Gå til innhold

TEST: LCD-duell: LG vs Viewsonic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg surfet litt rundt på lgnordic sine sider, der fant jeg denne:

[

Der står det på side 18:

 

Wide Viewing Angle: H: 176°, V: 176°

(S-IPS Technology)

 

Når lgenordic oppgir s-ips panel i dei, så er det nok ein liten feil eg har fått inn.

Fekk mail med kva panel det var på skjermene ( og panelnavna) og der stor det TN på både 17 og 19, derfor blei det satt opp TN ?? eller VA.

Dette fordi innsynsvinklene til 1910B er for god til å vere TN og dermed mistenkte eg at det var ein liten skrivefeil.

Men sidan han som sende mailen ikkje har vore tilgjengeleg i det siste fekk eg ikkje bekrefta det.

 

Men eg skal ta ein telefon til LG for å få bekrefta om det er S-ips panel i 1910B.

 

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Rutemønster ved dvi på begge 20"? Sikker på at det ikke er noe galt med skjermkort eller kabel?

Nå var rutemønsteret tydeleg på fleire maskiner/kabel konfigurasjoner,

samt både på ATI og Nvidia kort.

 

Dessuten har ikkje min 213T dette rutemønsteret, så viss det skulle vore noko feil på kabel/skjermkort skulle vel denne hatt det også, då denne var eit lite referansepunkt for dei store skjermene.

 

 

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Knall bra Jankee! :thumbup:

 

Venter i spenning! Kan du spørre de om hvorfor noen skjermer har TCO-99, mens andre har TCO-03 selv om alle har samme modell nummer?

Etter som jeg har forstått, så har dette med materialet som skjermene er produsert av. De svarte skjermene får aldri TCO-03, mens de hvite/grå gjør det. Det svarte stoffet er nok ikke miljøvennlig nok.

Lenke til kommentar

Svarte skjermer har TCO-99 mens sølv har TCO-03

Dette er fordi TCO-03 setter strengare krav til kontrastforholdet mellom skjermens kant og bildefalta. Med svarte skjermer blir denne konstrasten for stor.. Derfor er svarte skjermer TCO-99 godkjente mens like modellar berre i sølv er TCO-03.

 

Meir om TCO standarden står på www.TCOdevelopment.com

 

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Er kansje litt off topic: Hvorfor er ikke printerrefill sin pris på LG L1910B (4300,-)?

Jeg forstår heller ikke hva du mener! Men jeg bryr meg ikke om hva slags TCO sertifisering skjermen jeg kjøper meg nå har, jeg vil bare ha S-IPS paneler i den!

 

Har du funnet ut noe mer angående det Jankee? :ermm:

Lenke til kommentar

Har diverre ikkje fått noko svar frå LG ang om det er VA eller S-ips panel.

TN panel kan me eigentleg utelukke.

 

Men eigentleg så er eg nesten sikker no på at det må vere s-ips panel i den. Spesielt med tanke på kor godt den gjorde det i testen.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...