Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Konfig av Netopia-router


Anbefalte innlegg

På den gamle routern min (med hadde kabel-nett) hadde jeg en fin funskjon som het "DMZ-host", den forwardet alt til den ip-adressen jeg satte som DMZ-host - dvs jeg måtte ha lokal brannmur i tillegg fordi alt av pakker slapp igjennom. Denne routeren hadde derimot en egen funksjon som bare gjorde det mulig å accesse routeren fra LAN / oppgitt ip-adresse, slik at jeg ikke trengte bekymre meg for at uvedkomne kunne få tilgang utenifra.

 

Nå har jeg akkurat fått NGT med Netopia router, og etter å ha prøvd å konfigurere den, sitter jeg som et lite spørsmålstegn... Har søkt på forumet her, funnet diverse web-sider etc... Kom inn på konfigurasjonen for routern, men hakke peil på hvordan jeg kan få gjennomført en lignende funksjon (som DMZ) - der alt av pakker forwardes til PCn min.

 

Vil heller ikke deaktivere filtrering, da routeren blir åpen for alle.

 

Vil altså ha en funksjon der routeren ikke kan bli accessa av andre, samtidig som at alle porter er åpne inn til min PC (hvor jeg har egen brannmur).

 

Noen som kan hjelpe litt? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også Netopia-ruter fra NGT. Slet veldig med et nedlastingsprogram som heter E-mule. Ringte NGT x-antall ganger, siden jeg ikke fikk high id med dette programmet. Viste seg etterhvert at NGT sitter på en router med ip 127.0.0.1 og 127.0.0.2...og jeg ikke fikk access gjennom denne. Jeg hadde ikke en gang en ip som var synlig globalt.....Ringte de og ga beskjed om dette....og etter litt sinte ord fra meg fikk jeg full access gjennom. (Sitter forøvrig med Norton 2004). Alle porter på min router er åpne, samme med filter, Norton gjør jobben sin. Nå er jeg fornøyd, Norton stopper alt av illegal trafikk, mens jeg fornøyd har full access til internett, og har high id på nedlast. :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg deaktiverte hele filtersettet i ruteren og nat'et selv det jeg skulle ha en periode. Etter å ha fått litt mer peiling på nat'ing så har jeg enablet filtreringen igjen og endret på det som sperrer for det jeg trenger. Sliter allikevel litt med msn, men regner med å få det iorden etterhvert.

NAT'ing er forsåvidt greit, men det er ganske tungvint synes jeg. Er greit at man kan gjøre en del forskjellige ting, men ville ha foretrukket en enklere måte å gjort ting på. Spesielt så gjelder dette autoforwarding til server etc.

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare slå av filtrening og kun filtrere port 23 da? Da er jo selve rutern sikker som F den....

 

mvh

greiguttn

Er dette den eneste porten som trenger filtrering? :hmm:

 

Får vel prøve dette!

 

Og ja, har brukt både telnet og endrings-siden på nettet... Er vel der problemet ligger, at den kan bli konfigurert fra nettet som default... Den forrige routern min kunne bare bli konfigurert fra lokalnett som default. Netopia er ikke verdens mest brukervennlige router, men det må kanskje være slik for at NGT skal kunne yte long-distance kundeservice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...