Gå til innhold

nytt digital kamera til en billig penge?


Anbefalte innlegg

jeg er ute etter et kamera med auto fokus, eller hva det nå enn heter. og som har auto blitz (regulerer blitsen etter avstand e.l.

 

jeg har i dag et trust kamera som jeg kjøpte for en stund siden og det er veldig følsom på fokusen (som er manuel) man må ta 5 bilder av samme ting for å få tilnærmet perfekt bilde. og blitsen er så sterkt at bildet blir hvitt nå jeg tar bilder nærmere enn 1.5M :scared:

 

kan noen anbefale et kamera som tar greie bilder, helst litt nær bilder også. og helst under 2k.

 

-diablito-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venter selv på min nikon 2200, kommer vel i posten imorra håper jeg. 2200 er som du sikkert skjønner en nyere modell av 2100. Vet ikke om hvilken av dem som er best, men jeg liker å kjøpe det som er nyest.

 

Jeg kan godt komme tilbake og poste egne erfaringer når jeg har fått kameraet + bilder

Lenke til kommentar
ISO på digital kameraer, hva innbærer det ?

 

leste på en review av 2200en og den hadde vedlig mye støy ved ISO 200 <- hva betyr det ?

Slå opp i ordboka:

http://akam.no/ordbok/index.php?s=i forteller f.eks.

ISO ISO brukes for å angi lyssensitiviteten til analog film. ISO 100 er dobbelt så lyssensitivt som ISO 50, og man kan derfor bruke halvparten så lang lukkertid på samme blenderåpning for å få et korrekt eksponert motiv. På analog film er ISO-verdier mellom 50 og 800 vanlig, men det finnes også filmer med mer ekstreme ISO-verdier. Ulempen med høye ISO-verdier er at kornene i filmen blir større, noe som forringer bildekvaliteten. Fordelen er selvsagt at film med høy ISO-verdi kan brukes i mindre lyssterke forhold. 

ISO-støy Støy (elektronisk) i form av noe som ligner på korn i høyhastighets analog film. Forekommer ved innstilling av høy ISO-verdi på digitale kamera. Kan fjernes effektivt med innebygd programvare, eller med dataprogrammer.

Håper det hjalp, si fra hvis du ikke forstår..

Lenke til kommentar

Heisan

Har selv sett litt etter et billig men bra kamera til min far.

Skal innom en fotograf i dag, for å se litt på et HP 735. Leste testen på dette kameraet, og jeg fant ut at dette må være mye for pengene.

Har sett det på enkelt webshopper til 1695,-

 

askare

Lenke til kommentar

Her kommer noen bilder jeg har tatt i maxoppløsning:

 

MERK! Dette er omtrent første gang jeg har brukt et digitalkamera:

 

katten min inne

katten ute

makrobilde av en liten kaktus

"Utebilde"

 

...jeg er hvertfall strålende fornøyd med mitt kamera. Syns det gir bra bilder til å være en 2MegaPixel kamera.

 

 

Må igjen få poengtere at jeg er en nybegynner på dette her...

 

awesnes: Mener du virkelig at Canon A60 er bedre enn Nikon Coolpix 3700? :dontgetit:

Endret av ridgea
Lenke til kommentar
Heisan

Har selv sett litt etter et billig men bra kamera til min far.

Skal innom en fotograf i dag, for å se litt på et HP 735. Leste testen på dette kameraet, og jeg fant ut at dette må være mye for pengene.

Har sett det på enkelt webshopper til 1695,-

 

askare

Må si at jeg mener du kommer til å gjøre et godt valg med HP. Har selv den eldre modellen og er meget fornøyd med den.

 

Her er forresten konklusjonen til Steves digicam om dette kameraet

 

Finner du det til 1700kr har du et meget godt kamera.

 

Ps: prøvde forresten å sammenligne mitt kamera med en kamerats Ixus og han ble veldig overrasket over hvor gode bilder mitt kamera tok. Angret litt på å bruke 4000 på ixusen sin ja :yes:

 

Se også forskjellene på hp735 og 2100en

 

HP

 

Og 2100

 

Er det noen tvil? 2100/2200 stikker av med designerprisen men det er nå bildekvaliteten som gjelder syntes jeg... :yes:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg ett Sony DSC P32, og det funker ganske greit. Har 3.2 MP oppløsning, og tar oxo opp videosnutter med lyd. Kunne tenkt meg en optisk zoom på det,men men..

Nå selger Elkjip dette kameraet for 1495,-

Jeg kjøpte det samme plass for ett år siden for 2495,-

Bra kamera til prisen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Ps: prøvde forresten å sammenligne mitt kamera med en kamerats Ixus og han ble veldig overrasket over hvor gode bilder mitt kamera tok. Angret litt på å bruke 4000 på ixusen sin ja :yes:

Synes nå fortsatt at Ixus tar betraktelig bedre bilder. Synlig mindre støy i samme lysforhold, og skarpere bilde. Ikke rart heller da, man får hva man betaler for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...