Gå til innhold

Videoredegering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har software, og kameraet støtter Firewire, så trenger du kun et firewirekort til PC'en.

 

Da er det bare å koble til kameraet og starte softwaren, det fungerer stort sett

veldig smertefritt (plug n' play).

Etter dette kan du styre kameraet fra softwaren, og blant annet overføre video fra kameraet.

 

Arcade

Lenke til kommentar

For å overføre video fra det kameraet må du ha et FW 400 kort. Et kort til 300 fra komplett gjør susen. Ikke gå i fella og kjøp et FW 800 kort, for dette vil ikke være kompatibelt så vidt jeg vet. Dessuten får du med enkel programvare for å streame videoen over på PCn.

 

En eneste ting jeg ikke er sikker på når det gjelder kameraet ditt er at du kun har DV-ut og ikke DV-inn. Om du kan bruke feks pinnacle studio 8 til dette vet jeg ikke, i og med at dette baserer seg på to-veis kommunikasjon over FW kabelen. Noen som vet noe mer om dette?

 

Skal du få bedre tilbakemeldinger på slike ting anbefaler jeg deg å poste på akamera.no (samme forum og samme brukernavn)

Lenke til kommentar

Jepp, 400 Mbps ja. FW 400 standarden støtter alle tidligere 100, 200 og 400 Mbps hastigheter fordi det er samme kabel. Om du går for den nye standarden så vet jeg at kabelen ser anderledes ut og jeg har en mistanke om at den ikke er bakoverkompatibel... Som da blir et delvis svar på om du trenger et kort til over 1000,- kroner.

 

komplett.no er nede akkurat nå, så jeg får ikke sjekket hvilke kort du foreslår, men jeg kan jo reklamere for det kortet jeg kjøpte (jeg har da et kamera med DV inn og ut). Sunsway/St Lab Pci Firewire 3+1 port (+Ulead studio 7.0SE), det kostet ~ 300 kroner og har fungert fint fra dag 1. De hadde også en gnierutgave av samme kort med 1 port mindre til 50,- flis i avslag. De skulle være ca identiske. Det velger du selv.. du trenger jo tross alt bare en FW port.

Lenke til kommentar
En eneste ting jeg ikke er sikker på når det gjelder kameraet ditt er at du kun har DV-ut og ikke DV-inn. Om du kan bruke feks pinnacle studio 8 til dette vet jeg ikke, i og med at dette baserer seg på to-veis kommunikasjon over FW kabelen. Noen som vet noe mer om dette?

Så vidt jeg vet fungerer kameraer med kun dv-ut helt fint med pinnacle studio. Det bruker 3 steg i videoredigering, overføring til pc, redigering, overføring tilbake/lage avi/mpg-fil/brenne på cd.

Lenke til kommentar

 

komplett.no er nede akkurat nå, så jeg får ikke sjekket hvilke kort du foreslår, men jeg kan jo reklamere for det kortet jeg kjøpte (jeg har da et kamera med DV inn og ut). Sunsway/St Lab Pci Firewire 3+1 port (+Ulead studio 7.0SE), det kostet ~ 300 kroner og har fungert fint fra dag 1. De hadde også en gnierutgave av samme kort med 1 port mindre til 50,- flis i avslag. De skulle være ca identiske. Det velger du selv.. du trenger jo tross alt bare en FW port.

Det var gnierutgaven jeg linket till.

 

Takk for all hjelpen til alle som svarte. Jeg tror jeg tar det kortet, som nå er enda billigere.

 

Bruker du programmet som fulgte med, hvordan er det foresten, eller bruker du et annet program?

Lenke til kommentar

Til PC er Vegas Video blant de desidert raskeste og beste videoredigerings programvarene, hvis ikke det beste. Funker også strålende til mastring av CD'er. Koster litt penger, men simpelt hen knuser Pinnacle og Ulead. Selv Adobe innrømmer at Sonys Vegas Video er en meget god løsning. (Det i seg selv sier ikke så rent lite).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Enkelt i bruk? Jeg hadde tenkt på å bruke Pinnacle siden vi har det på jobben, og det er enkelt i bruk. Greit å bruke arbeidstiden til noe konstruktivt :hmm:

Ja, arbeid for eksempel, helst det arbeidet du får betalt for :w00t:

Lenke til kommentar
Til PC er Vegas Video blant de desidert raskeste og beste videoredigerings programvarene, hvis ikke det beste. Funker også strålende til mastring av CD'er. Koster litt penger, men simpelt hen knuser Pinnacle og Ulead. Selv Adobe innrømmer at Sonys Vegas Video er en meget god løsning. (Det i seg selv sier ikke så rent lite).

Er enig i det, Vegas er helt Konge. HAr brukt det siden ifjor sommer, og angrer ikke en plass paa at jeg kjopte student utgaven. Koster som sagt litt ja, kmen hva gjo vel det for kvaliteten?

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Enkelt i bruk? Jeg hadde tenkt på å bruke Pinnacle siden vi har det på jobben, og det er enkelt i bruk. Greit å bruke arbeidstiden til noe konstruktivt  :hmm:

Ja, arbeid for eksempel, helst det arbeidet du får betalt for :w00t:

Det var vel en fin måte å si at ... siden 'vi' har lisens kan jeg hmmm bruke programvaren etter arbeidstid slik at jeg ikke ... bryter noen lisensregler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...