Gå til innhold

Opera 7.5 beta 1


pgdx

Anbefalte innlegg

En annen ting er "list" knappen. Hvor er den blitt av? Den var jo grei for å skru av og på knapperaden som la seg til venstre med history, notat, mail etc. Nå står den der permanent eller bare av. Det er nok jeg som ikke helt har funnet ut av det ennå, men jeg likte forrige versjon med preferansebehandling bedre.

Tenker du på F4?

 

Det med at ikke flere bruker den er et mysterie, men de fleste som bruker IE i dag er enten uvitende, eller ignorante.

 

Mailklienten er helt super!

Fant (som du riktig påpeker F4) list knappen etter litt om og men.

Det er nok et bug som må fikses. Spell check har jeg klart å installere, og den er super!!!! Har bare klart å laste den engelske spell checken, men håper jeg klarer å legge inn den norske også.

 

En klar bug er dette:

-Dersom du bruker cut and paste fra en e-post til Open Office, så forsvinner alt som heter avsnitt. Det hele blir en lang tekststreng som man må bruke lang tid på å redigere etterpå.

 

Det er en del ustadigheter som er registrert på forumsidene til Opera, men oppi det hele er det helt sikkert en rekke brukerfeil også. Jeg brukte faktisk litt tid på å finne "Preferences", fordi de har byttet plass. Før lå de i File, og nå ligger de i Tools.

 

Det hele er blitt et behagelig program, og når alle småfeilene er rettet, så overgår Opera alt annet i denne verden når det gjleder nettlesere.

 

Det eneste jeg skulle ønske at de nå gjorde, var at de laget et kalenderprogram og Task program som fungerer bedre en Outlook. Det finnes kanskje et kalenderprogram som kan legges inn allerede.... ??? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, merket meg at fancyversjonen av Skandiabanken ikke funker med beta1. Funket fint med preview3 iallefall. Har sendt bugreport så jeg håper de fikser det til final :)

Eventuelt at du bør sende bugreport til Skandiabanken? Det er der feilen ligger...

Ja, det er visst "browser-sniffing" ute og går. Opera får noe annet enn de andre nettleserne.

 

Helt utrolig at ikke Skandiabanken kan få ut fingern og fikse det.

Lenke til kommentar
Er det mulig å få Opera 7,5 til å alltid vise progress bar nederst? Liker å se hvilken adresse linken fører til ved å holde over...

Det gikk jo an i 7,23.

Hvis det ikke går an nå, tror dere det kommer i 7,5 final?

Det er forskjell på Status bar og Progress bar i Opera. Du kan enkelt skru på Status bar ved å gå til "View -> Toolbars". Hos meg har jeg dratt statuslinja opp til høyre for adresselinja. Så har jeg progresslinja til å "poppe" opp nederst.

Lenke til kommentar

Er det flere en meg som har opplevd at når man av og til trykker på en submit-knapp (ihvertfall hvis du bruker space), så åpner det seg i neste vindu?

 

Det har skjedd meg med mange ganger, og hender til og med i beta 1 med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar

Lurer også litt på hensikten til ikonet i taskmanageren i windows... Noen som vet eksakt hvorfor den befinner seg der?

 

Til daniel: Man kan jo trykke space på en submit-knapp, da. Det er jo også hensikten. Det du tenker på er hvis du ikke har merket noe. Men space virker som jeg vil, men et par ganger, kanskje 1 av 100 ganger åpnes action-linken i nytt vindu...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...