Gå til innhold

Overivrige Moderatorer


Anbefalte innlegg

Hva er det som skjer på hw nettverket for tiden, det har kommet en haug med overivrige moderatorer som stenger poster i hytt og pinevær..

 

Bare for å ta ett eksempel:

http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=235862

 

Her er det en bruker som spør om hvor han kan finne USB lader til sin symbian telefon i Symbian forumet..

 

Kanskje ikke ikke direkte symbian relatert spørsmål men alikavel så synes jeg det virker naturlig å spørre etter telefonlader for en symbian telefon i symbian forumet. Eller hva ? Hvor ville du ha postet denne?

 

Muligheten for at poster finner andre personer med samme telefon og som kanskje har en USB lader til denne telefonen er jo størst i symbian forumet siden det er der vi diskuterer Symbian telefoner som poster spør om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er utrolig enig med deg. Dette eksemplet som du gav var gott, sett sånn for og synes det idiotist. Sån SUPERMODE moderators de er så kedelige og umodige. Forum er ikke ett produkt der alle brikker er på sin plass og alt er svart og hvit, mange poster havner mellom mange topicer etc. Moderator som denne "its me" kan skremme mange voksne folk vekk, kun barn og tenåringer som lar seg behandle på den måte.

 

Hvor mener "it's me" at poster i dette eksemplet skulle poste?... Han vet det ikke, ellers hadde han kunne flytte tråden. men NEI.. den skal bare stenges fordi den er ikke noyaktivt om en Symbian. Dette er for dumt.

 

Simon

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg virkelig å lure på moderatorene her.

 

Forrige uke så jeg at det var en som hadde postet spørsmål om batteriet til sin P800 i mobiltelefon-kategorien. Da kom en moderator og flytta tråden over i symbian-forumet med beskjeden om at alt som hadde med symbian å gjøre skulle postes der, selv hw på telefonen. Jeg tok det opp med Bilb og konklusjonen til moderatoren(e) ble vel at alle mobiltelefoner som hadde Symbian OS skulle postes under Symbian.

 

Og nå kommer det en moderator og stenger Symbian-relaterte tråder i Symbian-kategorien. Jeg sier bare :thumbs:

Lenke til kommentar

QUOTE (iron_knuckle @ 25/04/2004 : 09:38)
Symbian er jo et operativ system så det har jo ingen verdens ting med bateri ladere eller bateri og gjøre.

Jeg er helt enig med deg, men prøv å si det til moderatorene (iallefall noen av dem)...

 

Som jeg har sagt før blir det som å poste spørsmål om PSU i Windows-forumet.

Lenke til kommentar

QUOTE (Bolson @ 25/04/2004 : 17:37)
Enig med moderator. Lader til Nokia, har ikke noe med Symbian å gjøre, og burde derfor vært postet under mobiltelefoner. Symbian er tross alt et operativsystem for mobiltelefoner som brukes av flere leverndører. Men han burde ha flyttet posten, ikke stengt den.

Riktig at Symbian er ett OS men Symbian forumet er bare litt mer atomisk enn Mobiltelefoner forumet. I dette tilfellet var det snakk om en lader for en Symbian telefon og derfor SKAL den postes i Symbian forumet.

 

Jeg ser på Symbian forumet som ett underforum av mobiltelefoner for å dele ting opp litt mer atomisk, vi kunne faktisk delt det enda lenger opp til.. Siemens Symbian forum, Nokia Symbian forum osv osv..

 

Alle poster som omhandler en Symbian telefon i mobiltelefon forumet blir stengt visst du poster denne i mobiltelefoner forumet og jeg er GANSKE sikker på at brukere og moderatorer hadde reagert visst denne ble posta i mobiltelefon forumet.

 

MEN !!! Husk dette er min mening og i dette tilfellet kan det være litt vanskelig for en bruker og bestemme hvilket forum han skal poste spørsmålet sitt, og derfor skal moderatorene være litt greie og la slike poster som dette være uten å stenge de.

 

Jeg quoter Symbian forumets beskrivelse.

QUOTE

Symbian
Forumet for Symbian-telefoner (Nokia 6600, Siemens SX1, m.fl), SymbianOS og tilhørende programvare.

 

 

Her nevnes faktisk Nokia 6600 som første telefon, og som du ser fra posten vi diskuterer så omhandlet spørsmålet en Nokia 6600

Endret av bergetun
Lenke til kommentar

QUOTE (fondus @ 25/04/2004 : 18:35)
Nå begynner jeg virkelig å lure på moderatorene her.

Forrige uke så jeg at det var en som hadde postet spørsmål om batteriet til sin P800 i mobiltelefon-kategorien. Da kom en moderator og flytta tråden over i symbian-forumet med beskjeden om at alt som hadde med symbian å gjøre skulle postes der, selv hw på telefonen. Jeg tok det opp med Bilb og konklusjonen til moderatoren(e) ble vel at alle mobiltelefoner som hadde Symbian OS skulle postes under Symbian.

Og nå kommer det en moderator og stenger Symbian-relaterte tråder i Symbian-kategorien. Jeg sier bare  :thumbs:

Hei, ja jeg husker den tråden men jeg fant den ikke igjen.. Har du linken til den..

 

Ufattelig godt eksempel.. Her blir det spurt om akkurat det samme bare i mobiltelefon forumet og her blir posten flytta over til Symbian av en moderator..

 

Jeg er MYE MYE mer enig med moderatoren i dette tilfelle.

 

For meg så virker det som "Its me" er litt fersk moderator og vil vise seg litt fram og vil gjerne komme i gang.. Ganske forståelig visst det er tilfelle at moderatoren er ny, noe jeg ikke vet.

(Its me, dette er ikke ment som noe spark til deg på noen som helst måte)

 

Men moderatorer bør ha klare rettningslinjer om hvor ting hører hjemme ellers så blir iallefall oss brukere fullstendig forvirra.

Jeg har faktisk ett spørsmål om batteriet og laderen til min symbian telefon men etter dette så har jeg rett og slett ikke peiling på hvor jeg skal poste spørsmålet mitt.

Endret av bergetun
Lenke til kommentar

QUOTE (iron_knuckle @ 25/04/2004 : 18:38)
Symbian er jo et operativ system så det har jo ingen verdens ting med bateri ladere eller bateri og gjøre.

Jeg er uenig med deg der.. Ja Symbian er ett opperativ system men visst du ser på forum beskrivelsen så står det .. Forumet for Symbian telefoner..

 

Med andre ord, der alle poster som omhandler telefoner som kjører Symbian OS.

Lenke til kommentar

nei.. den skal IKKE postes i symbian forumet..

Fatter ikke hva det er å diskutere engang..

Av en så erfaren bruker kan man forvente at ham/hun poster der ting skal være.. så en stenging der var helt korrekt.

 

Og en tng tol.. slike poster som dette skal taes opp med moderatoren som stengte tråden...

Lenke til kommentar

QUOTE (Stig-Arne @ 25/04/2004 : 19:04)
nei.. den skal IKKE postes i symbian forumet..
Fatter ikke hva det er å diskutere engang..
Av en så erfaren bruker kan man forvente at ham/hun poster der ting skal være.. så en stenging der var helt korrekt.

Og en tng tol.. slike poster som dette skal taes opp med moderatoren som stengte tråden...

Jeg tar opp overivrige moderatorer generelt, denne saken var ett eksempel.

Tok dette eksempelet fordi det har gått begge veier, post som omhandlet batteri til symbian telefon ble postet i mobiltelefoner og moderert og flyttet til symbian,samme sak ble postet i symbian forumet og moderert stengt.

 

Hvor skal vi poste spørsmål angående batterier til Symbian telefoner?

Vi kan ikke poste i Mobiltelefon forumet, vi kan heller ikke poste i Symbian telefon forumet..

 

Jeg skal opp saken med moderator også.

Endret av bergetun
Lenke til kommentar

Jeg synes at moderatorene er noen overivrige j*****, de har blitt litt for maktglade ser det ut som. De har også store problemer med å godta at de har tatt feil, eller finner på de mest elendige forklaringene når de tar feil. De bruker også derres "makt" til å påvirke folk, ofte i feil retning.

 

Synes vi trenger litt utskiftning. Og de som skriver artiklene bør ikke få moderator status, siden de da er litt objektive når vi diskuterer en artikkel som de har skrevet. Men brukeradministratorene har vist seg svært velykket, de er virkelig konge, MYE bedre enn de vanlige moderatorene.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

QUOTE (Stig-Arne @ 25/04/2004 : 19:17)
Jeg vill tro.. uten å være 100% sikker at symbian forumet skal brukes til telefoner med symbian system.. og derfor brukes til ting rundt om programvaren.. ikke hvilke batterier og ladere telefonene bruker...

Det kan godt hende du har rett, jeg gikk bare ut ifra at alle poster som omhandler en mobiltelefon skal postes i Symbian pga av beskrivelsen forumet har fått.

 

Vil igjen presisere at det kan godt hende at moderator har rett i dette tilfellet og moderator i motsatt tilfelle hadde feil. Jeg personlig er bare mer enig med han som flyttet fra mobiltelefoner til Symbian og ikke han som stengte tråden i symbian forumet.

 

 

@McFan la oss ikke få denne tråden stengt og, tror ikke det hjelper å kalle moderatorene maktsyke og det som verre er. :p

Endret av bergetun
Lenke til kommentar

Problemer som dette kommer pga det ikke finnes NOEN form for kommunikasjon for moderatorer internt på forumet. Ja, jeg vet, det er faktisk helt sykt. Eneste måten vi kan gi beskjed til hverandre på om småting er via MSN Messenger, noe som ikke alltid funker.

 

Problemet her er da at her har faktisk It's Me tabbet seg ut - den posten er riktig postet. Det har jeg og Zer0, admin for Amobil, kommet frem til etter en liten diskusjon. Men med en gang jeg fikk vite dette kunne jeg hive meg over MSN og gi beskjed til alle. Derfor er ikke han informert om dette og derfor stengte han posten. Vi får forhåpentligvis MEGET snart opp et internert forum kun moderatorer kan lese hvor vi kan poste slik info og da håper jeg at slike problemer vil bli løst. Også en mailingliste over mer seriøse saker er på vei, tror jeg.

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Vil også bruke muligheten til å skryte av moderatorene her på forumet, mange gjør en ufattelig god jobb. HW nettverket og forumet er kjempestort så å moderere ett slikt stort forum er ikke en lett jobb.

Jeg har ”lurka” rundt på forumet her siden det startet for en del år tilbake (har bruker ID 70, betyr det forresten at jeg var nr 70 som signa opp?) og har sett forumet i store forandringer mange ganger, noen positive og andre ikke så positivt men moderatorene har hele tiden gjort en kjempe jobb.

 

I den siste tiden har jeg sett tendenser til at moderatorer har vært litt ”overivrig”, stengt og flytta poster som strengt tatt ikke hadde vært nødvendig for å holde kvaliteten på forumet oppe.

 

Det nye med ”bruker-moderator” eller hva nå det heter synes jeg at er en kjempe god ide. Dem bør brukes til å ”lære” opp brukerne på forumet, med det mener jeg å flytte poster istedenfor å slette, gjerne også forklare brukeren hvorfor posten ble moderert når dette er mulig slik at han/hun ikke gjør feilen flere ganger.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...