Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs og Inntrenger !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil helst finne en enklere måte å detektere at noen er nettop koblet på min trådløs router uten å se på router-logen... Det er rart at jeg/vi ikke bruker internet (PC'er er slått helt av) men vi ser at trådløs router blinker på Air og Wan lampe. Kan det være naboen som koblet inn ????

 

Og i loggen ligger det 100 vis av forskjellige ukjent ip-adresser som jeg ikke forstår ...

Lenke til kommentar

Skrur du ikke på noe sikkerhet så kan alle innen rekkevidde bruke internett linja di.

 

Har en kameret som nettopp kjøpte seg en bærbar men innebygget wlankort.

Da ha skrudde på maskinen så ble han litt overrasket,for han kom rett på nett via naboen sitt wlan.

 

Bor du i haugesund så er det nok han :D

 

TaZ

Lenke til kommentar

Kanskje helt på tur men..

 

Hvilken nytte vil han ha av og sjekke loggen eller portscanne hele ip-rangen.

Brukeren som er koblet til får jo en ip adresse av basen og den hjelper nada å ha den..finner ikke ut hvilken nabo det er med den..vel du kan vist du vil og har litt knowhow...

 

For å finne ut noe formuftig så må du selv begynne med ulovligheter,hacke deg inn på hans pc for å finne ut hvem det er.Lese email,se på bilder o.l så finner du kanskje ut hvem det er...

 

Skru på sikkerheten så er du kvitt "problemet"

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Det vil fortsatt være trafikk på nettet selvom deres PC`er er skrudd av, så slapp av. Når du i tillegg har satt opp MAC-filtrering burde du være rimelig sikker.

 

Dersom noen sender ping elns til deg, vil det registreres som trafikk uansett om dere er skrudd på eller ikke.

 

Sjekk loggene dine, dersom du mener det er for mye jobb å sjekke loggene dine når du mistenker at noen andre er på ditt nett, burde du ikke ha trådløst nettverk i det hele tatt IMHO.

Lenke til kommentar
Jeg har nå lagt inn WEP 64bits, men ser fortsatt Airlink lampe blinker på router, Ikke alltid men av og til ! Hva er det ??? Intrenger ??? Hacker ??? Min Pc'er er slått helt av ...

Du får forsatt komunikasjon når det er noe som finner routeren din men dem må ha passordet for å komme inn.

Helt normalt det..

 

 

TaZ

Lenke til kommentar

Men jeg ser ikke noe logisk i dette.

Hvis det blinker på Wan-lampe, så det kan betyr at router min har fått forespørsler fra verden, det er helt ok. Men hvorfor den blinker på Air-link lampe da??? Betyr det at naboen har prøvd å logge inn via trådløs eller router som tuller ...

 

" Jeg har slått av alt som har med trådløs utstyr, mikrobølger, mobil i huset.)

 

Håper jeg få en forklaring fra dere guru !!! Takk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Men jeg ser ikke noe logisk i dette.

Hvis det blinker på Wan-lampe, så det kan betyr at router min har fått forespørsler fra verden, det er helt ok. Men hvorfor den blinker på Air-link lampe da??? Betyr det at naboen har prøvd å logge inn via trådløs eller router som tuller ...

 

" Jeg har slått av alt som har med trådløs utstyr, mikrobølger, mobil i huset.)

 

Håper jeg få en forklaring fra dere guru !!! Takk.

Last ned et program, og sniff nettverket, så kan du selv se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...