Gå til innhold

hoerer musa?


Anbefalte innlegg

Lydkortet mitt liker å gi ifra seg lyder når maskina jobber. Så gir den osso lyder ifra seg når jeg beveger musa. Utrolig plagsomt..noen som veit hva som er feil?

Er helt nytt lydkort og det fungerer som det skal. Hadde lignende problemer med mitt gamle integrerte, derfor jeg koepte ett nytt men det var visst ikke problemet. =/

 

help =P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ett DELTA AUDIOPHILE 2496 så trenger nok ikke ett bedre ett ;)

 

har alle andre kanaler utenom den til forsterken på mute.

 

men altså det er helt mongo. hoerer fortsatt muselyden vis jeg mute'er all lyd ut!

men lydene må komme fra pc'en. Vis jeg trekker ut kablene fra den så blir nemmelig muselydene borte.

Lenke til kommentar

Gå i lydinnstillinger der du ser en del knapper du kan justere på, finn cd audio, mute og/eller skru ned knappen helt. For sikkerhets skyld så kan du jo skru av alt utenom play control og wave/mp3. Da skal du bli kvitt støyen musa gir fra seg.

Lenke til kommentar

Tildelt samme IRQ til lydkort/USB/PS2?

Hvis du har gjort det så deler mus og lydkort en del av de samme resurssene og da kan det oppstå en slags knitrelyd når musen beveges.

Løsningen er å bruke et annet PCI spor eller tildele PCI-lydkortet en egen IRQ (gjøres i BIOS).

Lenke til kommentar

Jeg tror enkelte abit/via hovedkort har en bug i usb hardwaren som gjør at rippel forplanter seg til pci forsyningsspenning. Skjer d samme hvis du bruker en ps/2 mus? evt usb fr et ekspansjonskort om du har...

 

K.

 

(jeg har et kt7a og audiophile 2496. har til tider samme problem :-()

Lenke til kommentar

heh selv om jeg skrur av mixern som er kobla til pc'en (pc->mixer->forsterker->hoeytalere) så hoerer jeg fortsatt den der jaevla lyden.

Blir gaern.. :| Hvordan er det i det heletatt mulig. gaah.

Hundrings på att det er bill gates sin feil :[

Lenke til kommentar

ok.. dette blir bare .. mongo

 

merka att jeg hoerte sånne brummelyder i hoeytalerne når den andre maskina som ikke har noe koblet till lydkortet fick melding om att noen hadde logga in på msn.

skrudde av maskina med lydkortet till stereo'en og flytta mus/tastatur till andre pc'en. Visst faen kommer samme mongolide lyder selv om stereon ikke engang er koblet til den pc'en!!

 

WTF?!?

 

Kan prosessoren produsere noen microboelger når den jobber som forstyrrer forsterkeren eller hva faen er det snakk om?

Har forsterkern ganske naerme pc'ene..

 

PICT0011.JPG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...