Gå til innhold

Hva var det første du spillte på PC/Konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På slutten av 70 tallet kjøpte onkel min eller annen TV spill maskin der man skulle spille "tennis". Veldig primitive greier. var bare en hvit firkant som var ballen så skulle man få den over i motstanderens mål. Kunne bevege din markør opp og ned på skjermen. Var mål på begge sider. Dårlige grafikk men stor morro i stua.

 

Etter dette var det vel Commodore VIC 20 og Asteroids? Der man kjører romskip og skyter i stykker store steiner som blir mindre og mindre.

 

Husker ikke helt hva jeg spilte først på Commodore 64, men Forbidden Forrest og Blue Max sitter igjen som "store" spill av de første jeg spilte. Ellers var det jo Burnin Rubber, pitstop

 

Hvem glemmer vel ikke Last Ninja serien på C64?

 

På Pc var det Leisure Suite Larry In the Land Of The Lounge Lizzards(Var det det det het). CGA fire fargers skjerm Husker at passordet som stod på dassen var "Ken Sent Me". Ellers var jo spacequest og kingsquest serien og senere heroquest serien store før 3dspillene kom...

 

Ellers så vet det jo også tiden med alle spilleautomatene. Kung Fu. Galaxies og ikke forglem Gauntlet som kom på slutten av 80 tallet!

 

Mimre, mimre :hmm:

MazeKing

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

NES: Super Mario (What else:P)

C64: Hmm... Tror faktisk det var GhostBusters eler Last Ninja.. Uansett var Last Ninja det som fikk meg totalt hekta!!

Sega: Sonic the Hedgehog :thumbup:

PC: Wolf3d eller Stunts tror jeg?!?!

Amiga: Fåglarna vet.. ALT var bra på Amiga 500, så vanskelig å huske... Men tror det kan ha vært Lemmings! :love:

 

Men det første av alt var orm på en Tiki 100 på barne skole tilbake på 80-tallet en gang :laugh:

 

EDIT: 80 og 90 var farlig nærme visst :p

Endret av Corduroy
Lenke til kommentar

Husker jeg spilte et spill hvor jeg var en mann som kunne skyte små brannballer eller noe. Første brett var det natt, man starta ved ett slott og måtte hoppe over små hull i bakken. Dørene var røde. Det er omtrent det jeg husker. Noen som vet hva det heter?

 

Tror det er fra tidlig 90-tall

Lenke til kommentar
Husker jeg spilte et spill hvor jeg var en mann som kunne skyte små brannballer eller noe. Første brett var det natt, man starta ved ett slott og måtte hoppe over små hull i bakken. Dørene var røde. Det er omtrent det jeg husker. Noen som vet hva det heter?

 

Tror det er fra tidlig 90-tall

Sikkert Super Mario til SNES

 

 

isåfal er jeg litt skuffa over at du ikke visste det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...