Gå til innhold

Klokketips til LÅST Barton


waffen

Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD Athlon XP 2600+ Barton, men den er Låst :cry:

Jeg lurte på om noen hadde erfaringer om å klokke en LÅST CPU. Har ikke tenkt å klokke den ekstremt mye, men litt. Lurte derfor på hvor høyt jeg kunne stille FSB'en på den?

 

Har kun luftkjøling :blush: , og bruker et Abit NF7-S v.2.0 HK.

 

Håper noen kan si meg hvor høyt jeg kan gå......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk å stille volten hvis det ikke blir stabilt.., har du ikke vannkjøling bør du ikke gå høyere enn 1,825v..

 

EDIT: Overklokking avhenger av hver enkelt CPU..., ingen kan si akkurat hvir langt du vil komme.

Prøv deg fram..

Først fsb, blir det ustabilt så stiller du volt opp et hakk :thumbup:

Endret av Kasp
Lenke til kommentar
Jeg har en AMD Athlon XP 2600+ Barton, men den er Låst :cry:

Jeg lurte på om noen hadde erfaringer om å klokke en LÅST CPU. Har ikke tenkt å klokke den ekstremt mye, men litt. Lurte derfor på hvor høyt jeg kunne stille FSB'en på den?

 

Har kun luftkjøling :blush: , og bruker et Abit NF7-S v.2.0 HK.

 

Håper noen kan si meg hvor høyt jeg kan gå......

hvis du også er stødig på hånda, og tør å fikle medcpu'n din, å har en cpu som ikke er av nyeste moddel, kan du faktisk låse den opp med sølv ledene lakk som du får hoss clas ohlson, det har funket for meg. les guidene på overklokking.no der står det mer om dette.

Lenke til kommentar
Mekkeren: Er det modding av den gamle Palominoen du tenker på? Tror ikke den funker på Barton...

ja det stemmer, de nye prossesorene er veldig "vrange" og veldig plundrete å låse opp, jeg har ennda ikke klart å låse opp min Barton, men det meste går ann, på overclokkers.com viste de måter og gjøre dette på, men det er nok ikke akkurat like enkelt... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Mekkeren: Er det modding av den gamle Palominoen du tenker på? Tror ikke den funker på Barton...

ja det stemmer, de nye prossesorene er veldig "vrange" og veldig plundrete å låse opp, jeg har ennda ikke klart å låse opp min Barton, men det meste går ann, på overclokkers.com viste de måter og gjøre dette på, men det er nok ikke akkurat like enkelt... :dontgetit:

nei, det er ikke mulig å låse opp "superlocked" bartoner. jeg har hørt noe om å modde dem om til en mobile prosessor og så skifte multiplier med et program i windows, men ser at det ikke er mange som har gjort det, faktisk så har jeg ikke sett noen i det hele tatt. kan ha noe med at man måtte ha støtte for det i chipsettet, noe jeg tror nforce2 _ikke_ hadde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...