all right Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Jeg fannt først ut at jeg ikke kom inn på internett. Så skulle jeg gå og sjekke IPen men da var Lokal Tilkobling vekke Jeg bruker ruter og har Online ADSL. Noen som vet hvordan jeg får Lokal Tilkobling tilbare eller hva feilen er?
crownjewel Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Nettverkstilkoblinger > opprett ny tilkobling?
all right Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 Og hva skal jeg trykke på etter der da?
xico Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 (endret) Koble til internett > Sette opp manuellt > Det andre punktet (PPPoe) > Skriv inn navn på tilkoblingen > fyll inn brukernavn og passord Edit: leste nå at du bruker router da skal du : Koble til internett > Sette opp manuellt > Trejde punket( bredbånd som alltid er på) istedenfor Endret 25. april 2004 av xico
xico Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Hva hjelper ikke? får du ikke lokal tilkobling tilbake?
all right Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 ja! og jeg kommer ikke på internett.
xico Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Er nettverkskortet installert da? prøv og intsaller drivere på nytt for sikkerhets skyld
all right Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 det gikk ikke etter jeg intalerte driverene på nytt heller!
iron_knuckle Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Har du en router så må du konfigurere routeren ikke pcen din.
eizo Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Kommer du inn på routeren? lyser det på nettverk-kortet? vis du har et nettverk-kort du kan ta ut,prøv å bytte slot,eller står det fast? du kan jo og prøve Kontrolpanel---> Administrative verktøy -->datamaskinnbehandling-->enhetsbehandling da ser du under "nettverkskort" er den et gult spørsmål,må du ha driver finner du ikke nettverkskort der må du gå Kontrolpanel--->legg til maskinnvare (oppsett etter xp pro) PPPoe må du skrive inn i router og lokal tilkobling skal ha "mota automatisk ip" eksempel på min router: ip 192.168.1.50 router ip adresse :192.168.1.254 WAN--> Protocol: (her har eg "mota automatisk ip" (tiscali) Velg PPPoe og skriv inn [email protected] og så passord
all right Skrevet 25. april 2004 Forfatter Skrevet 25. april 2004 Jeg finner ikke ruteren! Det lyser grønt og oransjt på netverkskortert. Når jeg prøver å sette opp ny makinvare men da kommer Lokaltilkobling2 og den finner ikke roteren
eizo Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Kontrolpanel---> Administrative verktøy -->datamaskinnbehandling-->enhetsbehandling trykk (+) på nettverkskort og høyreklikk og velg egenskaper så ser du under "ressurser" Ingen konflikter = ingen problem virker ikke det virker, kan du velge å avinstallere driveren, ta en reboot og se om windows finner den da. om det ikke virker da, ville eg prøvd å sette nettverks-kortet i en annel slot på hoved-kortet! Du har ikke 2 nettvers-kort i pcen? 1 som er fast og 1 løst? er dette nye pc deler eller har det vore brukt før? vis det virka for 5 dager siden kan du jo prøve med en systemgjennoppretning Litt info om kva pc du har,os osv hjelper mye Kan du mekke på data, bytt på slot eller test et annet kort i pcen eller ditt kort i en annen sin kompis sin data
all right Skrevet 26. april 2004 Forfatter Skrevet 26. april 2004 Les hele posten da med alle svar!!! Alt jeg har i mpcen står i profilen men jeg har bare et integrert nettverkskort!
darkness| Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 FINNER IKKE RUTEREN? w00t? prøv å starte cmd og skriv ipconfig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå