Gå til innhold

Tilbakemelding på design ønskes!


Anbefalte innlegg

Hva skriver man i en tråd når man ikke har lagt ut design før tro.

Uansett, har laget meg en side som jeg trenger tips og tilbakemeldinger på.

 

Har prøvd å gjøre den litt annerledes enn noen av folket her inne, men må si jeg har fått inspirasjon fra dere :thumbup:

Har ikke skrevet så mye i denne delen av forumet, men har lest veldig mye.

 

Siden

 

Hadde vært fint om jeg kunne fått tilbakemelding på div hoveren på nyheten og komentarene, da jeg er litt usikker på om den er noe å samle på.

Samt bakgrunnsfargen, bare skrev inn noen tegn også kom den og nå har jeg bare blitt så vant til den.

Ta gjerne med resten og, men det er disse jeg setter størst fokus på akkurat nå :)

 

edit: menyfargen kan også taes med, samt ett forslag til en farge som passer der =)

Endret av LoS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som slår meg: her var det mye stiplede linjer. Deretter:

 

- Alle de svarte linjene, altfor mye kontraster

- Rotete

- Kjedelig(!) header(?)

- "1 MySQL spørringer ble foretatt. Siden ble generert på 0.366568 sekunder" - tjaaa... nødvendig?

- Skjev meny i IE6

- Header/meny/innhold har alle hver sin bredde

Lenke til kommentar

mysql spørringer osv er for debug og testing da.

Det skal ikke stå der når jeg er ferdig med php koden.

 

edit: stiplede linjer er litt kjipt, men jeg var bare ikke kreativ nok til å finne en bedre måte å dele hver nyhet på.

 

edit2: menyen skjev og ja, det var dette å teste med IE først og :/

 

edit3: meninga er at sia skal være "fluffy", hva nå en det vil si for dere, men det var ett forsøk på å lage en side som er behagelig å se på.

 

edit4: fiksa litt på den nå :)

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Hmm, grei nok side, fungerer sikkert fint til sitt formål, men en designmessig prestasjon kan eg desverre ikkje kalle det.

 

+ Ryddig og oversiktlig

+ Likte gulfargane

 

- Litt for store kontraster, kvitfargen passa dårlig inn, og heilt svart tekst på kvit bakgrunn er ubehagelig å lese.

- Litt masse svarte streker på framsida.

- Fjern utropstegnet i "Valid XHTML 1.0!"

- <-> i menyen var litt snålt, finn gjerne noke anna.

- Døll header.

Lenke til kommentar

Det første jeg tenker når jeg ser siden er: Et enkelt, og fint konsept!

Alle table'ne har sin bredde, og haeder'n står litt for mye til venstre i forhold til menyen. Roll-over fargen virket fint i nyhetene, men ikke i menyen! Bruk spesielle class (css) for menyen. Fargene er fine, og det er pent og ryddig. De stiplede linjene sørger for at det blir litt rotete, og som en annen også sa; hakkete..! Det er noe å jobbe med, men da må du jobbe litt godt! Dette er en side man kanskje tar en titt på en gang, men ikke kommer tilbake til. Fordi det ikke er så mye interessant på siden.

Lenke til kommentar

Koselig å få noen positive tilbakemeldinger :)

Innholdet kommer forøvrig etterhvert, bare lage siden slik at folk ikke løper av frykt når de kommer :p

Noen forslag til noe bedre å dele nyhetene opp med?

Prøvde å lage en strek med litt skinn(?) i, sånn som på sverd og lignende i tegneserier, men jeg fikk det bare ikke til :blush:

 

Hadde vanligvis ikke de stiplede linjene der, men da ble det så vanskelig å skille nyhet 1 fra nyhet 2 ;)

 

Forresten, design er ikke min sterke side, men ett sted må man jo begynne.

 

edit: ett par oppdateringer er blitt gjort.

 

edit2: jeg liker dog hover litt for mye, blir det ikke bedre å lese hvis du har musepekeren over nyhetene?(gjelder ikke IE)

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Den var enkel og grei, funker flott :)

 

+ Fin, oversiktlig side

+ Enkelt å få med seg hvor skillet mellom de ulike tekstfeltene er, dog litt rotete

+ Menyen var fin, men prøv noe annet enn <->, det så litt snålt ut og passet ikke helt inn. Gjerne annen farge.

 

- Headeren og spesielt fonten. Prøv å se om du kan finne noe stiligere å ta bilde av enn "clean blue sky". Fonten passet heller ikke inn overhodet.

- Headeren er skeiv i forhold til både menyen og resten av sida

- Fargen på menyen, den skjærer samtidig som den ikke gir aveksling fra hvitt/gult.

Endret av Purify
Lenke til kommentar

Oppsettet må bli det største plusser her! *like godt*

Prøvd 100% høyde? Hadde muligens satt spissen på i-en.

Jeg er veldig glad i det. :p

 

Brødteksten kan godt flyttes litt mer ut til sidene slik at den kommer på linje med

header og menyen. Tar seg nok litt bedre ut da. ;)

 

Header er bomskudd her. Jeg er fan av sider som klarer å integrere skyene fint

med farger og alt det der. Nå har det seg slik at denne headeren inneholder triste,

grå skyer og blåfargen minner heller ikke om karibien, sol og sommer. Da mista du

det poenget. Dessuten vil jeg si at å bruke skyer i header - og forsåvidt på resten

av sider - er blitt noe uoriginalt. I tillegg bryter fonta i header ganske godt. En god

font er lett og lese, selv på litt avstand, være plassert med omhu, og være

eyecandy. Fonta som er der nå oppfyller få av de "råda". Ikke følg dem blindt,

men se hva som passer best sammen med de andre tinga. Håndskrifta på "By

LaS" er så upassende at den burde vært borte vekk allerede. :)

 

Mouseover på nyhetsfeltene. Tja. Den eneste kritikken jeg gir på dem er at fargen

var upassende. Var ikke spesielt pent, men ikke spesielt stygt heller. :p

Vet ikke helt.

 

Jaja. Wa'eva. Lykke til og stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hos meg er himmelen helt blå ihvertfall :hmm:

Er totalt ræva på bannere, liker de ikke fordi jeg ikke klarer å lage de :p

 

Kommer folk innom og det ser helt bomba ut så er det bare jeg som tester farger her.

 

Har forøvrig fikset portfolio linken, er egentlig den delen jeger mest fornøyd med.

Bortsett fra at jeg ser litt dopa ut på bildet :p

 

Skal se om jeg ikke får fiksa en mer passende banner :)

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...