Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Angre på bredbånd


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte trådløs bredbånd, hovedsakelig pga det ikke var noe annet tilbud. Men nå, 3 dager etter jeg mottok utstyret, kan jeg plutselig få adsl fra bluecom og sdsl fra catch. Det fulgte kun en kontrakt(har ikke 'godkjent den enda) med utstyret, ikke noe angrerett.

 

Lurte på om jeg kunne angre likevell, å levere tilbake utstyret uten å måtte betale etableringen og brudd på bindingstid..? (noe som blir over på 4000kr!)

 

Det er flere grunner til at jeg ikke ville ha det trådløse bredbannet. Blant annet pga det ikke stod noe om at det bar var halv duplex på det(er synkront) og at det er nat i routeren, som jeg ikke får passord/brukernavn til. dvs kan ikke forwarde porter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Morty her skriver, har du 14 dagers returrett dersom du har bestill utenfor normalt salgssted eller noe i den duren. Altså pr tlf eller internett eller så...

 

Bortsett fra det, dersom det ikke var opplyst at det var halv duplex og det med nat, så kan du jo si at produktet ikke er som forventet, og da skal vel man ha en mulighet for å "angre"...

Lenke til kommentar

Om det ikke fulgte med angrerett skjema har du ifølge angrerett loven 3 måneders angrefrist så lever tilbake utstyret. Sender du det i posten skal du også ha dine porto utgifter dekket.

 

Edit: Dette forutsetter at du ikke var fysisk inne i en butikk men bestilte over tlf, email e.l.

Endret av CD
Lenke til kommentar

Dette hørtes bra ut. Da vil jeg sende mail om å angre på kjøpet en stund før jeg får linje fra bluecom.

 

Det står også i kontrakten at man kan returnere utstyret innen en måned hvis man ikke får kontakt med basestasjonen, mot et gebyr på 500kr. Går ut i fra at jeg må betale dette gebyret?

Endret av dash
Lenke til kommentar

Trur angrerett i forhold til bredbånd går lovmessig på paragrafene om kjøp av tjenester og ikkje kjøp av varer.

Denne loven er litt andreledes enn kva kjøp av varer er, så eg ville ha tatt kontakt med forbrukerrådet om deira tolkning av den loven, då det er ikkje noko sak eg kjenner til som har ein dom eller blitt behandla slik at det sett ein presdens for seinare saker.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Haha, jeg tipper... Ino? Hvis du skal komme deg vekk fra de ville jeg bare betalt og forsvunnet så fort som mulig... D er d største drittselskapet på denne jord... mindre profesjonelle og useriøse aktører på markedet skal man lete lenge etter :mad:

Jeg var så heldig at jeg flyttet etter å ha hatt d en stund... Jeg har 1mbit adsl nå, d andre var 2mbit, begge veier, men denne linjen er bedre... jj... www.ino.no sjekk hva de mener er 2mbits hastighet... "Som kunde vil du oppleve ein fart ”begge vegar” på om lag 600 kb/s, men kan ha variasjonar frå omlag 300 – 1000 kb/s."

Jeg kan foresten huske at jeg aldri var over 150, og de gangene jeg var d, så var filene på en eller annen mistenkelig måte korrupt? :p

Lenke til kommentar
Men før du gjør d ville jeg ringt til bluecom/telenor og alle de andre for å høre om du faktisk kan få bredbånd da de nummersjekk greiene på nett av og til viser feil

 

ja, går ut i fra at jeg får beskjed av bluecom hvis jeg ikke likevel kan få. Derfor kan det jo være greit å vente til at jeg er sikker på at jeg kan få, til jeg sier opp det andre. Men sentralen jeg har koblet til er i hvertfall bygget ut for adsl/sdsl, det har jeg sjekket.

 

Hvis du mener du har kjøpt katta i sekken og ikke har fått d du betaler for kan du bruke angreretten din...

 

Det var kun opplyst på siden deres at båndbredden var synkron (At man kan sende/motta i samme hastighet). Det som de ikke sa noe om var at det kun var halv duplex (at båndbredden blir fordelt på opp/ned strømmen).

 

Så var det NAT funksjonen da. Vet at ngt har noe av det samme, men de gir i hvertfall passord/brukernavn til kundene, slik at de kan forwarde porter og endre instillinger.

NAT funksjonen gjorde at stortsett bare internett surfing fungerte fint, ikke nedlasting via p2p-programmer.

 

 

Edit: tull med quote-greiene :p

Endret av dash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...