Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Webdeal - helt useriøst?

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter store bannerannonser på bl.a. Hardware.no, byttet vi etter en rekke problemer med Fastname til Webdeal. Nå viser deg seg av Webdeal er nesten enda mer ustabile enn forrige firma, og har bare i dag vært nede 3-4 ganger, i tillegg til å fungere kun tidvis resten av døgnet (dvs helt utrolig tregt, såpass tregt av brukere ikke gidder vente). Vi driver et forum, www.AVforum.no, og det er utrolig leit når ting ikke fungerer, spesielt selvsagt for alle våre faste brukere...

Svarene vi får fra Webdeal er hver eneste gang vi melder inn feil (som selvsagt er flere, jeg kan ikke sitte inne å refreshe siden hvert eneste minutt heller); Jamen, det funker jo nå! Når jeg ber om driftsrapport får jeg ikke svar engang.

Er det noen andre her som har erfaring med dette firmaet? Eventuelt skulle vi gjerne byttet til en ny, mer stabil leverandør... Det er vel kanskje slik her også at en får hva en betaler for, men i det minste må jo tjenesten være oppe å fungere i grei hastighet samme hvilken pris en betaler!

Videoannonse
Annonse

kan ikke si så mye om webdeal, men vil dere ha raskere hastighet så ikke hopp over til bkmedia i hvert fall. Min lille hjemmeside går tregt og bare det å åpne e-post på nettet er en tålmodighetstest.

Lagde en side fra servetheworld.net og den fungerte noe raskere en bkmedia.

Burde vært mulig for et firma å få testet en vare før en binder seg til årlige avtaler.

Du kan jo kanskje ta kontakt med andre for å forhøre deg om dette.

Feks få kopiere over det som dere har liggende på nåværende server for å få teste i real life. At en salgsperson sier at nei her går det fort, hjelper ikke så mye.

lykke til.

Alt for irriterende at ting går tregt.

Gjest Slettet-10579

Hei, og velkommen til forumet.

Helt ærlig talt har jeg aldri hatt annet enn trøbbel med WebDeal, mitt råd er at du bør bytte snarest. De fremstår som komplett inkompetente hele gjengen.

Jeg har NordicHosting, og er meget fornøyd med de.

Forøvrig er det en tråd her på forumet som tar for seg de enkelte tilbydere av webhotell, prisene og hvilke tjenester de tilbyr. Du bør ta en titt på den :)

Hadde få problemer da jeg hadde sidene mine der for 1-2 år siden.

Nå for tiden besøker jeg ofte en side som ligger på en dedikert server hos WebDeal, og der er det utrolig mye problemer. Så og si daglig nedetid og treghet i nettet.

Ifølge driftsloggen til WebDeal er det underleverandøren DataGuard som har trøbbel med nettverket.

Akkurat nå fungerer det veldig bra og raskt i allefall.

For alt i verden, ikke flytt over til servetheworld. Da må du regne med 1 sekund i sidegenerering, og knalltregt kontrollpanel. 1 sekund sidegenerering = når du klikker på en link tar det 1 sekund før siden begynner å lastes ned til deg... Og det er irriterende. Noen ganger opplevde jeg helt opp til 30 sekunder.

Servetheworld mente jeg måtte på dedikert server hvis jeg skulle ha noe bedre. Noe som er tøv :shrug:

Har webdeal selv.

Har hatt de i 3 år nå, har mest brukt det til testing egentlig, har ikke noe skikkelig der.

Men er ikke fornøyd selv. Har aldri opplevd nedetid selv, men synes det er til tider tregt.

Har prøvd å måle hastigheten jeg får på mitt hotel der, og det ligger på ca 10mbit. Men de er dyre, og alt for lite støttes uten tilleg i forhold til andre aktører. Jeg blir å bytte selv når den perioden jeg har betalt for nå går ut.

Jeg hiver meg på bølgen.

Jeg bruker webdeal, men jeg har ikke annet enn vanlig html hos de. Jeg har med andre ord ikke PHP, eller noen form for teknologi som gjør at folk som er innom sidene mine kan kommunisere med meg.

.. Det eneste jeg har av den sorten, er en gjestebok, og den er attpåtil på home.no sine servere!

Men over til saken. Sett fra mitt ståpunkt har webdeal aldri feilet meg. Sidene mine har vært oppe 100% av tiden, og jeg har testet flere ganger ved å laste ned ting fra mine egne sider. Hastighetene har jeg heller aldri hatt noe å utsette på.

Men som sagt, jeg er ikke den mest avanserte kunden hos webdeal :D

www.romanzor.com, for de som kanskje vil se.

Jeg har brukt WebDeal i snart to år, og har heller ikke hatt noen problemer med de. De har vært flinke og greie, gitt support de få gangene det har vært nødvendig, og jeg kan ærlig talt ikke huske noe nedetid. Har til og med fått bytta server internt hos dem, helt uten problemer. Jeg greier altså ikke å se hva dere klager over.

Men, som alltid; erfaringer. De er alltid forskjellig.

Min side heter http://www.twodeadducks.net

Jeg og du bruker da ikke noen særdeles store krefter hos webdeal? :p

TwoDeadDucks kjører forumet og et kart til tromsoby.no, blant annet. Ellers har vi sida til Tromsø Filmklubb (muligens bare en testutgave), sålangt jeg kan se. Plenty av PHP og database-greier der, ja. Og bortsett fra det, så er det endel bildeskalering og sånt som skal gjøres, og litt PHP ellers på sidene til både meg og min medeier.

TwoDeadDucks kjører forumet og et kart til tromsoby.no, blant annet. Ellers har vi sida til Tromsø Filmklubb (muligens bare en testutgave), sålangt jeg kan se. Plenty av PHP og database-greier der, ja. Og bortsett fra det, så er det endel bildeskalering og sånt som skal gjøres, og litt PHP ellers på sidene til både meg og min medeier.

Aha. My bad. Hmm. Da ser ikke jeg heller overnevntes problemer ;)

Akkurat nå fungerer det veldig bra og raskt i allefall.

For alt i verden, ikke flytt over til servetheworld. Da må du regne med 1 sekund i sidegenerering, og knalltregt kontrollpanel. 1 sekund sidegenerering = når du klikker på en link tar det 1 sekund før siden begynner å lastes ned til deg... Og det er irriterende. Noen ganger opplevde jeg helt opp til 30 sekunder.

Servetheworld mente jeg måtte på dedikert server hvis jeg skulle ha noe bedre. Noe som er tøv :shrug:

Er vel strengt tatt ikkje mange slike servere som akkurat er optimaliserte for å bruke disse online websidegeneratorane heller, da ;)

Folk som kjøper toppklassedomener har som regel peiling nok til å unngå å bruke dei.

Har STW webhotell sjøl, og er fornøyd i massevis. Veldig lite nedetid, gode hastigheter, masse instillinger på kontrollpanel osv.....

Anbefaler STW :)

Vell. Litt fra og til.

Jeg har hatt webdeal i 3 år nå, og det har vært endel klabb og babb. Blant annet tror jeg faktura-avdelingen (som forøvrig skulle sende meg omtrent 1000 kr. tilbake fordi jeg skiftet konto-type) ikke er den mest effektive. Sida er nede nå og da, men ikke noe som virkelig skaper stor irritasjon.

Jeg er jevnt over "greit" fornøyd, selv om ting alltid kunne vært bedre. At de er totalt useriøse er vell feil, men det er jo et lite firma drevet "på si" og da må man jo egentlig bare vente seg litt treghet. De er jo ikke så veldig dyre heller, men jeg lurer... finst det noen bedre?

Jeg har forøvrig forhåndsbetalt for kommende år, så det er ikke snakk om å bytte, MEN, når den tid kommer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...