Gå til innhold

Ny PC (AMD 64)


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Har tenkt å kjøpe ny PC i nærmeste framtid, og lurer litt på hva jeg skal gå for. Jeg kommer til å bruke PC'en til en god del spilling, masse surfing osv.

Trenger en ikke S-ATA disk, skal bare ha en vanlig en (med god plass).

 

Hittil har jeg tenkt en del på dette:

 

- AMD Athlon 64 3200+, BOXED-varianten.

- MSI K8T NEO-FIS2R socket 754.

- 1GB RAM. Hadde tenkt meg Corsair, eller en annen god fabrikant. Skal ikke overklokkes.

- Seagate Barracuda 7200.7 160GB eller Barracuda'en på 200GB.

- NEC IDE ND-2500 (DVD-brenner)

- Sony 3,5" MPF-920

- Logitech Cordless Desktop Comfort

- Samsung 19" CRT Syncmaster 957P TCO99

 

 

Kabinett er jeg veldig usikker på. Vil ha big-tower, men det er jo så sinnsvakt dyrt å sende. Tenkt litt på Chieftec's Matrix-kabinett, men etter de har sluttet å selge den på Komplett så ser jeg det som uaktuelt. :thumbdown:

 

Skjermkort er jo viktig, men der er jeg fryktelig usikker. Jeg har vurdert å bare pøse på med toppmodellen; 9800XT, men jeg vet jo at Pro-utgaven yter nesten det samme. Trenger et til cirka 3500kr der altså.

 

Jepp; det var vel alt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker på 9800xt, råder jeg deg til en ting: vent!!!! vent til midten av mai eller noe, så får du det nyeste og beste. Det er kjipt å ha investert 13000 i PC, og så ikke ha det som er best, iallefall når det virker som om du skal spille...

 

Uansett er det gode muligheter for at 9800XT kommer til å falle i pris om en måned, 9000-generasjonen er jo snart gammel...

Lenke til kommentar

Hvis du ikke skal overklokke så ser hk+cpu+minne bra ut. Jeg hadde ikke giddet å kjøpe 9800xt når 9800pro koster 1500kr mindre. Det er overhodet ikke verdt pengene.

 

Du trenger ikke ecc/reg minne til athlon64, det er kun til fx og opteron.

 

Netshop har tilbud på et lian-li kabinett til 700kr eks strømforsyning. Ettersom frakten på kabinett blir seperat fra resten så kan du liksågodt kjøpe det.

 

Sjekk om hk du har valgt støtter amd's cool'n'quiet. Den vil klokke ned cpu til 800 mhz når du surfer osv. Med litt flaks setter den ned hastigheten på viften også ;)

Lenke til kommentar
Sjekk om hk du har valgt støtter amd's cool'n'quiet. Den vil klokke ned cpu til 800 mhz når du surfer osv. Med litt flaks setter den ned hastigheten på viften også :wink:

 

Hvordan gjør jeg det da?

 

Og hvorfor vil du ikke ha SATA disk, det er jo ingen ulemper med det. Raskere, Enkelere. Og det koster jo aldri mer enn 100kr mer.

 

Er det så mye forskjell da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...