Gå til innhold

www.printerrefill.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok...nå tippet det over for meg! på lørdag sente jeg en mail til printerrefill om at jeg mulig ønsker erstating til mitt firma fordi jeg fikk store problemer at 19" skjermen jeg bestile kom 1,5mnd for sent.(har fått den) jeg skrev at jeg holder tilbake resten av pengen til vi finner ut av en løsning!

jeg ble vekket at at der ringet på døren min i dag:

 

Dette er forøvrig noe du ikke har krav på iflg kjøpsloven, men det er lov å prøve---

Lenke til kommentar
Dette var en intresant vri på saken Crazy_Viking.

 

At de oppsøker deg på en slik måte uten å ta kontakt om at de ønsker en løsning er for meg totalt utenfor det jeg kaller normal folkeskikk.

 

Hadde mitt firma vært avhengig av at skjerm/data skulle komme frem i tide, hadde det vært en selvfølge at den skulle bli levert.

 

Våre ansatte koster ca 2000 kroner dagen (low-end workers) og det sier seg selv at allerde etter tre dager hadde vi tapt en del cash på at ting ikke fremme til avtalt punkt.

 

Merkelig at de ikke har funnet en løsning.

 

Uansett er det totalt uakspetabelt å sende en "torpedo" på døra til folk, når kunden er villige til å finne en løsning på en avtale der leverandør er den store stygge ulven.

 

Hvis Printer leser dette, bør de komme med en forklaring. Men det er vel kanskje uaktuellt siden det har balla på seg en del tull rundt de i det siste.

 

Hadde min sønn fått besøk av en torpedo på denne måten hadde politi og forbrukerrådet vært inne i bilde umiddelbart. Håper noen av de som venter på skjerm tar kontakt med TV2 hjelper deg eller Forbrukerinspektørene. Vis til denne tråden så har de nok av folk som er intresserte i å vite hva som skjer(m). he he

Ja dette var definitivt en ny vri for meg også!!

 

 

Jeg sente en mail hvor jeg sa at det var mulig at jeg sente et krav på ca 10-15 x 350kr for tapt arbeidsinntekt! Måtte fly fra sted til sted for å låne en pc å dytte hd`n fra jobben inn i!(må bruke orginal utgave av faktura programmet) pluss at jeg stressa veldig med å låne skjerm!

 

Sa at hvis jeg ikke fikk svar før mandag kl 1500 skulle jeg sende kravet!

kl 10.xx møtte han tufsen opp på døra!

 

Om det var "torpedo" eller ikke vet ikke jeg, men det var truende oppførsel fra deres side.

 

Hva synes dere at jeg skal gjøre? ringte politiet da for å få han vekk fra området, så det ligger i loggen deres. :)

 

Skal jeg gå til forbrukerrådet?

 

ER DET NOEN SOM BLIR MED PÅ Å GÅ TIL TV2/NRK SAMMEN MED MEG Å FRAMLEGGE EN SAK HVOR FLERE SIER DET SAMME?

 

:scared: Crazy_Viking :scared:

Lenke til kommentar
Ok...nå tippet det over for meg! på lørdag sente jeg en mail til printerrefill om at jeg mulig ønsker erstating til mitt firma fordi jeg fikk store problemer at 19" skjermen jeg bestile kom 1,5mnd for sent.(har fått den) jeg skrev at jeg holder tilbake resten av  pengen til vi finner ut av en løsning!

jeg ble vekket at at der ringet på døren min i dag:

 

Dette er forøvrig noe du ikke har krav på iflg kjøpsloven, men det er lov å prøve---

Skal vi nå snakke om forbrukerkjøpsloven så har vel Printerrefill en ganske så tynn sak i og med at de ikke leverer til avtalt tid i utgangspunktet.....

 

-KJ

Lenke til kommentar
Om det var "torpedo" eller ikke vet ikke jeg, men det var truende oppførsel fra deres side.

 

Hva synes dere at jeg skal gjøre? ringte politiet da for å få han vekk fra området, så det ligger i loggen deres. :)

 

Skal jeg gå til forbrukerrådet?

 

ER DET NOEN SOM BLIR MED PÅ Å GÅ TIL TV2/NRK SAMMEN MED MEG Å FRAMLEGGE EN SAK HVOR FLERE SIER DET SAMME?

 

:scared: Crazy_Viking :scared:

Tjash... Det ville vel bli å overdramatisere litt? Men jeg synes godt Printerrefill kunne forklare hva de holder på med. Mange her som venter på skjermer, og som har ventet LEEENGE nå. Det ligger på grensen til direkte utidig oppførsel å møte opp på døra som du beskriver hvis det ikke ligger noe annet til grunn enn den mailen du har gjengitt her...

 

-KJ (Veldig glad for at han ikke falt for tilbudet og bestilte via dem...)

Lenke til kommentar

Opptelling...

 

Hvor mange av dere venter på skjermer og hvor lenge har dere ventet?

 

Tror printerrefill kan se langt etter bestilling fra denne karen...

 

Synes det ser ut som moms-unndragelser jeg...prisen deres er ganske nøyaktig f.eks. komplett sin minus moms...men dette er jo ubegrunnede gjetninger...

Lenke til kommentar
Opptelling...

 

Hvor mange av dere venter på skjermer og hvor lenge har dere ventet?

 

Tror printerrefill kan se langt etter bestilling fra denne karen...

 

Synes det ser ut som moms-unndragelser jeg...prisen deres er ganske nøyaktig f.eks. komplett sin minus moms...men dette er jo ubegrunnede gjetninger...

Jeg venter på en 19", har venta siden 5. mai.

Lenke til kommentar
dette er uaksetabelt da.. ville ha gått til FBI ikke ta feil mener ForBrukerInspekturene, tv2 hjelper deg og politiet

NRKs forbrukerprogram har mista ein god del seriøsiet det siste året, gjennom å legge seg på ei linje som er mykje meir lik TV2 hjelper deg, som nesten går over lik for å "vinne" sakene.

Har rett og slett slutta på sjå på begge programma fordi måten lovverket blir brukt på er eigentleg klare overtramp frå journalistenes side, men med TV presset går det igjennom likevel.

I tillegg har repotasjane blitt veldig senasjonsprega og overfladisk.

 

Skal du klage på eit firma er det forbrukerrådet som er den einaste som kan og har lovleg makt til finne ei løysing.

 

Tv2 Hjelper deg og FBI kan gje deg uønska backfire seinare, då ein kan argumentere i ei rettssak at metodane for oppgjere ikkje gjekk heilt lovleg for seg.

(nesten kva ein kan kalle torpedo virksomheit i form av mediabruk.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

brev mottat idag 08.06:

 

Hei

 

Vi viser til bestilling av 19” skjerm LG L1910B og må på det sterkeste beklage forsinkelsen som har oppstått.

 

Årsaken til forsinkelsen har sin årsak i at det er blitt for stor pågang og har derfor har nevnte problemer oppstått.

 

Printerrefill DA har en trygg økonomi og forsinkelsen har kun med leveranseproblemer å gjøre.

 

Det er viktig for Printerrefill DA å få inn varer til riktig pris og leverandør har lovet alt innen uke 26.

 

Innen uke 26 vil alle varer være levert.

 

Vi beklager at ikke info er kommer ut tidligere til Dem.

 

 

På forhånd takk

Med vennlig hilsen

Sigbjørn

 

 

Ok, gir dem den sjansen jeg

Lenke til kommentar
brev mottat idag 08.06:

<snip>

Kult :)

 

Eneste som mangler i forhold til hva jeg skisserte tidligere er opplysningen om at man kan heve kjøpet, men kan i og for seg fortstå at de ikke ville legge til den informasjonen...

 

Så får vi se da om leverandøren greier å holde sin del av avtalen (og hvor lang tid fra de har mottat skjermer, til dere får dem levert)...

 

BTW: Noen andre som har bestillt som har mottatt samme brev?

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar

Synes det er interesant å se at skjermen nå ikke koster mer enn 4690 på psdata..... Er denne lange leveringstiden et resultat av Printerrefill har spekulert i fallende priser? Og videre rett og slett ventet med å bestille til de fikk lavere innkjøpspris? Kan dette være grunnen til at det har tatt så lang tid?

Endret av alkazelters
Lenke til kommentar
Synes det er interesant å se at skjermen nå ikke koster mer enn 4690 på psdata..... Er denne lange leveringstiden et resultat av Printerrefill har spekulert i fallende priser? Og videre rett og slett ventet med å bestille til de fikk lavere innkjøpspris? Kan dette være grunnen til at det har tatt så lang tid?

Den hos psdata.no til 4690,- er den uten DVI.. (L1910S)

 

Den med DVI (L1910B) koster 5797,- hos psdata.no

Lenke til kommentar
Ok...nå tippet det over for meg! på lørdag sente jeg en mail til printerrefill om at jeg mulig ønsker erstating til mitt firma fordi jeg fikk store problemer at 19" skjermen jeg bestile kom 1,5mnd for sent.(har fått den) jeg skrev at jeg holder tilbake resten av  pengen til vi finner ut av en løsning!

jeg ble vekket at at der ringet på døren min i dag:

 

Dette er forøvrig noe du ikke har krav på iflg kjøpsloven, men det er lov å prøve---

Skal vi nå snakke om forbrukerkjøpsloven så har vel Printerrefill en ganske så tynn sak i og med at de ikke leverer til avtalt tid i utgangspunktet.....

 

-KJ

Jepp. Det har du rett i. Men akkurat det at du krever noen form for kompensasjon fordi at "forbrukerens næringsvirksomhet" har vært skadelidende, da holder ikke det.

Med mindre det ble bestilt i firmanavn og ikke i ditt navn. :)

Si gjerne ifra hvis det ble bestilt i firmanavn, for da gjelder vel andre regler som jeg ikke kjenner til :thumbup:

 

Edit: Trådstarter er forbrukeren jeg referer til. Han kan ikke kreve kompensasjon for saker som har med bedriften hans å gjøre. Klarer ikke å ordlegge meg helt riktig he he... :nei:

Endret av bkvaloy
Lenke til kommentar
Hva folk gjør for å spare noen 100-lapper...

Det er vel mer snakk om ca. 1500kr.

Kan faktisk godta og vente en stund for 1500kr...

 

Fikk samme mail idag jeg også (se poster ovenfor).

Godt å få den mailen, selv om den strengt tatt burde kommet for 2-3-4 uker siden.

Stoler på at dette ordner seg. Jeg betalte 30.april og forventer derfor å få den før uke 26 siden jeg ser at flere har betalt etter meg.

Lenke til kommentar
Jeg venter også på en 19" LCD skjerm med DVI,

betalte den 5. mai jeg også.

 

Fikk den e-posten fra dem i dag, og jeg

gir dem tid til uke 26 før jeg eventuelt hever

kjøpet.

Fikk akkurat samme mail jeg også der de sier at i uke 26 skal alt være levert. Ba dem reise til h.... og ba om pengene mine tilbake. Det får da være måte på hva man skal finne seg i, nesten 2 måneders ventetid er jo helt absurd.

Kommer heller til å bestille en 17" med bedre respons tid etc for litt under det 19" koster.

Fikk mail fra dem om at pengene skulle overføres snarest til min konto, skal si i fra når jeg har pengene på konto.

Lenke til kommentar

jeg fikk ikke samme beskjed ! Jeg spurte egentlig om jeg kunne få pengene mine tilbake! så sa de at skjermen min skulle komme på torsdag.

Idag sendte jeg en liten ekstra bestilling på noe blekkpatroner og vips så ringte han fordi det var ikke mer av orginal igjen om jeg ville ha kompatibel isteden - noe jeg ville. +++ at han sender skjermen pluss blekkpatronen idag ! har fått sporingsnummer så skjermen er her vel imorgen eller senest på fredag. HURRA

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...