikke liker tiscali :devil:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=226905

 

Tiscali er og blir et useriøst firma som snylter sine kunder!

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

Tja, skrev tidligere at dette kom kanskje til å ta helt av, og det gjorde det jo Hehe.

Hadde liksom ikke noen planer om å drive på med teamspeak, så det virker som om det ble litt offtopic her :green:

Men men, det ble da en debatt av det alikevel og det er jo bare moro.

 

Keep it coming. :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...