Gå til innhold

Lcd På videospiller?


runeah

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hm.. ikke meningen å være frekk men jeg skjønner virkelig ikke hva du snakker om nå?

 

videospiller lcd? har du en videospiller med en lcd skjerm? eller tenker du bare på lcd displayet som viser tid osv???

 

og hva i alle dager er det du skal legge inn i en videospiller?

 

Hvis du tenker å bruke det lille lcd displayet i sammenheng med winamp osv. (vise hvilken sang, volum osv. evt. equalizer. så tviler jeg litt på det.. men er som sagt ikke sikker. men jeg tviler.

 

dessuten så tror jeg du måtte få tak i et nytt kontrollerkort til lcd'en som du kan koble til paralell-porten din..

 

noe i den duren.. du gjorde meg litt nyskjerrig nå så jeg skal google litt å se hva jeg finner..

 

:roll:

 

 

eller har jeg misforstått deg helt å du tenker å bruke en "normal" lcd monitor til å vise filmer på?

Endret av Surreality
Lenke til kommentar

etter et kjapt søk på dette formuet så fant jeg disse trådene som kan være av interesse:

 

her, her, her og her

 

hvis det er noe slikt du tenker på så vil jeg foreløpig si nei til at du vil få det til å funke med et lcd display fra en video spiller. du trenger en annen type kontroller for det formålet enn det som er innebygget i en videospiller. og jeg er litt usikker på om det finner "multi" kontrollere som vil fungere.

 

som sagt.. har bare fått kikka gjennom på hw.no og ikke resten av verden.. fortsettelse kommer

Endret av Surreality
Lenke til kommentar

Lcd display er en et display som bare kan vise tall .. ikke akkurat lcd men display som er på alle gamle VHS systemer!

 

Men uansett: etter alt dere har vist meg har jeg mer lyst på farge skjerm.. Hvor finner jeg dette?

 

Edit: tillegg

Endret av runeah
Lenke til kommentar

Du kunne jo sagt det da ;)

 

Hammar.no har både bra og billige Lcd display som fungerer som du vil.

Bare detektivarbeidet for å finne ut om det er mulig å ta skjermen i fra en videospiller alene vil ta lengre tid enn å sette sammen et fra Hammar. Og jeg tviler også på at det er mulig.

 

Når du sier fargeskjerm så er jeg ikke helt sikker på hva du mener? Hvis du mener et LCD display(som displayene fra hammar) som viser farger så må dette i fra utlandet siden jeg ikke har sett noen her tilands.

(Og de jeg har sett var ikke mye å skryte av)

Det skjermen som jeg postet lengre opp har ingen inngang så du kan ikke koble på noe eksternt utstyr. Alternativet blir å kjøpe små LCD skjermer som flere har brukt når de har moddet en pc inn i en bil, men det er svindyre, og ofte dyrere enn en vanlig 17"/19" som f.eks Øyvind har anmeldt en del av.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

er ikke noe sak å få satt sammen pakkene fra hammar.no . men må nok skuffe dere med å bruke et lcd fra en video er nok ganske umulig for oss normale dødelige. da må du nok ha kunskap i å programere ic'r (chips). ut i fra min lille søken så har jeg ikke funnet noen som har modifisert et lcd fra en video til bruk for pc.

 

kjøp fra hammar.

 

 

lykke til.

 

 

og velkommen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...