Gå til innhold

jeg liker ikke dell...


Anbefalte innlegg

for litt over en måned siden var jeg dum nok til å bestille meg en nye inspiron 8100, til tross for at jeg måtte slite mye for å få pengene tilbake for den forrige...

 

og typisk min flaks kom inspiron 8200 på markedet en uke etter...jeg sendte en mail til dell og spurte om jeg kunne endre bestillingen min til en litt dyrere 8200 maskin + samme printer og scanner som jeg bestilte først...dette gikk greit, og etter noen få dager var den nye bestillingen lagt inn...

 

en ukes tid senere fikk jeg ordrebekreftelsen i posten...og der hadde de glemt printer og scanner!!

 

jeg sendte de en mail til salgsavdelingen hos dell, og forklarte saken, samtidig som jeg pressiserte hvilken printer og scanner det gjaldt, men fikk ikke noe svar...en uke etter sendte jeg samme mail til kundeservice...der jeg fikk svar dagen etter...de hadde sendt saken videre til salgsavdelingen...enda en dag gikk, og endelig svarte salgsavdelingen...de skrev at de måtte vite hvilken printer og scanner jeg ville ha!!

 

jeg sendte de mail samme dag, der jeg skrev hele bestillingen på nytt...(dette var vel rundt 20 mars)...men jeg fikk aldri noe svar...så på tirsdag ringte jeg til dell...jo, de skulle legge en bestillingen nu, og jeg skulle få ordrebekreftelse per mail i løpet av onsdagen...dette skjedde ikke...

 

torsdag ringte jeg inn igjen, og atter engang sa de at de skulle legge inn bestillingen, og jeg skulle få mail i løpet av morgendagen(idag altså)...jeg sa litt irritert at dette hadde jeg hørt før...men vedkommende forsikret meg om at han satt med bestilligen rett forann seg!! idag har jeg ikke fått noen ordrebekreftelse...så på mandag må jeg ringe igjen...og dessverre kan jeg ikke be de dra til helvette...for de sitter på pengene jeg betalte inn for over en måned siden...

 

stå på dell!

 

[ Denne Melding var redigert av: krister461 på 2002-04-05 18:29 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje Dell har funnet endel av ulempene ved å "kutte mellomleddet" etterhver :smile:

 

En kammerat av meg kjøpte en bærbar Dell, der de hadde installert feil skjermkort i maskinen (eller så hadde de glemt å sette i noe som helst). Han måtte vente en ekstra uke på sin etterlengtede maskin.

 

"Stå på Dell!!!" :lol:

Lenke til kommentar

oppdatering...

 

mandag ringte jeg inn igjen, og da sa de at bestillingen var lagt inn samme dag, og at ordrebekreftelse definitivt ville komme i løpet av tirsdagen...den er enda ikke kommet...

 

...de skal være glad at de befinner seg fysisk i sverige...hadde jeg fått slik behandling fjes til fjes hadde det fort gått gale...

 

jaja...

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt 2 maskiner hos Dell og aldri hatt noen problemer med de. Rikitgnok tok leveransen av den første en uke for lang tid, men dette kom av streik blandt lastebilsjåfører eller noe sånt.

 

Med den andre maskinen fikk jeg problemer med at vifta på kabinettet skrapte mot et eller annet. Ga en ganske god ulyd. Jeg ringte Dell (hadde fått med "neste-dag-på-stedet-service" i prisen) og neste dag kom det en mann med ny vifte og byttet alt på 5 minutter. Det er sånn det skal være. Maskinen har også fungert helt som den skal. Med alt av annen hardware.

Lenke til kommentar

Bare å få ordrebekreftelsen tok over en måned, sendte en del mail, uten særlig respons. Men etter en hissig mail kom den rett etterpå... Mailen min var tydeligvis såpass "strengt" skrevet at de fikk dårlig samvittighet, for dagen etter ringte dem meg opp for å fortelle meg hvordan saken lå an, og at maskinen var på veg, og ganske sikkert kom til å inntreffe her over helga...

Jaja...

Lenke til kommentar

Servicen til Dell er bra!

 

Bestillte en Inspiron 8100 P3 1GHz den 28.02 og maskinen skulle komme den 13.03. Maskinen kom ikke den 13.03. Sendte en mail til Dell den 15.03 og spurte hvor maskine var da forsendelsen hadde stoppet i Oslo. Fikk svar dagen etterpå med beskjed om at de er i kontakt med Linjegods.

 

2 dager senere får jeg mail fra Dell med beskjed om at Linjegods leter etter pakken. dagen etter får jeg en ny mail fra Dell der det står at de ikke finner pakken, og de skal bestille en ny maskin.

 

Jeg ringer til min tildelte salgs representant hos Dell for å bestille en ny maskin, men da hadde det seg slik at de hadde sluttet å produsere 8100, jeg fikk da tilbud om en Inspiron 8200 P4 1,6GHz med samme specs som den forrige.

 

Maskinen skal ankomme den 20.04.

 

Dette må jeg kalle utsøkt service!

Lenke til kommentar

joda....det er hyggelig å høre at det finnes personer som er fornøyd med servicen til dell...men det unnskylder vel ikke at dell oppfører som noen enorme idioter i veldig mange tilfeller...

 

man kan ikke si at en bedrift gir "god service" før den blir litt konsekvent på området...dell er jo så forbannet "natt og dag"-aktig...dessverre har nok jeg kun truffet de på nattestid...!

 

jeg liker ikke dell...:wink:

Lenke til kommentar

Hei,

Som store firmaer flest så finnes det noen gode og noen ikke fult så gode kundebehandlere, treffer man en av de ikke så gode på en dårlig dag kan man nok oppleve altfor dårlig service.

 

Småproblemer som jeg har hatt med dellen gikk selvfølgelig ikke an å løse over telefonen, da er det kjempegreit at jeg kan ringe i dag og de kommer i morgen og bytter ut den delen som er galt. Har byttet hovedkort 1 gang og skjemkort 2 ganger. Alt gikk ganske smertefritt.

 

Så servicen til Dell er "ok"

Lenke til kommentar

On 2002-04-14 14:47, unwill skrev:

Hei,

Som store firmaer flest så finnes det noen gode og noen ikke fult så gode kundebehandlere, treffer man en av de ikke så gode på en dårlig dag kan man nok oppleve altfor dårlig service.

 

...joa...sånn kan det nok være i de fleste selskap...men hvis dell er som alle andre selskap, så må jeg ha truffet de 10 verste personene på de 20 verste dagene!!

 

jeg tror problemet til dell ligger litt dypere enn at det er litt dårlige kundebehandlere, som har litt dårlige dager...

 

>Så servicen til Dell er "ok"

 

eller, servicen kan på en heldig dag være ok, men genrellt sett så suger den!)

Lenke til kommentar

Nå er det vel slik i de fleste tilfeller at det nesten kun det negative som det blir skrevet og ropt høyest om. Så på den måten tror jeg det kan virke slik at Dell er dårlige på Service.

 

Du kan helt sikkert treffe de samme typene hos et annet merke også.

Lenke til kommentar

oppdatering...

 

idag fikk jeg endelig ordrebekreftelse på mail...den var totalt feil...feil skjerm, feil minne, feilt trådløst nettverkskort...det eneste positive var at de hadde lagt til bæreveske, og noe programvare jeg ikke hadde bestilt...

 

jeg ringte inn, og etter at jeg hadde kjeftet på fire personer kom jeg i kontakt med en som faktisk husket deler av den korrekte bestillingen min...og han sa han skulle ringe meg opp igjen senere idag... det gjorde han selvfølgelig ikke...

 

jeg begynner å lure på om dell har en liten svarteliste...men istedenfor å nekte folk å kjøpe maskin, prøver de å gjøre det så vanskelig som de kan for personene på listen...og dessverre står jeg i kursiv...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-15 00:57, Atrevs skrev:

Hvor er den overveldene kritikken av de andre merkene da ? Enten har dell en markedsandel på 80% eller så er de andre merkene bedre, dell får jo 80% av kritikken...


 

Det jeg egentlig skulle frem til var: Hvor er skryten?? ikke bare av Dell, men også fra andre merker. Det er jo nesten ikke noe skryt om noen merker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...