Gå til innhold

CSS - Hvordan lage "Picture Viewer"


Anbefalte innlegg

jeg har en hjemme side med en del bilder på. Nå har det slik at det er en side med alle thumbnails på og man må trykke på et bilde for å se fullversjonen.

Men jeg skulle gjerne hatt det slik at man kan trykke next, så kommer neste bilde i rekken opp. Jeg har sett på noen sider hvor de har det sånn, og at det er skrevet i CSS kode. Men jeg har ingen anelse om hvordan jeg får det til på min side. Noen som kan hjelpe meg?

Vil dere se på siden er adressen: Barf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OT: Er det ikke ulovlig i Norge å legge ut festbilder og lignende bilder uten vedkommendes samtykke?

 

Hvis du har tillatelse i orden er det jo greit  ;)

Stemmer det :yes:

 

 

Og som Marvil nevnte - dette har svært lite med CSS å gjøre. Sjekk hotscripts.com under PHP > Image Galleries. Der finner du nok noe brukbart.

 

 

EDIT: Ser du bruker home.no. Da kan du bare glemme PHP ;)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
OT: Er det ikke ulovlig i Norge å legge ut festbilder og lignende bilder uten vedkommendes samtykke?

Jopp.

 

:w00t: Norge..

Den saken dere sikkert tenker på, ble foretatt av en EU domstol. Så det er jo i utgangspunktet i den dommen gjelder.

Men som EØS land vil den nok ha en virkning her i Norge og.

 

Var vel i dame som lagde en side med bilde av ansatte på jobben sin, og ei annen klagde pga det som sto under bildet (sykemeldt) og webmaster ville prøve saken i retten.

Lenke til kommentar

Trur ikkje at CSS er tingen du er ute etter. CSS styrer kun utforming av sida. CSS har ingen innflytelse på kva slags innhold som kjem opp.

Det du er ute etter er en slags form for bildegallerigenerator.

 

http://www.digitaldutch.com/arles/ <== Et eksempel på en slik generator. Har brukt den en del sjøl, og den er veldig lett i bruk med masse muligheter.

 

Men om du har lyst å lære meir om CSS, ta gjerne en titt på http://css.absentvoid.com :)

Lenke til kommentar

Nja. Skal dette bli helt korrekt så hjelper det lite med javascript. Du må jo egentlig finne neste bilde fysisk på disken før du kan legge opp en link til det, ellers får du en del feil sider når man blar gjennom det hele. Så må nok ty til serverside, som den php-infiserte personen jeg er, så tipser jeg jo helt klart til php :) Må jo da selvsagt ha server som støtter dette da. Kan vel lage en javascript sak som baser seg på at du følger et slavisk mønster med numerisk navngivning og til og med sjekker hvor mange elementer oversikten inneholdt for så å på en måte generere en slags bla funksjon. Prøv i javascript forumet. Har lite peiling på javscript selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...