Gå til innhold

Den beste trommisen


Zildjian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spesielt Hellhammer er utrolig rask!

 

Du veit at veldig mange black-metal trommiser jukser i studio på dobbeltpedalen?

 

hellhammer er ikkje så kjapp som alle vil ha det til. Bruker ikkje fyren elektriske trommer. (og ja eg er fullt klar over at fyren er grisekjapp likevel)

 

(dette er ikkje meint som et disse-statement til black-metal-trommiser)

Lenke til kommentar

Charlie Watts

The Rolling Stones

 

Han er den beste.Bare se på det enkle trommeoppsettet han bruker.

Og hva han også får ut av det.

Her er det ikke snakk om lynkjappe trommesoloer i evigheter, men stødig taktføring...bare hør Stones in live......

 

Det er heller ingen overraskelse at han regnes som den beste jazz trommeslageren også.

Endret av johnped
Lenke til kommentar

Phil Rudd i AC/DC. Som Watts nevnt over ikke den som fyrer igang lange trommesoloer, men har er kirurgisk nøyaktig, gjør nesten aldri feil, har en helt spesiell sound og groove. AC/DC var ikke det samme uten. Konge han kom tilbake :)

 

John Bonham fra Led Zeppelin bør også nevnes. Veldig bra!

Lenke til kommentar
Spesielt Hellhammer er utrolig rask!

 

Du veit at veldig mange black-metal trommiser jukser i studio på dobbeltpedalen?

 

hellhammer er ikkje så kjapp som alle vil ha det til. Bruker ikkje fyren elektriske trommer. (og ja eg er fullt klar over at fyren er grisekjapp likevel)

 

(dette er ikkje meint som et disse-statement til black-metal-trommiser)

Jukser i studio? han har trigga trommene ja, juks og juks, kan jo diskuteres. Men viss du ser/hører live opptak med Mayhem, der Hellhammer virkelig spiller fort, så ser/hører du at han ER rask! :laugh:;)

 

Edit: Bruker trigga trommer på konserter også, er ikke bare en studiofinesse.. ;)

Endret av carnage
Lenke til kommentar
Så vidt som jeg har lest så er det ingen som har nevnt DAVE WECKL ?

Som jeg sa tidligere, Dave Weckl tilhører helt klart eliten av trommeslagere. Man kan simpelthen ikke uttale seg om beste trommis (da innen jazz/funk) uten å ha hørt han spille. Og til deg som mente Charlie Watts er beste jazztrommis, jeg må bare spørre hvor mange trommiser der ute du egentlig vet om og har fulgt med på? Ikke for å starte en krangel eller noe, jeg skjønner at du liker Watts veldig godt, men jeg, som selv har spilt trommer i snart 14 år og studerer omtrent daglig trommeslagere og generelle ting som omhandler trommer, hører sjelden navnet hans annet enn når de omtaler bandet hans. Han kan nok desverre ikke måle seg med jazz-eliten, som jeg (og en god del andre, spesielt blant trommeslagere selv) mener er (for tiden): Dave Weckl, Carter Beauford, Dennis Chambers og noen flere. Det finnes utrolig mange gode trommiser som sagt, men når man skal snakke om hvilke som er best så bør man ikke si så altfor mye om man ikke har studert området veldig godt, i alle fall etter min mening (det med han som sa Watts var bare et eksempel for tråden generelt, mente ikke å henge ut noen spesiell her).

 

Jeg er åpen for kritikk her, som jeg sa tidligere, jeg er fullt ut med på om noen sier: "min favoritt er:.....", men når man begynner å prate om at "den beste er/han regnes for å være best:..." så bør man passe på hva man egentlig kan stå inne for. Sorry at jeg ble så veldig seriøs her, ligger nok bare i at trommer stort sett er det livet mitt består i (stor grad) for tiden, og jeg er gjerne åpen for videre diskusjon. Beklager hvis jeg tråkket noen på tærne nå :p .

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Spesielt Hellhammer er utrolig rask!

 

Du veit at veldig mange black-metal trommiser jukser i studio på dobbeltpedalen?

 

hellhammer er ikkje så kjapp som alle vil ha det til. Bruker ikkje fyren elektriske trommer. (og ja eg er fullt klar over at fyren er grisekjapp likevel)

 

(dette er ikkje meint som et disse-statement til black-metal-trommiser)

Joda, han bruker triggere når han spiller, og ofte bruker han også heldigitale sett (hvis ikke hele tiden), men mye av det er at man kan stille inn lyden som man vil ha den, få en helt jevn høyde på det og slippe de fordømte lydsjekkene!

*kremtaggresjonsutbruddmotlydsjekkerkremt*

 

Han er vel kåret til en av verdens kjappeste/tekniske trommiser opp til flere ganger og det er ikke fordi han spiller et slag, sampler det og spiller det i 10x tempo ;)

 

 

 

 

 

edit: leifevirks

Endret av rasgar
Lenke til kommentar
Må si meg enig med OlaOlablakken, Nicko McBrain er den beste trommisen, ikke fordi jeg tilber Iron Maiden, men for hans teknikk

og rytme..

 

Om man skal ta med en annen,

Mike Portnoy, ingen slår jo han, hvertfall ikke på takter.

etter hva jeg har hørt så er vel Nicko McBrian ganske utklassert når man snakker om "beste" trommis? sånn rent teknisk..

 

Mike Portnoy er griseflink, det skal sies.

 

 

Men er det noen der ute som vet hva trommisen som spiller med Andy Summers nå heter?

Lenke til kommentar
Phil Rudd i AC/DC. Som Watts nevnt over ikke den som fyrer igang lange trommesoloer, men har er kirurgisk nøyaktig, gjør nesten aldri feil, har en helt spesiell sound og groove. AC/DC var ikke det samme uten. Konge han kom tilbake :)

 

John Bonham fra Led Zeppelin bør også nevnes. Veldig bra!

Hvis du har sett AC/DC @ Donington ser du at Chris Slade eier settet, absolutt verdig! Ellers syns jeg Travis Barker (Blink-182, Boxcar Racer, Aquabats, Transplants) er utrolig flink! Blir svimmel av å se på han. Ellers syns jeg Meg White ikke er så spesielt flink, da hun ikke gjør stort annet enn å holde takten...

 

RIP Keith Moon

Lenke til kommentar
Hvis du har sett AC/DC @ Donington ser du at Chris Slade eier settet, absolutt verdig! Ellers syns jeg Travis Barker (Blink-182, Boxcar Racer, Aquabats, Transplants) er utrolig flink! Blir svimmel av å se på han. Ellers syns jeg Meg White ikke er så spesielt flink, da hun ikke gjør stort annet enn å holde takten...

 

RIP Keith Moon

Har sett den DVDen ørten ganger. Han gjør faktisk en veldig bra jobb der, dessverre er det heller unntaket enn regelen. Hans stil passet ikke helt i AC/DC, men han var vertfall MYE bedre enn Simon Wright.

Både Simon og Chris prøvde å spille som Phil, fordi Phil's stil og groove er perfekt for AC/DC, ingen klarte det, og det vart helt rått live når Phil var tilbake bak settet :)

 

Både Chris og Simon er gode trommiser, men ikke i AC/DC. De har derimot gjort en kjempejobb etter de forlot DC. Men en ting skal Chris Slade ha, hans stil på Thunderstruck passer nok bedre enn Phil's. Men igjen er dette unntaket, ikke regelen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...