Gå til innhold

hvilket kabinett bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si meg enig at Chiftech'en har geniale løsninger med sitt "skrue" løse kabinett... men i enkelte ganger støyer det mer vil jeg si. I stedenfor å skru viftene fast klipser man dem inn i en lilla ting, praktisk når du skal ha viften inn eller ut der fra. Men jeg syntes det vibrerer mer og støyer mer på den måten.. Og cd-romen fester man ved å skru på noen skinner på siden av cd-romen og trykker den inni noen "spor" i kabinettet. etter min mening står ikke cd-romen skikkelig fast og dermed støyer den mer.. min plextor forårsaker i hvertfall noen ulyder når den går rundt o.l.

 

så neste gang jeg skal ha meg nytt kabinett(når jeg har masse penger) går jeg får et kabinett hvor jeg må skru alt fast i selve kabinettet(vifter, cd-rom, osv.)

Lenke til kommentar

Akkurat fått starta opp maskina mi igjen etter å ha byttet ut mitt gamle Aopen HQ08 til et nytt Chieftech DX-01SLD.

 

Erfaringer så langt:

 

[*] Chieftech ser mye, mye stiligere ut :grin:

[*] Lett å montere 5,25" enheter :smile:

[*] Støyer litt mindre, mere "behagelig støy" :grin:

[*] Aopens løsning med plassering/montering av harddisker og diskettstasjon er bedre :sad:

[*] Savner hovedkortskuffen til Aopen. Mere kluss med å montere hovedkortet i Chieftech´en :sad:

[*] Merkelig nok så kjøler Chieftech mindre i forhold til det gamle :sad: Temperaturforskjellen utgjør 2-3 grader, både på cpu og system.

[*] Blir nødt til å bytte ut mine runde kabler til harddisk og floppy. 90 cm tar alt, alt for mye plass :sad:

Lenke til kommentar

Chieftec DA01SLD har jeg. Kan anbefale det! Mye smart. Det er for det første meget pent, veldig stort, kan ha 7 kabinett vifter, hd-rammen er super og 5,25" enheter er skinnemontert. Angående vifter så sitter det ferdig montert en 80x80x25mm i sidedøren, plass til 3x 80x80x25mm innsug i front, 2x 80x80x25mm blås over cpu og 92x92x25mm blås øverst bak.. Viftene er *enkle* å fest ettersom de bare dyttes på plass, så sitter de!

 

HD-rammen er helt super. Dytt en spak så er den løs. Men samtidig sitter den godt fast når den er festet. Det gjør HD-montering veldig enkelt og kjapt! Det er forresten plass til en 80x80x25mm forran i hver av de to HD-rammene..

 

Angående skinnemontering av 5,25" enheter så er det også ganske smart. Det er enkelt! Fungerer greit gjør det også. Litt vibrasjoner blir det dessverre. Minuset er at enhetene ikke blir 100% perfekt montert. Hadde det vært vanlig skruefester kunne man jo etterjustert litt for å få dem til å sitte så rett som mulig.

 

Der det er plass til 2x 80x80x25mm (over cpu) har jeg forresten tatt vekk "rammene" til viftene, og stripset fast en 92x92x25mm.. fungerer ganske bra!

 

- Et minus; Kabinettet er som de fleste skjønte bare spraylakkert av Chieftec. Ellers hadde vi ikke fått noe sølvfarge. Minuset er at de ikke har brukt klarlakk.. Jeg har klart å skrape av noe av lakken ved uhell!! Det er veeldig kjipt! :sad:

Lenke til kommentar

ingen får komme her å si at HQ45 er vanskelig å bygge i. har bygd noen hundre av dem (45 og 08).

 

På en god dag bruker man ca 15min på å montere en komplett PC (montere hovedkort, montere cpu, cpu kjøler/vifte, ram, LED's, hdd'er, cd-rom, dvd, ide kabling[nice kabling], strips m.m)

 

:smile:

 

Chif, er pent da:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...