Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mulig med bredbånd på bygda?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er av den stakkars størsteparten av landet som kan regne med å få ADSL først om noen år eller aldri.

 

Til saken min:

Jeg bor langt uti villmarka, med ISDN linje. Finnes det noe alternativ til meg da? Må i alle fall være 128kbit inn 24/7 til en pris av 3-500 kroner.

Radiobredbånd blir ikke noe av.

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-02 18:38, fondus skrev:

744 kroner i måndeden ja... det er nesten dobbelt så mye som jeg er villig til å betale :razz:


 

Vet det er ganske dyrt, men det som er det vanlige er at du deler en 2MB linje (en antenne) med 1-3 naboer. Då blir regningen på 744 fort under 300kr. Du må bare "verve" noen gode naboer først :smile:

Lenke til kommentar

Dele med naboer ja?

Må ha nettverkskabel mellom husene da?

Må ha en routerhubserver i et av husa da?

 

Skal vi se..

1000 meter 10100 mbits nettverkskabel blir ikke så veldig billig akkurat, og masse lag for den som ikke har routeren i hus.

Eller blir den fordeligen delt fra sentralen?

Lenke til kommentar

Vet ikke kordan man kobler seg til antennen. Tipper et trådløst nettverk vil være tingen (billigere enn et par tusen meter kabler). Et sånt nettverk er sikkert dyrt, men alle naboene kan vel spleise på en pakkeløsning der. Har ikke sett så mye på websiden, men det står sikkert noe der kordan dette skal gjøres i praksis.

 

Ikke så gøy hvis nærmeste nabo bor 1000m unna, da. :sad: Da blir det sikkert VELDIG dyrt. Menmen, man må vel ofre noe for bredbånd. Har ISDN enda, ingen dekning på Bredbånd der eg bor. En skandale, då eg bor bare 5 min utenfor Bergen

Lenke til kommentar

Det er veldig urettferdig at disse sossene i Oslo, Bærum osv skal få ha billig og effektivt internet, mens vi andre ( 95% av befolkiningen) må ha isdn, dyrt og treigt.

 

Tenk bare på divxnedlastning: En med adsl tar en divx film på 1 time mens vi sitter her i 50 timer for en divx film i møkka kvalitet :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...