Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Synes jo navnet til denne her tråden være utrolig frekk og urettferdig i mot Multicom. Poster her ønsker å bruke angrett på defekt skjerm?! Etter å fristen er ute.

Det er ikke nok for han å få dette reparert eller kontakte multicom angåene reparasjon.

 

Trådene her blir dummere og dummere denne her tråd dummer ut kun trådstarter

 

Simon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte en minidisc-spiller hos Multicom for rundt et år siden, og for ikke lenge siden sa den takk for seg.(defekt laser el. noe).

Jeg sendte den inn til Multicom, referete til forbrukerkjøpsloven hvor du kan kreve pengene igjen eller tilsvarende vare, og det hele endte med at de betalte 900,- til min konto. (Dette var en MD-spiller som i sin tid kostet ca 3000,- Elendig service spør du meg. Hadde de gitt meg et beløp som faktisk tilsvarte den summen jeg må legge ut for en tilsvarende MD-spiller i dag hadde jeg kanskje vurdert å handle der igjen, men nei takk du!

Dette blir helt feilaktig fremstilt, utbetalingen på 900,- ble jo gjort etter klar avtale med deg der du aksepterte en slik løsning fordi det ville koste mer enn selve spilleren å reparere den. Vi ble enige om å heve kjøpet med fradrag for den tiden du hadde hatt nytte av spilleren ihht. kjøpsloven.

 

PS: Du betalte jo heller ikke 3000,- for spilleren, men kun 1799,-.

Lenke til kommentar

Synes beskrivelsesfeltet i Topic er alt for drøyt. Nå er det slik at Multicom faktisk har retten på sin side (hvis ikke angrefristen endte på en helligdag), og det er kjøper som ikke har gjort sin del av jobben. Multicom har ingen plikt til å ta i mot skjermen hvis du angrer kjøpet, og hvis de hadde gjort det hadde det vært en ekstraservice fra deres side. At de ikke gjorde dette, betyr ikke at "alle andre må holde seg langt unna nettstedet." Kjøpsloven gir dessverre ikke rom for telefonløse sydenopphold.

 

Når dette er sagt, må jeg si at jeg stiller meg litt uforstående til saken. Skjermen var jo defekt, ikke sant? Det er da fortsatt Garanti igjen på den?

 

Edit: Kan jo i samme slengen nevne at jeg ikke har hatt returproblemer med Multicom.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en minidisc-spiller hos Multicom for rundt et år siden, og for ikke lenge siden sa den takk for seg.(defekt laser el. noe).

Jeg sendte den inn til Multicom, referete til forbrukerkjøpsloven hvor du kan kreve pengene igjen eller tilsvarende vare, og det hele endte med at de betalte 900,- til min konto. (Dette var en MD-spiller som i sin tid kostet ca 3000,- Elendig service spør du meg. Hadde de gitt meg et beløp som faktisk tilsvarte den summen jeg må legge ut for en tilsvarende MD-spiller i dag hadde jeg kanskje vurdert å handle der igjen, men nei takk du!

Dette blir helt feilaktig fremstilt, utbetalingen på 900,- ble jo gjort etter klar avtale med deg der du aksepterte en slik løsning fordi det ville koste mer enn selve spilleren å reparere den. Vi ble enige om å heve kjøpet med fradrag for den tiden du hadde hatt nytte av spilleren ihht. kjøpsloven.

 

PS: Du betalte jo heller ikke 3000,- for spilleren, men kun 1799,-.

Hehe, pwned!

:p

Lenke til kommentar

Folk bruker begrep som angrerett, garanti, reklamasjon osv... om hverandre uten å helt forstå hva det dreier seg om.

 

I dette tilfellet er det helt klart en garantisak.

Du må legge det frem for selger at du har fått et DOA produkt, slik at de kan få sendt deg ny skjerm.

Denne saken har ingenting med angreretten å gjøre.

 

Børge

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at hvis kaffekarsk roer seg ned noen hakk og lærer seg litt høflighet vil han se at han kommer mye lengre. Jeg tviler ikke på at skjermen din er defekt, tror heller ikke at det er din skyld. Men problemet er at det inne på dette forumet er alt for mange tv2 hjelper deg fans....du kommer ikke langt med å skrike til personen i andre enden ANGRERETT!! hvis du derimot presenterer deg skikkelig og forklarer det inntruffene på en ordentlig måte får du nok den hjelpen du trenger.

Alle kan nok de grunnleggende trekkene i kjøpsloven. Problemet er måten denne argumentasjonen brukes på....I seriøse butikker behøver man nok ikke engang nevne forbrukerens rettigheter, disse er butikken veldig klar over. Men hvis du ser det fra butikkpersonalets side, de har kanskje ekspedert 200 kunder før deg også kommer du og begynner å brøle om kjøpsloven osv. Da tenker de nok sitt (jævla dust) Nei vær heller høflig og sakelig og hvis ikke det hjelper, da kan man begynne å minne betjeningen om sine rettigheter.

Lykke til

Lenke til kommentar

Av alle historiene på denne siden (webshop erfaringer) som har en drøss hull, er denne en av de bedre. Synes nesten synd på trådstarter som med dette innrømmer at han ikke skjønner forskjellen på garanti / reklamasjonsrett og angrerett.

 

KaffeKarsk, jeg tror heller jeg ville sagt til deg: Hold deg langt unna webshops til du faktisk skjønner at du ikke kan oppføre deg som du vil, som kunde.

Lenke til kommentar

Multicom er tydeligvis en webshop hvor kjøperne har blandede erfaringer (som hos de fleste andre). Her kan det se ut som om kjøper bare snakket om angreretten og ikke fortalte at det var noe galt med varen.

 

Det er forsåvidt hyggelig at det ser ut som om Multicom har skjerpet seg, men selv har jeg avskrevet Multicom for alltid etter en opplevelse jeg hadde for 3-4 år siden. Den gangen var de bevisste kjeltringer, så selv om de har endret virkemåte kommer jeg aldri til å handle der mer.

Lenke til kommentar

Du har helt rett, og vanligvis kan det jo være misforståelser. Men i mitt tilfelle inkluderte det at Multicom kjørte et omtvistet krav til inkasso selv om jeg hadde sendt det til behandling i Fobrukerrådet, og at de løy (skriftlig) til Forbrukerrådet.

 

Det er mulig det gikk prestisje i saken, for jeg antar de ikke oppfører seg på den måten for alle...

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en minidisc-spiller hos Multicom for rundt et år siden, og for ikke lenge siden sa den takk for seg.(defekt laser el. noe).

Jeg sendte den inn til Multicom, referete til forbrukerkjøpsloven hvor du kan kreve pengene igjen eller tilsvarende vare, og det hele endte med at de betalte 900,- til min konto. (Dette var en MD-spiller som i sin tid kostet ca 3000,- Elendig service spør du meg. Hadde de gitt meg et beløp som faktisk tilsvarte den summen jeg må legge ut for en tilsvarende MD-spiller i dag hadde jeg kanskje vurdert å handle der igjen, men nei takk du!

Dette blir helt feilaktig fremstilt, utbetalingen på 900,- ble jo gjort etter klar avtale med deg der du aksepterte en slik løsning fordi det ville koste mer enn selve spilleren å reparere den. Vi ble enige om å heve kjøpet med fradrag for den tiden du hadde hatt nytte av spilleren ihht. kjøpsloven.

 

PS: Du betalte jo heller ikke 3000,- for spilleren, men kun 1799,-.

STÅ PÅ!! :thumbs: er helt enig med multicom.. for mange Klagere som smører alt for TYKT på!! :no:

 

har ett spørsmål til dere som klager her.. Hvordan kan dere overse "ALT" som dere ikke vil se? Det står jo på svart og hvitt hva som er rett og hva som ikke er rett.. Og i denne saken holder jeg med multicom siden de har rett ang. MD spiller. det er som at de kjøper den tilbake brukt.. (hadde du kjøpt brukt bil til nypris? Neppe kanskje det har vokst rust på det osv). Samme synes jeg at 900 var rimlig pris til tross.. hadde nok ikke fått mer om man hadde solgt den brukt til en eller annen idiot. Men hvordan kan du akseptere det og enda klage? huh? mongo instilling eller?

Lenke til kommentar
Hvor har det blitt av trådstarteren ? :ermm:

Trådstarteren har nok skjønt poenget og gjemt seg i skam for å så opprette ny brukerkonto på disse sidene (feiging).

 

VI VET HVEM DU ER!!!!! :devil:

 

Jeg har bare positive erfaringer med multicom. De har ikke verdens beste utvalg men leveringstider, pris, retur etc. er upåklagelig.

Lenke til kommentar
har ett spørsmål til dere som klager her.. Hvordan kan dere overse "ALT" som dere ikke vil se? Det står jo på svart og hvitt hva som er rett og hva som ikke er rett.. Og i denne saken holder jeg med multicom siden de har rett ang. MD spiller. det er som at de kjøper den tilbake brukt.. (hadde du kjøpt brukt bil til nypris? Neppe kanskje det har vokst rust på det osv). Samme synes jeg at 900 var rimlig pris til tross.. hadde nok ikke fått mer om man hadde solgt den brukt til en eller annen idiot. Men hvordan kan du akseptere det og enda klage? huh? mongo instilling eller?

Nå synes jeg du overser en del av kjøpsloven også.

 

Å sammenligne med hva man kan selge den (ødelagte varen) brukt for er jo ikke interessant når reklamsjonsretten gjelder. Den sier at selger skal erstatte varen, i prinsippet med full pris + renter, men at det kan trekkes fra for fordeler kjøper har hatt av varen mens han har eid den.

 

Det er mange som føler at de må akseptere butikkenes tilbud selv om de føler seg snytt, fordi de ikke vet hvordan de går fram, eller orker å gjøre det, for å få det de har krav på. At man derfor aksepterer, for så snere å klage er ganske naturlig.

 

Om det i dette tilfellet er fair i forhold til Multicom aner jeg forøvrig ikke.

Lenke til kommentar
har ett spørsmål til dere som klager her.. Hvordan kan dere overse "ALT" som dere ikke vil se?  Det står jo på svart og hvitt hva som er rett og hva som ikke er rett.. Og i denne saken holder jeg med multicom siden de har rett ang. MD spiller. det er som at de kjøper den tilbake brukt..  (hadde du kjøpt brukt bil til nypris? Neppe kanskje det har vokst rust på det osv). Samme synes jeg at 900 var rimlig pris til tross.. hadde nok ikke fått mer om man hadde solgt den brukt til en eller annen idiot. Men hvordan kan du akseptere det og enda klage?  huh? mongo instilling eller?

Nå synes jeg du overser en del av kjøpsloven også.

 

Å sammenligne med hva man kan selge den (ødelagte varen) brukt for er jo ikke interessant når reklamsjonsretten gjelder. Den sier at selger skal erstatte varen, i prinsippet med full pris + renter, men at det kan trekkes fra for fordeler kjøper har hatt av varen mens han har eid den.

 

Det er mange som føler at de må akseptere butikkenes tilbud selv om de føler seg snytt, fordi de ikke vet hvordan de går fram, eller orker å gjøre det, for å få det de har krav på. At man derfor aksepterer, for så snere å klage er ganske naturlig.

 

Om det i dette tilfellet er fair i forhold til Multicom aner jeg forøvrig ikke.

Men det er i grunn hans feil siden han faktisk aksepterte dette.. Om noe annet gjelder ikke.. Han kan bare nekte og gå igjennom forbruker rådet og se om han får gjennomslag der..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...