tdipower Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Hei. Hvordan fungerer WOL? Har koblet på den lille kabelen fra nettkortet mitt til HK et, har satt på tillat ethernet kort å "vekke" maskina. prøver å pinge maskina men ingenting skjer.... men vet maskina IP'n sin? det er vel software basert? hvordan skal jeg sette opp det for å få vekket maskina? -FT
sedsberg Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 (endret) Jeg brukte et Wake-on-LAN-program til dette (skal se om jeg finner navnet på det). WOL-funksjonen går forresten på MAC-adresse. cc-get-mac-address står det at det heter. Endret 26. april 2004 av sedsberg
ZF- Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 WOL fungerer ved at du sender en "Magic Packet" til nettverkskortets macadresse. Sjekk Gammadyne Wake On Lan.
greiguttn Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Noen andre enn meg som har problemer med at maskinene våkner av andre pakker enn magic packets? mvh greiguttn
Mosess Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Noen andre enn meg som har problemer med at maskinene våkner av andre pakker enn magic packets? mvh greiguttn dette kan du stille på noen ganger, hva som skal være "interesting traffic".. på noen billige kort har jeg vært borti at den "våkner" av all broadcast mac-adresse trafikk.. dvs, ganske ofte i ett ip-nett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå