eskarls Skrevet 15. april 2004 Skrevet 15. april 2004 Jeg har en del filmer lagret på hardisken på min sattelitt motaker (80GB) . Men skulle gjerne ha overført disse til pc og brennt dem ut på dvd plater!! Dette må vel være mulig..... Men litt usikker hvordan? Å hvis det går: Hvilket filformat ville filmen bli på en dvd plate? Kan den spilles på en dvd spiller?? Noen som kan gi meg tips rundt dette? Takk
L03VIk Skrevet 15. april 2004 Skrevet 15. april 2004 Fint om du sier litt om hvilke utganger mottakeren har! Hvis den har Ethernet eller Firewire f.eks. kan filene overføres digitalt. Hvis ikke, kan analog inspilling til et video-inn-kort i PCen være en løsning... Går sikkert an å ta ut HDen fra mottakeren hvis du tør det også:-)
Hårek Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Har du Topfield så kan du ta ut disken og lese den i en PC med tfget. Filene er DVB TransportStream, bruker ds.jar og PVAStrumento (gratisprogrammer) for å konvertere til mpeg filer. Så bruker man et DVD authoring program, f.eks Pinnacle Studio eller NeroVision, så får man .vob filer som kan brennes til DVD. Svært få mottagere har digital utgang. Så analog overføring er vel det mest nærliggende for de fleste.
eskarls Skrevet 16. april 2004 Forfatter Skrevet 16. april 2004 Har en force 1199s.... Ingen digital utgang der gitt! Er visst en sperre på den også, slik at digital kopiering videre ikke r mulig. Blir analogt da...men en tv kort må jeg ha da. Har lite penger...finnes det noe billig der ute?
eskarls Skrevet 16. april 2004 Forfatter Skrevet 16. april 2004 Det å skru ut hardisken....hmm. Vet ikke om jeg tør. Kosta 6000 kr denne! Er det vanskelig? Trangt...knotete.....?
Hårek Skrevet 16. april 2004 Skrevet 16. april 2004 Hjelper ikke å skru ut disken hvis du ikke har program som kan lese den. Dette er nok kun for "eksperter". Du trenger ikke TV kort for å få video inn analogt. Det finnes endel skjermkort som har video inn, ellers er det antagelig noe slikt som kan brukes: Trust USB2.0 Audio/Video Editor innganger for S-Video og kompositt video
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå