Gå til innhold

Rart "Filsystem"


Anbefalte innlegg

Hei

Har en litt over ett år gammel Seagate Barracuda. Den er delt i tre partisjoner og brukes til (spill 1) og til Ghoost (Backup 2)... Den stoppa en dag, eller det virka som den stoppa i hvert fall.... Etter restart var hele disken forsvunnet fra Bios og alt... Etter en ny restart som tok evigheter dukka den opp igjen men innholdet på den største partisjonen var forsvunnet... Selvfølgelig for det var det jeg var mest redd for å miste... I min Datamaskin osv. står det at filsystemet på partisjonen er "RAW".............. Aldri hørt om det før, og ikke får jeg tilgang til å kjøre Scandisk eller noe..... Hva gjør man så ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At disken (partisjonen) er "raw" betyr vel at den ikke er formatert..? ikke helt sikker. men uansett så burde du sikkert ikke formatere på ny før du ivertfall har prøvd å reparere den... last ned seagate tools: Seagate

 

med dette kan du sikkert fixe :)

 

Edit: Eller: The Ultimate Boot CD

 

som inneholder mange hjelpemidler for å fixe div. pc vanskeligheter :)

 

ps: ca. 44mb (zippet iso)

Endret av Stefanus
Lenke til kommentar

Hei igjen.

Beklager at det tok så lang tid før jeg svarte og takket for tips. Har ikke hatt tid til å gjøre noe med problemet på noen dager, men har prøvd å formatere partisjonen via XP. Får bare ett valg for hvilket filsystem jeg vil formatere til, NTFS.. Vil og må ha FAT 32 som før fordi jeg kjører dualboot men Win 98 og XP.

Har prøvd å starte med Win 98 oppstartsdiskett og formatere i DOS men jeg kommer ikke inn, det stopper like etter valget om å starte med Cd, uten osv.

Har ikke fått somla meg til å laste ned verktøyet fra Seagate :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...