Gå til innhold

Tjene noen kroner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir helt absurd hvis norske designere skal selge seg så billig som for 400 spenn. For et profesjonelt arbeid skal man selvfølgelig ikke gå under 5000 kroner, men heller ligge mellom ti og tyve tusen. Å simulere oppdrag som trening er en ting, men å selge seg bortimot gratis for et oppdrag som faktisk blir lansert online er helt feil.

 

Med vennlig hilsen.

Lenke til kommentar

Selge seg billig?

Ingen som vet hva han krever, kanskje hadde en liten fiks til php-nuke funket, hva vet vi?

Som sagt, kravene dere stiller til en heftig side, kan være noe helt annet enn de han stiller. Jeg ser mange av dere lage gode utkast på få minutter osv.

 

Selge seg billig, det er ikke sikkert han vil ha proffe folk på dette som pleier å ta 5000 kr for en liten side, kanskje han vil ha amatører som har litt greie på saker, og ville satt pris på 400 kr i lomma.

 

Hvis han aldri har tenkt til å leie inn en proff og betale 5000, hva har det å si om en av dere gjør det for 400? Ingen av dere trenger å gjøre dette, ingen av dere tvinger dere... hva er da problemet?

Lenke til kommentar
Ingen av dere trenger å gjøre dette, ingen av dere tvinger dere... hva er da problemet?

Dessuten er det faktisk mot retningslinjene å spørre etter ekspertise til betalte oppdrag, av den enkle grunn at HW ikke vil ha noe med å gjøre med de sakene som fører til at betaling uteblir osv. Iallefall slik jeg har forstått det.

;)

Lenke til kommentar
Dessuten er det faktisk mot retningslinjene å spørre etter ekspertise til betalte oppdrag, av den enkle grunn at HW ikke vil ha noe med å gjøre med de sakene som fører til at betaling uteblir osv. Iallefall slik jeg har forstått det.

Nettopp derfor har jeg lyst på en norsk kjøp&salg av webdesign.. :blush:

 

Polert: Hvorfor kan du ikke like godt påta deg sånne jobber, og tjene noen kroner istedet for å lage CS designer og sånt?

Husk at det ikke akkurat flommer over av slike jobber.. Det er jo noe å spørre bedrifter, men tilbakemeldingene blir som en nål i en høystakk..

Syns uansett det er stilig at Polert ser på seg slik at han kan ta seg en godstund å lage et CS-design, enn å alltid finne en bedrift og lage design til.. :)

Lenke til kommentar

Noe av det dere sier her kan jeg ikke helt være enig med, husker dere han http://www.pannekakehuset.no fyren? han skulle ha 18500 spenn for en firma side : www.toolpack.no <- den sidne kunne jeg ha lagd for 2000 spenn. Betyr det at han er mer Pro enn meg, eller dere andre som er her? Da ler jeg høyt!

 

For meg spiller prisen ikke stor rolle så lenge jeg ikke får mindre enn 1000 spenn for degsignen og 1000 spenn for programmeringa... (Spørs hvor avansert det skal være) Og ingen tar 5000 spenn for en enkel privat side, med mindre noen av dere har etablert enkeltmansforetak ellerno... (tviler stÆrkt)

 

 

Damit, jeg som hadde tenkt å få til meg noe extra penger... ser ut som om det ikke blir noe av det uanset.... :nei:

 

 

/EDIT: Links fixed...

Endret av tjcombo
Lenke til kommentar

Synes ikke vi har fått så mye respons fra trådstarter her :roll:

 

@trådstarter : kan du kansje spesifisere deg litt på hva slags grafikk og PHP du mener.

 

Jeg har average skills i Photoshop, og kan skrive en del PHP

(laga fra bunden av : fotogalleri, news, poll, login ....med admin)

 

 

Men ingen her, selv jeg (som ikke akkurat kan kalles *Pro*) orker ikke lage noe

for skarve 400kr.

 

Spesifiser arbeidet mer, så vi lettere kan vurdere det :)

Lenke til kommentar
Det blir helt absurd hvis norske designere skal selge seg så billig som for 400 spenn. For et profesjonelt arbeid skal man selvfølgelig ikke gå under 5000 kroner, men heller ligge mellom ti og tyve tusen. Å simulere oppdrag som trening er en ting, men å selge seg bortimot gratis for et oppdrag som faktisk blir lansert online er helt feil.

 

Med vennlig hilsen.

Litt feil å trekke den paralellen her da dette er et amatørforum (med noen unntak da)

 

Synes det er fint at noen og er villige til å bruke litt penger på å få hjelp, og det er ikke mye, men det er heller ikke en kommersiell interressent som tar kontakt her. Skal ikke begi meg ut på å søke etter "den rette prisen", men mener bestemt at det er feil å snakke om hva proffe designere gjør for kommersielle kunder. Selvom sidene som lages her holder en høy kvalitet er de fortsatt laget av amatører/hobbydesignere for ikke kommersielle interressenter, og prisnivået bør gjenspeile dette.

 

Vidre er jeg usikker på hvordan denne tråden ligger an i forhld til retningslinjene, og skal undersøke dette litt før jeg eventuelt tar affære

 

 

edit; det var helt tilfeldig at jeg plukket ut sk8bft sitt innlegg å sitere, da det finnes nok av innlegg her med samme innhold.

Endret av enden
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...