Gå til innhold

Hva betyr nicket ditt?


SirHartge

Anbefalte innlegg

Fikk nytt nick i dag! Betyr egentlig ikke så mye, men er hvertfall mer meg enn det forige (Jør2) som ikke hadde noe med noen ting å gjøre. Og nei, jeg heter ikke Jørgen.

7296078[/snapback]

 

Skal det ikke være; Abrakadabra ... :)

 

PencilCase=penal, eller "one stick short of a bundle". Er hekta på Blackadderserien ... :love:

7296144[/snapback]

Mulig du sier abrakadabra når du tryller, men så er jo dette et nick og ikke noen trylleshow...altså; jeg har ikke skrevet feil.

7297703[/snapback]

 

Svar for all del... :(

7299253[/snapback]

 

Abrahadabra burde det vel egentlig vært, hvertfall ifølge mitt hode. :D

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Abrahadabra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt nick har en ganske lang historie, men alt begynte med assistenttrener på Manchester United (Carlos Queiroz elns). Jeg spilte CM og syntes navnet hans var så utrolig kult, så jeg omformet det til Dez Quetoz. Det ble etterhvert til DezQuetoz.

 

Dette ble jo selvsagt ganske tungvint, så da ble det en forkortelse - DQ. På veien endte det opp med DeeQ, som etterhvert fikk påslengt TheDeeQ. Når store bokstaver med litt random plassering ikke var så kult lenger ble det til thedeeq, dette blir jo selvsagt til dikern, som igjen blir til qxvrea (rot13).

 

Diverse avarter som ikke hadde livets rett:

-deque -diqu

-dequineux -la'dequineux

-dekvingdux -king-dq

 

Nicket jeg har i dag, og antagelig vil ha et par år er litt mystisk og samtidig noe man legger merke til. Dessuten er tradisjoner tatt vare på og morsomme "nicktegn" som "q", "x" og "v" er på plass.

 

Per i dag operer jeg stort sett under qxvrea (forumer, Google- og MSN-tjenester, communities osv), thedeeq (nff + litt småtteri) og dikern (irc).

 

Edit: Typo, retting og litt formatering av teksten.

Endret av qxvrea
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Fikk nytt nick i dag! Betyr egentlig ikke så mye, men er hvertfall mer meg enn det forige (Jør2) som ikke hadde noe med noen ting å gjøre. Og nei, jeg heter ikke Jørgen.

7296078[/snapback]

 

Skal det ikke være; Abrakadabra ... :)

 

PencilCase=penal, eller "one stick short of a bundle". Er hekta på Blackadderserien ... :love:

7296144[/snapback]

Mulig du sier abrakadabra når du tryller, men så er jo dette et nick og ikke noen trylleshow...altså; jeg har ikke skrevet feil.

7297703[/snapback]

 

Svar for all del... :(

7299253[/snapback]

 

Abrahadabra burde det vel egentlig vært, hvertfall ifølge mitt hode. :D

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Abrahadabra

7300525[/snapback]

 

Abracadabra:

The word is now commonly used as an incantation by stage magicians. In ancient times, however, it was taken much more seriously as an incantation to be used as a cure for fevers and inflammations. The first known mention was in the 2nd century A.D. in a poem called De Medicina Praecepta by Serenus Sammonicus, physician to the Roman emperor Caracalla, who prescribed that the sufferer from the disease wear an amulet containing the word written in the form of an inverted cone:

 

A B R A C A D A B R A

A B R A C A D A B R

A B R A C A D A B

A B R A C A D A

A B R A C A D

A B R A C A

A B R A C

A B R A

A B R

A B

A

 

This, he explained, diminishes the hold of the spirit of the disease over the patient. Other Roman emperors, including Geta and Alexander Severus, were followers of the medical teachings of Serenus Sammonicus and are likely to have used the incantation as well.

 

Kilde; Wiki. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Men jeg vet vel bedre hve nicket mitt skal være enn wikipedia, eller...?

 

edit; så at PencilCase spurte om tanken bak navnet, og det er rett og slett fra en sang.

7301842[/snapback]

 

Kan det være en låt av Steve Miller? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
"Time is short and flyes fast"

161991[/snapback]

Dette rappet Warlocks om i 1997 også, og det var de (i en annen sang) som inspirerte til mitt nick noen år tidligere (1995). Hørte det også i en låt fra Dr.Dre & Ice Cube (Natural Born Killaz) i 1995. Tok det i bruk på IRC. Fant etterhvert ut at Tec9 er en maskinpistol. Nicket har nå hengt med meg siden med enkelte variasjoner (Tec9/Tec-9/Tech-9/Tech9). :)

Endret av Tech9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

pac-man er mitt mest brukte nick atm, er vel egentlig en hyllest yil det mest geniale spille noensinne utviklet...

 

bruker også nicket maister endel, vet egentlig ikke hvorfor jeg har det... Det bare kom i hodet en dag jeg trengte et nick på msn...

Lenke til kommentar
Vel, jeg tok nærmest for gitt at jeg fort ville bli oppfattet som en litt merkelig skrue her i forumet, ikke minst i kraft av min godt voksne alder. (Gjett!).

Men ønsker for all del ikke å bli sammenlignet med en viss Onkel Skrue, for gjerrig er jeg slett ikke!

Tvertimot, jeg deler gladelig ut min viten om smått og stort, og tør påstå at jeg har håndtért over en million skruer i mitt relativt lange liv!

Så da falt jo nick´et ganske naturlig :smile:

152194[/snapback]

 

Du må være blant de kuleste bestefarene i Norge siden du henger mye her på forumet og har peiling på hardware...

 

Anyway, jeg hadde sett filmen snatch og lo så jeg gren. Synes brick top personen er en knas type. Rett etterpå signet jeg opp på forumet og i mangel på inspirasjon ble det med det navnet.

 

Er lei nå. Noen som vet hvem jeg må ligge med for å få det endret?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...