Gå til innhold

Divine Divinity


Anbefalte innlegg

Gjorde en god investering for en uke eller to siden, og kjøpte spillet Divine Divinity fra gamesmix.com. 219,- inkl frakt :)

 

For de uinvidde er dette et Rollespill som kan minne om Diablo serien.

(les gamer.no's omtale her)

 

begynnte i går, og har fått min karakter opp til level 7 nå. bruker en female warrior karakter og bue som våpen. Fikk en tøff skill som gjør at jeg fyrer løs med mange skudd samtidig (eller pila deler seg i lufta) og da kan jeg få alle pilene til å treffe én orc... :) har til og med klart å felle en heavy orc

 

noen andre som er i gang med dette glimrende spillet?

 

og hvor finner jeg et "pool" jeg kan duplikere den healing gemen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dammen det er snakk om finner du bak huset til han øglehealeren tror jeg det var. Det er egentlig bare å prøve å legge gem + speil oppi alle dammene du ser i landsbyen (er ikke så mange). Plutselig forsvinner speilet og du får en ekstra gem.

 

Har nesten fullført spillet, men gikk desverre lei helt mot slutten og har ikke spilt siden. Det geniale med spillet er at man trenger ikke å binde seg til en spesiell "class" som i andre rollespill. Alle klassene kan lære alle skillene, det du velger i starten er egentlig bare basisen for karakteren. Vil du leke med fete spells, tren noen magiskills, trenger ikke bli dårlig med hverken bue eller sverd for det.

Var en sterk fighter som også brukte skills fra de andre disiplinene som lockpick, masse magiskills etc om hverandre. Spillområdet er så hinsides svært at jeg fikk helt hakeslepp flere ganger.."Hø? ENDA et kart som er like stort som hovedkartet?" :)

Oppfølgeren Beyond Divinity hadde UK-release dato 30.april, hopper i sofaen og venter i spenning.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
When will Beyond Divinity be released?

 

The English version of the game will be in stores on April 27th 2004.

 

Beyond Divinity is already available in Germany, Austria and Switzerland, and will soon be available in other territories including the Benelux, Scandinavia, Portugal, France, Australia, Poland, the Czech republic, the Russian speaking territories, China, Japan, Hong Kong, and Taiwan. Beyond Divinity is being localized in French, German, Chinese, Japanese, Russian, Czech and Polish. Other languages and territories may soon be announced.

 

vil det si at den er sluppet i skandinavia? inkluderer det norge? :)

 

edit: oops.. minn meg på å lese det jeg siterer før jeg siterer det :p

Endret av Melfacion
Lenke til kommentar

Har inntrykk av at en del folk her på forumet er veldig glad i Devine Divinity. Jeg er glad i rollespill selv, Baldur's Gate er min personlige favoritt. Har ikke sett et godt rollespill på lenge nå, så jeg ble interessert da jeg hørte om oppfølgeren til Devine Divinity. Dog; det noen ting jeg lurer på:

  • Er Beyond Divinity real-time eller turn-based?
  • Er det bygget rundt Dungeons & Dragons-reglene?
  • Hvilke karakterer kan man velge mellom?
  • Er det et solo-spill, eller kontrollerer man en gruppe?

Har vært på hjemmesiden, men synes ikke den var spesielt informativ. :ermm:

Lenke til kommentar

Divine Divinity er egentlig delt i to deler.

 

Del en er blant det beste som er gjort innen RPG til PC.

 

Del to faller dessverre totalt fra hverandre, men til tross for dette er spillet en opplagt godbit.

 

Jeg vil gi del en terningkast 6 og del to terningkast 2.

 

 

Såfremt Beyond Divinity holder helt inn til mål kan det bli svært så morsomt.

Lenke til kommentar

Er litt langsomt i starten, ja... men det blir jo bedre etterhvert. Personlig synes jeg det er veldig mye diablo her, men i stor grad forbedret. Liker spesielt at du kan pause med space når som helst... har reddet meg mange ganger (hvor er den healing potionen!?;))

 

Ang. Beyond Divinity (oppfølgeren) regner jeg med den blir nokså lik. Den bruker den samme motoren, men med enkelte forbedringer (f.eks. DX9 støtte) Grenesnittet så ut til å ha forandret seg litt, og ut ifra screenshots så det ut til at du kunne styre en gruppe også. Regner med at det ikke er turbasert, men i samme stilen som DD

Lenke til kommentar
  • Er Beyond Divinity real-time eller turn-based?
  • Er det bygget rundt Dungeons & Dragons-reglene?
  • Hvilke karakterer kan man velge mellom?
  • Er det et solo-spill, eller kontrollerer man en gruppe?

Har vært på hjemmesiden, men synes ikke den var spesielt informativ. :ermm:

1. Fullstendig realtime

 

2. Nei, ikke i det hele tatt. Her kan hvilken som helst karakter lære alle skillene, og det er veeeeldig mange å plukke mellom. Øker 1-2 skillpoints hver gang du går opp i level. Armor er det heller ingen begrensninger på annet enn spesielle bonuser på noen armors hvis du er riktig klasse. Gir deg en veldig stor valgfrihet, ikke begrenses til et stritt sett med regler. Eneste som ligner er vel at man har AC

Monstrene er inspirert, går fra humans til diverse orcs, goblins, drager osv.

 

3. Grunnvalgene er Warrior, Mage, Survivor (en slags thief).

Er forskjell på hitpoints, hvor mye mana du har.

Men siden alle karakterene kan lære skills fra hverandre sin profession, har det bare litt å si i starten egentlig. En mage kan godt være kjempeflink å slåss med sverd også. Må bare distribuere skillpointene litt over på Warrior-skillene også.

Mage har selvsagt mye høyere mana enn warrior, men det kan fixes med diverse ringer, medaljonger som gir manaboost.

 

4. Enern var rent solospill, i toern styrer man ei gruppe på 2 stk.

Du har blitt forbannet av en trollmann til å tilbringe evigheten sammen med en Death Knight, som er like irritert over å være bundet til deg som du er til ham.

Hvis en av dere dør, er det game over. Du kan utvikle begge til megafightere, eller ha en fighter og en mage f.eks.

 

Skillsystemet forandres drastisk fra enern til toern, i BD lager man sine egne skills ut fra diverse basis-skills. Kan bestemme om fireballen skal være direct damage, splash damage, ha litt lightning i seg osv. Styrken øker ved å legge flere skillpoints i samme spellen du allerede har laget.

Lenke til kommentar

  •  
  • Er Beyond Divinity real-time eller turn-based?
     
  • Er det bygget rundt Dungeons & Dragons-reglene?
     
  • Hvilke karakterer kan man velge mellom?
     
  • Er det et solo-spill, eller kontrollerer man en gruppe?
     

Har vært på hjemmesiden, men synes ikke den var spesielt informativ.  :ermm:

1. Fullstendig realtime

 

2. Nei, ikke i det hele tatt. Her kan hvilken som helst karakter lære alle skillene, og det er veeeeldig mange å plukke mellom. Øker 1-2 skillpoints hver gang du går opp i level. Armor er det heller ingen begrensninger på annet enn spesielle bonuser på noen armors hvis du er riktig klasse. Gir deg en veldig stor valgfrihet, ikke begrenses til et stritt sett med regler. Eneste som ligner er vel at man har AC

Monstrene er inspirert, går fra humans til diverse orcs, goblins, drager osv.

 

3. Grunnvalgene er Warrior, Mage, Survivor (en slags thief).

Er forskjell på hitpoints, hvor mye mana du har.

Men siden alle karakterene kan lære skills fra hverandre sin profession, har det bare litt å si i starten egentlig. En mage kan godt være kjempeflink å slåss med sverd også. Må bare distribuere skillpointene litt over på Warrior-skillene også.

Mage har selvsagt mye høyere mana enn warrior, men det kan fixes med diverse ringer, medaljonger som gir manaboost.

 

4. Enern var rent solospill, i toern styrer man ei gruppe på 2 stk.

Du har blitt forbannet av en trollmann til å tilbringe evigheten sammen med en Death Knight, som er like irritert over å være bundet til deg som du er til ham.

Hvis en av dere dør, er det game over. Du kan utvikle begge til megafightere, eller ha en fighter og en mage f.eks.

 

Skillsystemet forandres drastisk fra enern til toern, i BD lager man sine egne skills ut fra diverse basis-skills. Kan bestemme om fireballen skal være direct damage, splash damage, ha litt lightning i seg osv. Styrken øker ved å legge flere skillpoints i samme spellen du allerede har laget.

Det var en lang og informativ post. Hadde igrunn håpet at det var turn-based på samme måte som Baldur's Gate, men det får vel duge. Likte godt den delen om at du kunne utvilke spells etter eget ønske. Synes det var en velkommen nyvinning i sjangeren. Uansett; hjertelig takk! :)

Lenke til kommentar

Åå du mente som BG, jeg tenkte turn-basert ala Heroes of might and Magic, der du trykker "End turn knapp". Kan pause spillet når du vil med Space og dele ut kommandoer. Men siden du er bare deg selv er det ikke så mye bruk for det.

Her er litt om historien i Beyond Divinity:

 

"You, the hero, awaken in a dungeon and are confronted with a death knight--a creature who lives for evil. You're an allround goodguy that fights evil for a living.

A conversation transpires to this effect: "Look, man. I don't like you, and you don't like me. But if we're gonna get out of this mess alive, we're gonna have to work together." You and the death knight have been bound together by a sadistic demon. So you're trying to escape from his dungeon and, eventually, find a way to break the bond between the two of you. In gameplay terms, what this means is that you'll usually be controlling a pair of characters in Beyond Divinity. "

 

Kan minne litt om plottet i diverse filmer der to gubber som egentlig hater hverandre blir tvunget til å samarbeide. Mye god humor kommer av sånt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg gjorde ein kjempeinvestering i sist uke. Jeg hadde anbefalt Divine Divinity til broren min. Vi fant det ikke i noen butikker så han fikk mitt eksemplar. Jeg hadde ikke før gitt det til ham da jeg fant det i billigkassen på OBS! Der fant jeg hele pakka med nydelig eske og feit manual til hele kr 49,- Jeg trengte ikke betenkningstid kan en si. Andre spill i samme prisklasse var Silent Hill 3 til PS2, TOCA Race Driver PS2, Broken Sword Doublepack PC, Heroes of Might and Magic 3 med drøssevis av addons og mange, mange fler. Gøy å handle på OBS til tider.

Lenke til kommentar

Hmm, må vel ta meg en tur på OBS! Lade og Lefdal i Trondheim her da.... de bruker å ha billigspill liggende.... Gjorde en god investering sist uke på elkjøp, fant IL2 Sturmovik : Forgotten Battles til 99,- :)

 

Men er det ett spill jeg leter mer etter enn noen andre, så er det Descent Freespace2. et av de morsomste coop multiplayer spill ever :)

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Hmm, må vel ta meg en tur på OBS! Lade og Lefdal i Trondheim her da.... de bruker å ha billigspill liggende.... Gjorde en god investering sist uke på elkjøp, fant IL2 Sturmovik : Forgotten Battles til 99,- :)

 

Men er det ett spill jeg leter mer etter enn noen andre, så er det Descent Freespace2. et av de morsomste coop multiplayer spill ever :)

Descent Freespace 2 er überfett, og Free Record Shop har ofte hatt denne tittelen liggende i billigbunkene til et sted mellom 50 og 100 kr, husker ikke den nøyaktige prisen. Uansett pris, spillet er verdt pengene.

Lenke til kommentar

Jeg også har spilt dette spillet. Det er et av de bedre spillene jeg har spilt i denne sjangeren faktisk. Veldig lang story, mange sidequests, kanskje litt for mange. Og en brukbar dose humor.

 

Men slutten ble for drøy for meg. Det var rett og slett ikke noe morro og altfor slitsomt. Jeg synes spillet faller på skikkelig på ræva når det gjelder magi.

Kanskje om jeg hadde valgt å spille warrior i stedet så ville jeg muligens ha fullført det.

 

Selv om jeg ikke orket fullføre det var de delene jeg fullførte meget fornøyelige og jeg skal defintivt kjøpe Beyond Divinity

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...