Gå til innhold

Nvidia Grafikkort


Terumo

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nytt Nvidia GeFORCE FX5600XT-TD128 og det jeg lurer på er om det er et bra kort.

Hadde tidligere et Radon 9800se men det var jeg ikke fornøyd med, og jeg syns at Nvidia kortet er bedre.

Er det noen som har samme kort og kan si noe om det.

Og er det noen som har klokket et slikt kort, eller oppgradert biosen eller noe sånt.

Glad for alle svar??????

 

Terumo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GeForce FX 5600XT blir jo rettogslett outshina av Radeon 9800SE

 

GeForce FX 5600XT er vel heller på nivå med Radeon 9600SE...

 

Du vil bli meget skuffa ass...

 

 

Kjøp deg Gainward GeForce FX 5900 på komplett til under 1700 kr. eller PowerColor Radeon 9800 Pro til 1900 kr. (ukens tilbud)...

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

For å være ærlig, FX 5600XT virker som et skikkelig møkkakort.

Men jeg kan jo ta feil. Se i hvert fall her:

 

System spec:

MSI KT7 Turbo hk

Athlon 1800+

512MB sd-ram

WD 120GB, 8mb

Gainward GF3 Ti200

 

Med det oppsettet scorer den ca 5650 poeng på 3dmark 2001.

Bytter jeg skjermkort til FX 5600xt, scorer den 5000. :thumbdown:

 

Er det kortet virkelig dårligere enn GF3?

Eller får det bare ikke nok strøm? Maskinen har nå en strømforsyning på 250W, som virker å være reell i hvert fall. Den har ingen problemer med å kjøre 4 ide-enheter i tillegg til det nevnte.

 

Noen som har noe fornuftig her?

Lenke til kommentar
Skjermkortet får nok strøm jo. Hvis PSU er for liten blir den veldig varm og ustabil. Jeg har ingen erfaringer mer 5600 kortene, men hørt mye dritt om dem. XT er jo er dårlig versjon av Nvidia kortene, så det er ikke akkurat noe stort pluss.

Hadde vel bare ventet at det skulle være mange hakk over GF3, som etter hvert må regnes som heller gamle kort.

Lenke til kommentar
Vel dette skjermkortet er meget dårlig,har det selv...men eg har td256..altså 256mb... Men det er på linje med radeon 9500...

 

P4 2.66ghz

Aopen AX4PE Max

Seagate 120gb HD

MSI FX5600 TD256

AC97 audio

 

 

3dmark01: 10023poeng

3dmark03: 2525

Vanskelig å sammenligne skikkelig, men med såpass kraftigere prosessor som du har og sikkert godt høyere FSB m/ddr-ram, så kan det vel tenkes at selve kortet scorer så dårlig som hos meg. At mine målinger stemte med kortets faktiske ytelse. Mao tragisk dårlig, og verre enn GF3.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Tingen er det at det skjermkortet du har kjøpt er (beklager at jeg sier det), ufattelig dårlig, og det var en tabbe å bytte fra 9800SE (mener 99,5% sikkert at 9800 kortet er kjappere). Dessuten skulle du kanskje ha sett på 6600GT (agp versjon), dette kortet er svært bra til prisen :)

Kunne jo sett på datoene og lest hele greia før du postet.

Lenke til kommentar
Tingen er det at det skjermkortet du har kjøpt er (beklager at jeg sier det), ufattelig dårlig, og det var en tabbe å bytte fra 9800SE (mener 99,5% sikkert at 9800 kortet er kjappere). Dessuten skulle du kanskje ha sett på 6600GT (agp versjon), dette kortet er svært bra til prisen :)

Vil du ta en titt på datoen i hans første innlegg ? ;)

 

 

ÆÆÆÆÆÆÆÆ ! Slått på målstreken igjen... :cry:

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...