Gå til innhold

Forskjell på "Dual Pack" ram og to "Single Pack"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg tror jeg aldri har hørt om at det ikke har gått så jeg tror du fint kan kjøpe en brikke for så å kjøpe en identisk brikke til. Det som er med dual pack pakkene er at de skal være teste for bruk i dual channel systemer noe som single brikker er, men som sagt identiske brikker _SKAL_ virke.

Lenke til kommentar

De to brikkene som ligger i en Dual Pack er garantert like. De er også testet sammen i Dual DDR-modus, så disse virker garantert sammen. Samme garantien har man ikke med Singel Pack. Jeg har i hvertfall safet med mitt oppsett, har nå et par Corsair TWINX-brikker på et P4-system i Dual DDR-modus.

Lenke til kommentar

Bare som et tilleg sp. Jeg har 4 ram slots og bruker den "blåe" til dualchannel (kjøpte dual pack) Hvis jeg setter inn en ny dualpack i de sorte sporene vil jeg da få 2 sett kjørende på dual? (mener ikke at hastigheten blir firedobbel) Eller vil de blåe plassene skru av dual channel så alle 4 slottene kjører like "treigt". Eller vil det bare være et sett med ram som kjører dual channel og et som ikke gjør det?

Lenke til kommentar
kjøp en brikke du. Du kan uansett ikke kjøre dual channel med 3 brikker

Jovisst!

 

3x256 MiB gir 512 MiB i dual-modus og de siste 256 MiB i single-modus

2x256 MiB + 1x512 MiB gir 1GiB i dual-modus

 

Forøvrig skal det svart mye uflaks til for å få 2 brikker som ikke matcher som du kjøper 2 stk enkeltpakker. Det er i så fall om du kjøper noname og det er slutt på den ene typen og webshoppen velger å gi deg en brikke av en annen type slik at det blir to forskjellige brikker. Selv med to brikker fra to produsenter vil det med høy sansynlighet fungere perfekt i dual-modus. Sjansene for at det blir trøbbel ved å kjøpe to enkeltpakker er altså veldig liten.

Lenke til kommentar
De to brikkene som ligger i en Dual Pack er garantert like. De er også testet sammen i Dual DDR-modus, så disse virker garantert sammen. Samme garantien har man ikke med Singel Pack. Jeg har i hvertfall safet med mitt oppsett, har nå et par Corsair TWINX-brikker på et P4-system i Dual DDR-modus.

Heisann!

Jeg har samme cpu som deg på et Abit ic7-g og har i dag kjøpt meg et sett med corsair TWINX 1024 pc 3200LL nesten samme ram som du bare ikke pro.

Hvordan virker disse i det P4 systemet ditt?

Gleder meg til de kommer!

Lenke til kommentar
Heisann!

Jeg har samme cpu som deg på et Abit ic7-g og har i dag kjøpt meg et sett med corsair TWINX 1024 pc 3200LL nesten samme ram som du bare ikke pro.

Hvordan virker disse i det P4 systemet ditt?

Gleder meg til de kommer!

Disse fungerer helt perfekt. Eneste problem var at jeg måtte sette timingene manuelt. Men dette tror jeg er et problem med hovedkortet, ikke minnet. Dette minnet anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Heisann!

Jeg har samme cpu som deg på et Abit ic7-g og har i dag kjøpt meg et sett med corsair TWINX 1024 pc 3200LL nesten samme ram som du bare ikke pro.

Hvordan virker disse i det P4 systemet ditt?

Gleder meg til de kommer!

Disse fungerer helt perfekt. Eneste problem var at jeg måtte sette timingene manuelt. Men dette tror jeg er et problem med hovedkortet, ikke minnet. Dette minnet anbefales på det varmeste.

Hva er egentlig forskjellen på pro og vanlig LL?

Bortsett fra de fansy blinkende lysene.

De kjører jo med samme timings så...

Lenke til kommentar
Heisann!

Jeg har samme cpu som deg på et Abit ic7-g og har i dag kjøpt meg et sett med corsair TWINX 1024 pc 3200LL nesten samme ram som du bare ikke pro.

Hvordan virker disse i det P4 systemet ditt?

Gleder meg til de kommer!

Disse fungerer helt perfekt. Eneste problem var at jeg måtte sette timingene manuelt. Men dette tror jeg er et problem med hovedkortet, ikke minnet. Dette minnet anbefales på det varmeste.

Hva er egentlig forskjellen på pro og vanlig LL?

Bortsett fra de fansy blinkende lysene.

De kjører jo med samme timings så...

Forskjellen ligger i at PRO-brikkene har 90% større kjøleflate enn de vanlige LL-brikkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...