FJERNET111 Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Personlig er jeg langt fra en Maiden-fan, men det er jo kanskje en grunn til at det er akkurat hit'ene som blir ramset opp, da det er et par sanger som er ok der.
Hisoka Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Hmmmm...no offense...men det lukter litt mote her.....De eneste Maiden sangene som blir ramset opp er enten stor hiter, eller "kvasi" hiter, dvs de sangene du får flest treff på ved et p2p søk..... Beinharde Maiden fans har ofte "vokst" litt fra hitene, og ramser gjerne opp perler som To tame a land, Alexander the great, R O T Ancient mariner osv..... (Hvis du må google for å finne ut hvor disse sangene stammer fra, er du kanskje ikke verdens største Maiden fan? ) Ikke meninga å fornærme noen......bare kommer med en tolkning av innholdet her........ Maiden lå jo med brukket rygg noen år, men ble for alvor mote og allemanseie når Bruce kom tilbake........ Fornærmet blir vel ingen, men jeg kan ramse opp alle sangene jeg synes er bra som ikke er hiter. Men hva er vitsen? Det gjør jeg heller på www.maidenfans.com. Det er der sånt hører hjemme. Ok da, så skal jeg nevne et par "ukjente" sanger som fenger meg veldig "Back in the Village", "Losfer Words" og "Flash of the Blade". Dere kan få gjette fra hvilket album disse er hentet i fra.
Hisoka Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Maiden lå jo med brukket rygg noen år, men ble for alvor mote og allemanseie når Bruce kom tilbake........ Kanskje det stemmer, men hardcore maidenfans (som meg), synes faktisk at Blaze var en meget god vokalist og hans arbeid sammen Maiden er veldig bra. "The X factor"(1995) og "Virtual XI"(1998) er ikke de mest kjente albumene, men hør på dem en stund. De er begge til å anbefale, men spesielt "The X factor". Sanger som "Sign of the Cross", "Fortunes of War", "The Aftermath" og "Blood on the World's Hands" er absolute vært å høre på. "The X factor" er Maidens "mørkeste" album, men den regnes som den "svarte perle" for mange Maidenfans (inkludert meg selv). "Virtual XI" har et par låter som redde platen, "the clansman", "lightning strikes twice" og "futureal". Sangen "Virus" fra "Best of the Beast"(1996) er også med Blaze som vokalist, denne sangen er veldig forskjellig fra mye av det Maiden har produsert, noe som gjør den spesielt bra spør du meg! Blaze blir ofte omtalt som Messias som reddet Maiden, og Bruce som den allmektige Gud! Ja, det var litt om Iron Maiden, og da mener jeg litt!
diversity Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 kan ikke si jeg har hørt så mye på Iron Maiden at det gjør noe.. Men Dream Theater ruler!!!!
Togo Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 Iron Maiden er rett og slett best, de. Blaze er en undervurdert vokalist. Under Blaze-perioden kom det mange bra sanger, Sign of the cross, Man on the edge, Futureal, The angel and the gambler, the clansman og mange andre. Viritual XI er et veldig bra album, men veldig annerledes. Maidens svakeste album mener jeg er Fear of the dark; Judas be my guide; Childhoods end osv, rett og slett toilet. Dream Theatre har jeg ikke hørt så altfor mye av, men som HalTan sier, de spiller for mye på flinkisfaktoren, det blir for mye å vise fram. Det liker jeg ikke.
Elvorn Skrevet 29. mai 2004 Skrevet 29. mai 2004 Hmmmm...no offense...men det lukter litt mote her.....De eneste Maiden sangene som blir ramset opp er enten stor hiter, eller "kvasi" hiter, dvs de sangene du får flest treff på ved et p2p søk..... Beinharde Maiden fans har ofte "vokst" litt fra hitene, og ramser gjerne opp perler som To tame a land, Alexander the great, R O T Ancient mariner osv..... (Hvis du må google for å finne ut hvor disse sangene stammer fra, er du kanskje ikke verdens største Maiden fan? ) Ikke meninga å fornærme noen......bare kommer med en tolkning av innholdet her........ Maiden lå jo med brukket rygg noen år, men ble for alvor mote og allemanseie når Bruce kom tilbake........ Fornærmet blir vel ingen, men jeg kan ramse opp alle sangene jeg synes er bra som ikke er hiter. Men hva er vitsen? Det gjør jeg heller på www.maidenfans.com. Det er der sånt hører hjemme. Ok da, så skal jeg nevne et par "ukjente" sanger som fenger meg veldig "Back in the Village", "Losfer Words" og "Flash of the Blade". Dere kan få gjette fra hvilket album disse er hentet i fra. powerslave...
Hisoka Skrevet 29. mai 2004 Skrevet 29. mai 2004 Iron Maiden er rett og slett best, de. Blaze er en undervurdert vokalist. Under Blaze-perioden kom det mange bra sanger, Sign of the cross, Man on the edge, Futureal, The angel and the gambler, the clansman og mange andre. Viritual XI er et veldig bra album, men veldig annerledes. Maidens svakeste album mener jeg er Fear of the dark; Judas be my guide; Childhoods end osv, rett og slett toilet. Dream Theatre har jeg ikke hørt så altfor mye av, men som HalTan sier, de spiller for mye på flinkisfaktoren, det blir for mye å vise fram. Det liker jeg ikke. Synes at "No Prayer For The Dying" er Maidens dårligste album, men det finnes så klart et par kremsanger på platen. "Holy Smoke" og "Mother Russia" er verdt å nevne. Eller krem og kremsanger, de har "morsomme" tekster begge to. "Fear of the Dark" er etter min mening hakket bedre enn "No Prayer for The Dying", dessuten synes jeg "Childhoods End" er ganske bra, liker synthen spesielt godt. Andre sanger som trekker opp på "Fear of the Dark" er "Afraid To Shoot Strangers", "Be Quick Or Be Dead", "Wasting Love" og "Weekend Warrior". Synes "Fear of the Dark" studioversjonen er mye dårligere enn feks live versjonen fra Helsinki. Jeg unnlater å nevne "From Here To Eternity" fordi jeg synes denne er litt lagd for å bli en singel, hvis du skjønner hva jeg mener. Synes fortsatt sangen er bra.
Togo Skrevet 29. mai 2004 Skrevet 29. mai 2004 No Prayer er et veldig godt album, med Tailgunner, The assasin, Holy smoke osv. Grunnen til at jeg syns at Fear of the dark er såpass dårlig er pga liten "futt" i plata, som f.eks i Weekend Warrior, Childhoods end, Wasting love etc, og ganske dårlig vokal fra Bruces side. Dog, Fear of the dark har sine lyspunkter; Be quick or be dead; Afraid to shoot strangers og Fear of the dark (syns også at live versjonen er bedre enn studio, Rock in rio f.eks).
Holmgr3N Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 Dream Theater er så sykt fett. Får gåsehud nedover ryggen. Spesielt Home og This Dying Soul. Noen her som var på konsert 21 Jan på spektrum.. Det var jo kult nok det
Lungemannen Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 (endret) Selv er jeg en dedikert Dream Theatre fan av dimmensjoner! Det er mitt favoritt band nr.1. Synes jeg leste noe om at de har forhøy "flinkis-faktor" eller noe når jeg skummet igjennom tråden nu nettopp. Men hva er galt med å være flink ? Det ligger litt i sjangeren. Proggressiv metal/proggressiv musikk generelt krever dyktige musikere som takler hyppige takt-skifter og som generelt vet å traktere sitt instrument. Dessuten: DT har gode tekster i låtene sine, og det nytter ikke å kun høre på soloer og slikt og si at "nei huff for noen flinkiser, de bare brifer!" Det blir for dumt. EDIT: Dream Theater er nok favoritten min Konserten i spektrum var utrolig bra..! Helt enig! Endret 1. juni 2004 av Lungemannen
Hisoka Skrevet 2. juni 2004 Skrevet 2. juni 2004 Nå synes jeg det ble litt for mye fokusering på Dream Theater, ok de er den beste maiden-inspirerte gruppen jeg vet om. Men tilbake til 80-tallets helter, nemlig Iron Maiden! Fy flate å rått det var å være i Spektrum, da de var her sist. Den konserten kommer jeg aldri til å glemme! Fantastisk lyd og et genialt sceneshow (som alltid), da Eddie kom opp bak scenen under "Iron Maiden", det var helt konge! Jeg satte spesielt pris på at de spillte "Die With Your Boots On", "Heaven Can Wait" og "22 Acacia Avenue" fordi disse sangene er det lenge siden de spillte live sist. Spesielt kult med tre gitarer, dessuten elsker jeg når Adrian og Janick sammkjører under gitarsoloen på "The Trooper". Det lyder sinnsykt fett! Den konserten var helt perfekt, jeg pratet med en del etter konserten, som hadde vært på Maiden-konserter siden før jeg var født. De sa at dette var noe av det beste de hadde vært med på, og jeg tviler ikke et eneste øyeblikk! I stad nevte jeg at Maiden er 80-tallets helter, men de er også nåtidens helter. Noe "Brave New World" og "Dance of Death" er et glimrende bevis på!
Togo Skrevet 2. juni 2004 Skrevet 2. juni 2004 Jeg var på den konserten jeg også! Beste dagen i mitt liv!
Zeph Skrevet 2. juni 2004 Skrevet 2. juni 2004 (endret) Må være lov å like eit band utan å være super-mega-fan som kan heile historia til Iron Maiden og har høyrt på dei i alle år. Eg har aldri høyrt på dei før nylig og har anskaffa meg alle platene som surrer og går i lag med Metallica og anna musikk døgnet rundt. Leser mykje bra om DT her, må nok prøvast det ja. Aces High, Dance of Death, Heaven Can Wait, Out of The Silent Planet, Gates of Tomorrow, No More Lies er stor musikk i mine øyrer! Endret 2. juni 2004 av zeph
Hisoka Skrevet 3. juni 2004 Skrevet 3. juni 2004 Jeg var på den konserten jeg også! Beste dagen i mitt liv! Helt konge!
Hisoka Skrevet 8. juni 2004 Skrevet 8. juni 2004 (endret) For alle dere maidenfans på forumet her, her er en gladmelding: Iron Maiden skal på turnee neste sommer, altså i 2005. Vi krysser fingrene for at de tar en tur innom Norge. PS: For alle dere som tror jeg er en løgner og bedrager se her: her Endret 8. juni 2004 av Hisoka
EinarEriksen Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Hvem nevnte Afraid to Shoot Straingers? Får frysninger på ryggen bare på å tenke på LIVE-versjonene Og The Trooper eier maks! Og Dream Theatre er helt ubeskrivelig de også..! *Sitter å tvinger megselv til å ikke lage 800 -smileyer etter hverandre =) To soleklare favorittgrupper Tror jeg kan alle Maiden-sanger på rams. Ikke bare tekst
andesam Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Dream theater ligger veldig langt opp på min liste over favoritt band. Som noen sier så fokuserer de litt mye på å spille teknisk vanskelig musikk, men jeg syntes de har mange bra riff og soloer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå